Māja

Dzīvokļa apdrošināšana – tieši laikā

Ņina Avdejeva, gribēdama parūpēties par savu meitu, nolēma apdrošināt viņas vienistabas dzīvokli Olainē. Un tieši laikā.

Jau pēc mēneša nesen izremontētajam dzīvoklim nācās izturēt pamatīgus plūdus – divus stāvus augstāk bija plīsusi karstā ūdens caurule, un pirmajā stāvā esošais meitas dzīvoklis pamatīgi cieta.

Uzticas darbiniecei

Ņina Avdejeva tagad ir no sirds priecīga, ka laikus apdrošinājusi dzīvokli. Šī gada sākumā aizvērusies banka, kurā viņai bijis konts, tāpēc nācies meklēt jaunu banku, un viņa izvēlējusies Swedbank. Lai atvērtu kontu un saņemtu maksājumu karti, Ņina devusies uz filiāli, un bankas darbiniece piedāvājusi apdrošināt dzīvokli.

„Tāda patīkama jauna meitene bija, visu labi izstāstīja, un es piekritu. Man nebija ne mazāko šaubu, ka tas ir jādara,” atceras Ņina.

Grib palīdzēt meitai

Jautāta, kāpēc gan izvēlējusies apdrošināt ne savu dzīvokli, Ņina saka, ka ļoti gribējies palīdzēt meitai. „Mēs ar viņu esam kā draudzenes, daudz runājam, viņa man prasa padomu. Un, kad es pateicu, ka esmu apdrošinājusi viņas dzīvokli, viņa neiebilda. Vien noteica – labi, mam, ja tu domā, ka tā vajag, tad vajag,” stāsta sieviete.

Ņina atceras, ka, tikko nopirkts, meitas dzīvoklis bijis ļoti sliktā stāvoklī. Vajadzējis pamatīgu remontu, turklāt tas jau vienreiz esot cietis no plīsušas ūdens caurules. „Vairāk nekā gadu taisījām remontu. Viss notika lēni, jo naudas īsti nebija, bet darāmā bija pāri galvai,” atceras Ņina.

Kad remonts bijis pabeigts, Ņinai pirmoreiz ienācis prātā, ka varbūt dzīvokli vajag arī apdrošināt. Tāpēc bankas darbinieces piedāvājums bijis pēdējais piliens lēmuma kausā. „Bankas meitene man arī teica – māja ir veca, vairāk nekā 30 gadu, pirmais stāvs... mazums, kas notiek,” sarunu atceras Ņina.

Lielie plūdi

Mēnesi pēc apdrošināšanas līguma noslēgšanas notika negadījums. Karstā ūdens caurule plīsa piektdienas vakarā. Ņina ar rūgtumu atceras, kā strīdējusies ar santehniķiem, kas nebūt nesteidzās palīgā. „Protams, visiem piektdienas vakarā sākas brīvdienas. Tāpēc arī posts bija liels,” viņa saka. Visvairāk cieta grīdas, samirka arī mēbeles.

„Pirmdien no rīta aizgāju uz namu pārvaldi un pēcpusdienā piezvanīju apdrošinātājiem. Uzreiz atbrauca apdrošināšanas darbinieks. Visu apskatīja, nofotografēja,” stāsta Ņina.

Drīz vien arī saņēma atlīdzību, kas tika pārskaitīta jau uz meitas kā dzīvokļa īpašnieces kontu. Tā kā visi ģimenē ir strādājoši cilvēki un bijis visai aktīvs darba periods, uzreiz pieķerties remontam laiks nav sanācis, bet nu jau tiekot plānoti darbi.Tagad svarīgi esot nomainīt grīdu un salabot postījumus virtuvē.

Pēc avārijas:

appludojis dzīvoklis

Nevajag nemaz tik daudz

Ņina Avdejeva jau gadu ir pensionāre. Viņa dzīvo Jaunolainē, kur arī pēc pensionēšanās atradusi darbu – strādā par apkopēju vietējā skolā. „Esmu vēl gana stipra un nolēmu nedaudz pastrādāt, naudas nekad nav par daudz,” nosaka Ņina. Viņas ienākumi nav nekādi lielie, tāpēc paziņu atrunas, ka nav iespējams atvēlēt naudu dzīvokļa apdrošināšanai, sieviete neuztver nopietni.

„Es mēnesī par apdrošināšanu maksāju 2,50 EUR. Tā nepavisam nav liela nauda, to var atļauties jebkurš. Īpaši tad, ja dzīvoklis ir vecā mājā un var notikt kāda nelaime,” spriež sieviete.

Pēc negadījuma un apdrošināšanas atlīdzības saņemšanas viņa visiem stāsta savu pieredzi un uzsver – saņemtā nauda palīdzēs novērst nelaimes radītās ķibeles, un savi līdzekļi tam nebūs jātērē. Citi uzklausa un aizdomājas, citi tomēr atsaka, ka līdz šim nekas slikts neesot noticis un gan jau arī nenotikšot. Viņa gan tādās reizēs atbild, ka arī pati tā savulaik domājusi, bet tagad esot priecīga, ka tomēr nopirkusi polisi.

„Viena radiniece, uzzinājusi par manu pieredzi, savu dzīvokli jau apdrošināja. Un es tagad domāju apdrošināt arī savējo,” piebilst Ņina.

Tiesa, kaimiņi gan viņai esot mierīgi un nekad nekas ļauns nav noticis, bet tik un tā – ar apdrošināšanu esot mierīgāk.

SWEDBANK MĀJOKĻA APDROŠINĀŠANA

Kā liecina Swedbank apdrošināšanas dati, vidējā zaudējuma summa, ja ar mājokli notiek negadījums, ir 784 EUR. Šādu summu segt paša spēkiem nav viegli. Taču ar nelielu ikmēneša ieguldījumu apdrošināšanas polisē var novērst risku zaudēt īpašumu, jo apdrošinātāj s parūpēsies gan par bojāta mājokļa pilnīgu atjaunošanu, gan zaudēto mantu aizvietošanu ar jaunām.

Izvēloties pilnu Swedbank mājokļa apdrošināšanas komplektu: mājokļa + iedzīves + civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, jūs pasargāsiet sevi gan no nejaušībām ikdienā, gan arī no lielākiem zaudējumiem, turklāt maksājot tikai no 2.50 EUR mēnesī.

Mājokļa apdrošināšana pasargās no visa, kas var nodarīt kaitējumu jūsu īpašumam, piemēram, no dabas stihijām, zādzības un ielaušanās. Jums nebūs jādomā, vai ar apdrošināšanas atlīdzību pietiks, lai atjaunotu mājokli. Pilnīgas mājokļa bojāejas gadījumā jums tas tiks uzbūvēts no jauna.

Iedzīves apdrošināšanas gadījumā tiek apdrošinātas:

  • mantas gan mājoklī, gan mantu glabātavā (pagrabā, palīgēkā);
  • mantas ārpus apdrošinātā īpašuma (piemēram, ritenis);
  • skaidra nauda mājoklī līdz 500 EUR;
  • iekļauti izdevumi par dokumentu vai bankas karšu atjaunošanu.

Civiltiesiskās atbildības apdrošināšana noderēs, ja neparedzētu gadījumu dēļ būsiet nodarījis zaudējumus kaimiņam, garāmgājējam vai ciemiņiem.

Swedbank mājokļa apdrošināšanai vari pieteikties savā internetbankā!

Mājokļa avārijas diennakts palīdzība – 67 444 449.

Ja esat Swedbank apdrošināšanas klients un jūsu mājoklī ir notikusi ķibele, piemēram:

  • plīsis cauruļvads,
  • izsists logs,
  • pazaudētas ārdurvju atslēgas,

zvaniet uz tālruni 67 444 449 jebkurā diennakts laikā un saņemiet operatīvu bezmaksas profesionāļa palīdzību.

Mājokļa apdrošināšanas polisi varat iegādāties internetbankā.

Neskaidrību gadījumā zvaniet uz telefonbanku: 67 449 333.