Karjera

Labs skolotājs  – katra bērna un visas Latvijas nākotnei

Izglītībai ir liela loma gan katra bērna dzīvē, gan sabiedrības sociālekonomiskajā izaugsmē, savukārt jebkura izglītības sistēma ir tik laba, cik labi ir tās skolotāji.

Sociālās kampaņas „Skolotājs – nākotnes profesija” mērķis ir radīt sabiedrības pieprasījumu pēc labiem skolotājiem, kas sekmēs pārmaiņas šīs profesijas novērtējumā, prestižā un atalgojumā.

Pētījums: skolotāja profesija nav populāra

Šodien jauniešu un viņu vecāku vidū skolotāja profesija nav populāra – kaut arī katrs vecāks vēlas savam bērnam labāko, iedvesmojošāko skolotāju, reti kurš gribētu, lai viņa bērns kļūtu par skolotāju. Šo profesiju savam bērnam novēlētu vien 13% vecāku, taču 99% vecāku grib savam bērnam vislabākos skolotājus, – rāda Swedbank pētījums*.

Nesakārtota darba vide (58%), nesamērīga slodze (52%), zems atalgojums (36%) un saspringti darba apstākļi (35%) – tie ir galvenie pretargumenti, kāpēc jaunieši paši negribētu kļūt par skolotājiem. Gandrīz katrs ceturtais (23%) uzskata, ka šī profesija sabiedrībā tiek zemu novērtēta.

Kas mācīs bērnus nākotnē?

Skolotāji strauji noveco, tāpēc tuvāko 5–10 gadu laikā izjutīsim pedagogu trūkumu, īpaši tādos priekšmetos kā fizika un matemātika, jo jauni mācībspēki skolās ienāk ļoti maz. Lai labākie jaunieši vēlētos kļūt par skolotājiem, profesijai jābūt ne tikai ar misijas apziņu, bet arī prestižai, labi atalgotai, ar zināšanu kvalitātes zīmogu.

Piedalies arī tu!

Lai iedvesmotos un dalītos labajā praksē, kā vecākiem sadarboties ar skolu, ko praktiski darīt ikdienā, lai nodrošinātu bērniem labāku izglītību, ienāc sociālās kampaņas „Skolotājs – nākotnes profesija” mājaslapā un noskaties kampaņas video!

* Swedbank un „OMD Snapshots” iedzīvotāju pētījums 2014. gada novembrī un decembrī Rīgā, citās pilsētās un lauku reģionos.