Finansiālā drošība arī pēc negadījuma uz ceļa: kādos gadījumos palīdzējusi auto apdrošināšana?

KASKO var palīdzēt arī tad, kad auto pēkšņi nedarbojas un nepieciešams evakuators, tam nozagti spoguļi, virsū uzgāzies koks vai apskādēti tā diski.

Pat vispieredzējušākais auto braucējs nav pasargāts no iekļūšanas satiksmes negadījumā un situācijām, kad auto tiek apskādēts, apzagts vai vienkārši vairs nedarbojas. Auto remonts un evakuatora izmaksas kļūst aizvien dārgākas, nemaz nerunājot par neērtībām, kad jāpārkārto visa sava ikdiena, kamēr automašīna atrodas servisā.

Kā dažādās situācijās palīdzējusi KASKO apdrošināšana, savā pieredzē dalās auto īpašnieces Agnese Denisova un Dace Priede.

Evakuators teju 10 reizes četru mēnešu laikā

Pirms kāda laika Dace iegādājusies jaunu auto, kas, diemžēl, pirmos mēnešus prasījis daudz rūpes un pat radījis bīstamas situācijas uz ceļa.

“Kad auto bija knapi mēnesis, tam pēkšņi pārtrauca darboties sajūgs. Vēlāk šai pašai mašīnai parādījās problēmas ar bremzēm, kā rezultātā nevarēju turpināt ceļu. Šādas situācijas atkārtojās vairākas reizes un  katrā no tām bija nepieciešams evakuators. Kopumā aptuveni piecu mēnešu laikā evakuatora pakalpojumus izmantoju teju desmit reizes. Lai gan auto remonta izdevumus sedza tā garantijas serviss, evakuatora pakalpojumi tajā netika iekļauti, tāpēc biju ļoti pateicīga, ka auto transportēšanas izdevumus sedza KASKO,” par ķibelēm ar jauno auto un pieredzi evakuatora pakalpojumu izmantošanā dalās Dace.

Nozagti auto spoguļi, buktes un bojāti diski

Agnese, tāpat kā Dace, ir pieredzējusi auto braucēja, kura ar savu automašīnu pārvietojas katru dienu, taču arī viņas 2006. gadā ražotajam auto bijušas vairākas buktes, bedrēs bojāti riepu diski un pat nozagti auto spoguļi.

“Kamēr atrados darbā, kāds gaišā dienas laikā pamanījās nozagt manas mašīnas spoguļus. Citā autostāvvietā blakus esošais auto īpašnieks bija iebuktējis mana auto durvis. Savukārt, līdz ar pavasari “izkusušā asfalta” dēļ, kādā no bedrēm tika bojāts disks. Lai gan katrs no gadījumiem šķiet izmaksu ziņā neliels, ja man nebūtu KASKO apdrošināšana, kopumā nāktos šķirties no ievērojamas naudas summas, ko nāktos segt no mūsu ģimenes iekrājumiem,” stāsta Agnese.

Sadursme ar priekšā stāvošu auto - 3000 eiro, steidzīgs taksometrs nogriež ceļu - 5500 eiro

Lielākās remonta izmaksas Agnesei un Dacei bijušas pēc iekļūšanas satiksmes negadījumos. Agnese nejauši iebraukusi priekšā stāvošajā automašīnā, negadījumā cieta arī pašas vadītais auto un  remonta izmaksas bija vairāk nekā 3000 eiro.

“Ņemot vērā, ka sadursmi izraisīju es, mana auto remontu OCTA neatlīdzina. Par laimi līdz ar sava auto iegādi biju iegādājusies arī KASKO apdrošināšanu, kas atlīdzināja lielāko daļu no auto remonta izmaksām, man sedzot tikai pašriska daļu. Kopumā, sasummējot visas man līdz šim izmaksātās KASKO atlīdzības, varu teikt, ka maksu par KASKO apdrošināšanu esmu atguvusi vēl vismaz četriem gadiem uz priekšu,” par neparedzēto atbalstu stāsta Agnese.

Dacei ceļā uz servisu, lai pārbaudītu tehnisko stāvokli, priekšā izbraucis steidzīgs taksometra šoferis, kā rezultātā tika sagandēts priekšējais pārsegs, durvis, sāns, lukturi, režģi, kā arī vairākas iekšējās detaļas. Kopējās remonta izmaksas bija ceturtā daļa no jaunās automašīnas vērtības. “Izsaucām policiju, aizpildījām saskaņoto paziņojumu, iesniedzu atlīdzības pieteikumu apdrošinātājam, aizvedu auto uz servisu, un jau pēc trīs dienām saņēmu atbildi par apstiprinātu tāmi. Kopējās remonta izmaksas uzzināju tikai ziņkārības pēc, jo apdrošinātāja un auto servisa sadarbība bija tik augstā līmenī, ka man atlika tikai auto aizvest līdz servisam un pēc tam to salabotu saņemt atpakaļ,” stāsta Dace.

Nepalikt “kājiniekos” auto remonta laikā

Dace, slēdzot KASKO apdrošināšanas līgumu, bija iekļāvusi arī autonomas papildpakalpojumu, kas daudzajās remonta reizēs esot ļoti noderējis. Tas nozīmē, ka, notiekot apdrošināšanas gadījumam, kā rezultātā automašīnu kādu periodu nav iespējams izmantot, klientam tiek apmaksāta aizvietojošās automašīnas noma. Interesanti, ka, iegādājoties šo pakalpojumu Swedbank, klientam nav obligāti jāizvēlas nomas auto, viņš var izmantot arī taksometra pakalpojumus, un, iesniedzot čekus apdrošinātājam, šie izdevumi tiks atlīdzināti.

Lai gan Agnese savā KASKO līgumā šādu papildpakalpojumu līdz šim nebija iekļāvusi, dienas, kuras nācies plānot bez sava auto, noteikti ir licis pārdomāt:

“Tā pusotra nedēļa, ko pavadīju bez auto, bija kā bez rokām - jādomā, kā pārvietoties, aizvest bērnus līdz bērnudārzam, iepirkties un citas sadzīves lietas, kam nepieciešama automašīna,” par laiku bez auto atminas Agnese.

Apdrošinātājs ne tikai zaudējumu segšanai, bet arī atbalstam un konsultācijai

Gan Dace, gan Agnese savā pieredzē ar apdrošinātājiem augstu novērtē ne tikai ātro reakcijas un iesniegto gadījumu izskatīšanas laiku, bet arī iespēju saņemt pieredzējuša eksperta konsultāciju. Agnese atzīmē iespēju saņemt profesionāļa konsultāciju sev neierastās dzīves situācijās: “Ķibeles ar auto nenotiek katru dienu, tāpēc novērtēju, ka ir kāds, kurš sniedz padomu un konsultē, kas konkrētajā situācijā būtu labākais risinājums - kur braukt, pie kā vērsties, kādus evakuatora pakalpojumus labāk izmantot,” par atbalstu no apdrošinātājiem stāsta Agnese.

  • Tā kā KASKO apdrošināšana nav obligāta, daudzi autovadītāji to neiegādājas, cerot uz savu meistarību un veiksmi. Tomēr citu auto īpašnieku pieredze rāda, ka šādu soli var nākties nožēlot ne tikai jaunu, bet arī lietotu automašīnu īpašniekiem.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?