Karjera

Par labāku izglītību mūsu bērniem

Izglītībai ir liela loma gan katra bērna dzīvē, gan sabiedrības attīstībā un izaugsmē kopumā. Savukārt jebkura izglītības sistēma ir tik laba, cik labi ir skolotāji.

Taču ikviens no mums var pielikt savu roku, lai uzlabotu izglītības kvalitāti Latvijā jau šodien.

Skolotājs – nākotnes profesija

Lai labākie jaunieši vēlētos kļūt par skolotājiem, profesijai jābūt ne tikai ar misijas apziņu, bet arī prestižai, labi atalgotai, ar zināšanu kvalitātes zīmogu. Lai sekmētu šīs pārmaiņas, sākusies Swedbank un domubiedru – izglītības programmas „Iespējamā misija”, sabiedrisko mediju LTV, LR, lsm.lv un laikraksta „Diena” – sociālā kampaņa „Skolotājs – nākotnes profesija”.

Ko jau šodien var darīt vecāki

Kamēr Latvijas izglītības politikas uzdevums būtu radīt priekšnoteikumus jauno skolotāju piesaistei, sagatavošanai un atbalstam – sākot ar prestižu pedagoģisko programmu augstskolā un beidzot ar lielāku atalgojumu, ikviens jau šodien var kaut ko darīt, lai viņa bērnu izglītība kļūtu labāka.

  • Pajautājiet bērnam par skolas gaitām un neizbeidziet sarunu pie atbildes „labi“, bet izvaicājiet vairāk. Ieteikumi, kā to darīt pareizāk.
  • Ticiet, ka bērnam var būt labi sasniegumi visos priekšmetos, un atbalstiet viņu.
  • Sadarbojieties ar pedagogu, runājiet par bērna individuālajām vajadzībām, progresu, sniedziet un saņemiet atgriezenisko saiti.
  • Ar skolotāju rodiet kopīgu izpratni par atbildības sadalījumu starp skolotājiem, vecākiem un bērniem.
  • Klases vecāku sapulcēs runājiet ne tikai par saimnieciskiem jautājumiem, bet arī par mācību procesa mērķiem un prasmju apgūšanu.
  • Bērni mācās no vecākiem – cik nopietna būs jūsu attieksme pret skolas prasībām un cieņa pret skolotāju, tik nopietni pret mācību procesu izturēsies arī bērns.

Lai iedvesmotos un dalītos labajā pieredzē, ienāc kampaņas „Skolotājs – nākotnes profesija“ mājaslapā un noskatīties kampaņas video.

Kas skolā strādās nākotnē?

Nav noslēpums, ka šodien skolotājs nav populāra profesija ne jauniešu, ne vecāku vidū – kaut arī ikviens vēlas savam bērnam labāko, iedvesmojošāko skolotāju, reti kurš gribētu, lai viņa bērns pats nākotnē kļūtu par skolotāju, – rāda Swedbank un „OMD Snapshots” pētījuma dati.*

* Pētījums veikts 2014. gada novembrī un decembrī, aptaujājot 728 respondentus Rīgā, citās pilsētās un lauku reģionos.