Apdrošināšana glāba, kad aviokompānija nozaudēja bagāžu

„Dzīvē nekad neko nevar paredzēt, tāpēc labāk apdrošināties, lai vismaz materiāli neko nezaudētu,” ir pārliecināta Ilze Pakalne pēc starpgadījuma ceļojumā.

Īsā versija

Kurš gan gribētu Vecgada vakarā ierasties zemeslodes pretējā pusē bez bagāžas?! Bet tieši tāds „piedzīvojums” pārsteidza Ilzi, kad viņa lidoja uz Ņujorku caur Londonu.

„Ierodoties galapunktā, atklājās, ka mana bagāža nav atlidojusi – tā bija palikusi Londonā,” stāsta Ilze.

Savas mantas viņa saņēma pēc četrām dienām. Atgriežoties Latvijā, sazinājās ar Swedbank, kur bija iegādājusies ceļojuma apdrošināšanu, iesniedza nepieciešamos dokumentus un – „saņēmu kompensāciju bez jebkādas aizķeršanās”.

Emocionālā versija

„Attapties bez bagāžas – tas ir drausmīgi!” atceras Ilze. „Vēl jo vairāk tāpēc, ka priekšā Jaungada nakts, man paredzēts iet uz masku balli, bet tērps bagāžā, tāpat kā visa cita līdzpaņemtā iedzīve.

Biju palikusi bez elementāriem higiēnas līdzekļiem, pat bez zobu sukas. To visu vajadzēja nopirkt, bet – bija 31. decembris – visi veikali jau pēcpusdienā slēgti, Ņujorkā vairākums ielu bloķētas.

Pirmo reizi dzīvē biju nokļuvusi tādā situācijā. Pārdzīvojums milzīgs – kā tad tā? Ko tagad darīt? Bija bail, ka mantas pazudīs vispār, jo arī tas ir iespējams. Pirmās nepieciešamības preces izdevās nopirkt, bet uz ballīti aizgāju ar to, kas mugurā. Kā tagad smejos: tāda neliela pļauka man no Ņujorkas.”

Pragmatiskā versija

Likteņa ironija, ka Ilze pati strādā aviokompānijā. „Arī no otras puses zinu, cik tas ir neparedzami, tāpēc ceļojot apdrošinos vienmēr. Tā kā šoreiz man bija jālido caur Londonu, nebija šaubu, ka vajag apdrošināties, jo Hītrovas lidosta ir ļoti liela un notikt var jebkas. Ja apdrošināšanas nebūtu, es droši vien dabūtu kaut kādu kompensāciju no aviokompānijas, bet tas būtu sarežģīti, aizņemtu ilgāku laiku un materiālā ziņā es būtu zaudētāja. Ļoti ilga bija jau sarakste ar aviokompāniju, lai saņemtu izziņu, ka mana bagāža tiešām ir noklīdusi. Turpretī pēc atgriešanās Latvijā man pietika piezvanīt uz Swedbank informatīvo tālruni, pēc brīža savā e-pastā saņēmu formu, kas man bija jāaizpilda, un neticami drīz kontā tika ieskaitīta kompensācija – zaudējumus es atguvu bez problēmām, tāpēc bez šaubīšanās pakalpojumu novērtēju ar maksimālo atzīmi.”