Karjera

Pelnītprieka stāsts — Global Warming sildošais apģērbs un tekstils

Kā rāda Swedbank Finanšu institūta veiktā pētījuma dati, galvenais stimuls, kas cilvēkus rosina izmantot savas zināšanas un prasmes ārpus pamatdarba laika, ir iespēja gūt papildu ienākumus

Klinta, lūdzu, pastāstiet, ar ko nodarbojas Global Warming!

Global Warming ir apģērbu un tekstila dizaina zīmols, kurā šobrīd būtiskākais uzsvars tiek likts uz materiāla kvalitāti. Strādājam ar 100 % Austrālijas merīnvilnu un ražojam pledus, šalles, bikses, džemperus. Labprāt radām arī individuālu dizainu un produktu, ja ir labs un mums interesants pasūtījums un ja tas ir tā vērts.

Ikdienā veltāt sevi pavisam citām nodarbēm — kā nonācāt līdz savai Global Warming pelnītprieka idejai?

Global Warming ir skaistā draudzībā tapis stāsts. Kad mana tuva draudzene Ilze Magdalēna Kļaviņa ar savu diplomdarbu (adītu vilnas bikšu kolekcija) ieguva gada balvu dizainā, jutu, ka tur noteikti sanāks kaut kas pavisam īpašs un vērtīgs un ka draudzenei jāpalīdz īstenot sapni. Toreiz Ilze bija iedziļinājusies un pētījusi Austrumāfrikas ciltis, un man patika doma par to, ka mēs varētu cilvēkiem stāstīt par pasauli ar ornamentiem, vienlaicīgi sasildot — kurš gan cits labāk pazīst ziemu par Ziemeļeiropas meitenēm? Bijām pārliecinātas, ka mūsu topošās klientes interesē kas vairāk nekā tikai produkts, ka varam konkurēt ar aizraujošāku un dziļāku skatījumu.

Kādi bija pirmie soļi, uzsākot īstenot savu pelnītprieka ideju?

Satikāmies manā virtuvē uz pirmo sapulci un rakstījām kladē, kādu mēs vēlamies redzēt savu uzņēmumu un savas attiecības. Godīgi sarakstījām savas stiprās puses un atzināmies vājībās, lai varētu sadalīt pienākumus. Sākām ar attiecību sakārtošanu un kopīgu mērķu un sapņu izvirzīšanu. Tā klade man joprojām ir.

Vai vajadzīgās zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas, lai darbotos modes jomā, jau bija jūsu rīcībā – vai arī nācās kaut ko apgūt no jauna?

Jaunas zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas darbam, apgūstu visu laiku. Pateicoties Global Warming, mācos katru dienu, jo īpaši tekstila jomā: materiāli, piegādātāji, ražošana, mode — šajos jautājumos tik daudz kas ir mainījies kopš brīža, kad „uzražojām” pirmo bikšu pāri. 

Mode tomēr ir skaista nozare, un, lai gan tajā patīkami būt, tā diktē savus noteikumus. Man pašai personīgi patīk tas, ka, lai šis bizness nestu kādu atdevi, jācenšas iegūt starptautiskus partnerus un domāt plašāk arī kultūras kontekstā. Tas noteikti mani bagātinājis kā personību.

Kas ir Global Warming pircēji? Vai meklējat tos Latvijā vai arī ārpus tās?

Mūsu ideālie klienti ir modes vai interjera un mājas tekstila veikali ārzemēs, kā arī uzņēmumi, kas vēlas apdāvināt savus klientus, partnerus vai darbiniekus ar augstas kvalitātes dāvanām — šalli vai pledu. Labprāt iedziļināmies un radām individuālus dizaina stāstus. Protams, bāzējoties Latvijā, mums ir svarīgi uzrunāt un iepriecināt arī vietējo auditoriju. Mājās mūsu klientes ir lielākoties tās sievietes, kuras novērtē merīnvilnas dzijas augstvērtīgo kvalitāti, termoregulāciju un antialerģiskās īpašības.

Kā un kur pārdodat Global Warming izstrādājumus?

Latvijā izpildām individuālus pasūtījumus un dažkārt piedalāmies arī vietējos dizaina tirgos un pop-up notikumos – piemēram, Kalnciema kvartālā. Tāpat Latvijā lepojamies arī ar vairākiem uzņēmumiem, kas kļuvuši par mūsu klientiem. Global Warming dizainus šobrīd var iegādāties veikalos arī Dānijā un Kanādā.

Kādā formā reģistrēts jūsu pelnītprieka projekts?

Global Warming reģistrēts kā SIA.

Kā tas ir ikdienā? Vai pamatdarbu ar piepelnīšanos ir viegli apvienot?

Noteikti visiem iesaku darīt to, kas patīk, jo tad darbs sagādā prieku. Es esmu no tiem, kas uzskata, ka, strādājot ar prieku, var kļūt arī par labāku cilvēku. Global Warming dod darba dzīvei arī misijas apziņu — radīt kaut ko skaistu un kvalitatīvu, izstāstīt stāstu.

Global Warming gadījumā mums paveicās atrast risinājumu arī laika trūkumam. Ļoti priecājos, kad mūsu komandai pievienojās trešā partnere. Ticu, ka ne vienmēr un visiem tā paveicas, taču mēs satikām cilvēku, kurš bija gatavs iesaistīties par 100 % un kuram varējām uzticēties, tādējādi arī sadalot atbildību savā starpā. Kopš brīža, kad palielinājām komandu, šim pelnītpriekam cenšos veltīt ne vairāk kā iepriekš pašas ieplānotu stundu skaitu. Gluži kā vaļaspriekam.

Ja arī jums ir kāda aizraušanās, īpašs talants, zināšanas un prasmes, apdomājiet iespējas likt tās lietā, lai savu darbotiesprieku īstenotu pelnītpriekā!

Vairāk par kampaņu Pelnītprieks lasi mājaslapā!