Ceļvedis: kā mājokļa iegādes procesu padarīt ātrāku un ērtāku?

Savas privātmājas vai dzīvokļa iegāde prasa ne mazums laika un svarīgu lēmumu pieņemšanu, tāpēc lietderīgi zināt, kā šo procesu atvieglot.

Esam apkopojuši dažādus Swedbank izstrādātus rīkus un atbalsta risinājums, ko 2022. gadā atzinīgi novērtējuši mūsu klienti visā Latvijā. Tie tev palīdzēs gan mājokļa iegādes procesā, gan arī pēc tā.

Kalkulatori klientu ērtībai un skaidriem aprēķiniem

Sapnis par savu mājokli nereti atduras pie finansējuma jautājuma, kad vēlmes ir augstākas par iespējām. Vēl pirms sava sapņu mājokļa meklējumiem vari noskaidrot, ar kādu summu vari rēķināties.

Tā, piemēram, jau pirms konsultācijas bankā ar dažādu kalkulatoru palīdzību vari aprēķināt sev pieejamo maksimālo aizdevuma summu, noskaidrot ikmēneša maksājumu jau noskatītam īpašumam, kā arī noskaidrot, kādi finansiālie ieguvumi tev varētu būt, ja izmantosi Altum atbalstu. Tāpat ar Būvniecības izmaksu kalkulatoru vari uzzināt aptuveni nepieciešamo summu savu vēlmju īstenošanai, ja mājokli plāno būvēt pats. Savukārt, ja tavā īpašumā jau ir dzīvoklis, ko vēlētos nomainīt pret jaunu, ar Mājokļa maiņas kalkulatora palīdzību vari noskaidrot savas iespējas un pieejamos risinājumus.

Ja tu jau dzīvo savā īpašumā, taču bažas par EURIBOR likmes celšanu rada satraukumu, to, kā mainīsies, piemēram, tavs hipotekārā kredīta maksājums, vari apskatīt īpaši izstrādātā procentu likmju izmaiņu kalkulatorā.

Kalkulatoru dati regulāri tiek atjaunoti, lai pēc iespējas ērtāk un precīzāk tu varētu uzzināt savas iespējas un maksājumus.

Konsultants digitāli vai klātienē – izvēlies sev ērtāko saziņas veidu

Mūsdienu pasaule nav iedomājama bez digitāliem risinājumiem, kas tev palīdz arī šķietami sarežģītas dokumentācijas aizpildīt ērti un ātri internetā, taču joprojām ikvienam no mums ir svarīgi skaidri soļi un atbalsts neskaidrību gadījumā.

Lai uzlabotu klientu pieredzi saziņā ar banku, Swedbank izveidoti vairāki rīki, kas noderēs gan steidzīgajiem, gan tiem, kas taupa laiku. Visas saziņas iespējas ir apkopotas internetbankā – tajā var atrast gan nepieciešamo kontaktinformāciju, gan arī iespējas sazināties ar bankas speciālistiem. Konsultācijas ar bankas speciālistu vari saņemt gan tiešsaistē, gan klātienē, pirms tam izvēloties sev izdevīgāko laiku un vietu. Arī Swedbank klienti augstu novērtē klientu konsultantu atbalstu:

  • “Ļoti ērti veikt visas darbības. Viss ir saprotams, laba informācijas aprite. Atbilde tiek sniegta ātri. Ir labi saprotama tālākā rīcība.”
  • “Operatīva un kvalitatīva sadarbība; regulāra un precīza informācija par turpmākajiem soļiem noformēšanai; augsta klientu apkalpošanas kvalitāte un jauka komunikācija. Paldies!”
  • “Cilvēcīga saruna, laiku man veltīja tieši tik daudz, lai es visu saprastu, varētu izdarīt.”
  • “Swedbank - ļoti profesionāla apkalpošana un skaidri nosacījumi. Saņēmu arī profesionālu un laipnu apkalpošanu klātienē Swedbank filiālē Tukumā, atverot bankas kontu. Esmu priecīga par šo jauno sadarbību.”

Internetbanka – no pieteikuma līdz pat līguma izmaiņām

Lai jau pirmajā konsultācijā ar bankas pārstāvi varētu pārrunāt praktiskas detaļas aizdevuma saņemšanai, pieteikumu hipotekārajam kredītam vari aizpildīt jau pirms tikšanās – internetbankā.

  • “Viss ir vienkārši, īsi un saprotami. Nav tādu jautājumu, kur klientam būtu jādomā "interesanti kas šeit būtu jāraksta, kas tas tāds ir."
  • “Juridiskiem terminiem jau neko nepadarīsi - labi, ka ir piesaistīts finanšu konsultants, kurš saprotami un ātri visu izskaidro. paldies viņam!”
  • “Speciālists bija sagatavojies sarunai, lieliski izprata manu vajadzību un sniedza pamatojumu summai, kuru varu aizņemties.”

Taču digitālie risinājumi nebeidzas vien ar konsultācijām un ērtu aizdevuma pieteikuma aizpildīšanu. Tagad arī internetbankā vari ērti sekot līdzi savam hipotekārā kredīta piešķiršanas procesam, kā arī pieteikt izmaiņas savā hipotekārajā līgumā (tur vari nomainīt ikmēneša maksājuma datumu, maksājuma kontu, pieteikt ātrāku (pirmstermiņa) kredīta atmaksu, atlikt pamatsummas kredīta maksājumu, pieteikt pilnu kredīta atmaksu, mainīt kredīta atmaksas termiņu, kā arī mainīt kredīta galvotāju vai nodrošinātāju).

Turklāt, lai samazinātu birokrātisko slogu mājokļa iegādes procesā, banka var palīdzēt arī saziņā ar valsts iestādēm, piemēram, visu informāciju un dokumentāciju uzreiz arī nosūtīt uz Zemesgrāmatu.

Bankas būveksperts atbalstam būvniecībā

Atbalstu un konsultāciju vari saņemt arī par praktiskiem jautājumiem. Ja plāno mājas būvniecību, tev noderēs Swedbank būveksperta Gata Pūcīša konsultācija, kuras laikā vari pārrunāt sev interesējošus jautājumus, piemēram, par izstrādāto būvniecības tāmi, praktiskiem ieteikumiem būvniecības procesam, kā arī citu tev noderīgu informāciju.

  • "Būvniecības procesā ar Swedbank būvekspertu centos saskaņot visas radušās izmaiņas, lai saprastu, kā manis izmainītie risinājumi ietekmēs finansēšanu no bankas puses. Centāmies ieklausīties visos Gata padomos un, pateicoties tam, neesam saskārušies ar nekādiem sarežģījumiem,” par sadarbību ar Swedbank būvekspertu Gati Pūcīti stāsta Andis.

Aktuālākās tendences mājokļu jautājumos vari smelties gan Swedbank blogā un tiešsaistes diskusijās par nozarē aktuālo, gan ikgadējā Mājokļu salidojumā, kur vienuviet iespējams satikt jauno projektu attīstītājus, būvniekus, Swedbank būvekspertu un finanšu speciālistus, kā arī saņemt citas vērtīgas konsultācijas un īpašos piedāvājumus. Turklāt tagad aktuālo uzzini arī Swedbank Mājokļu podkāstā.

Ceļš no idejas līdz pirmajai naktij savā mājoklī var būt dažādiem izaicinājumiem pilns, tāpēc lieti noder citu pieredze un padomi mierpilnākam pārmaiņu laikam.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?