Kāpēc nevaru veikt pirkumus internetā?

Ko darīt, ja iepirkšanās karstumā esi pārtērējis dienas limitu un vairs netiec pie naudas, lai norēķinātos par pirkumiem? Konsultē Swedbank Konsultāciju servisa vadītāja Olga Dadeika.

Kāpēc nevaru norēķināties ar karti internetā?

Uz šo jautājumu iespējamas vairākas atbildes. Visbiežāk šāds paziņojums parādās tad, ja karte nav reģistrēta drošiem pirkumiem.

  • Pirkumus internetā var aktivizēt internetbankas sadaļā “Manas kartes” – “Pirkumi internetā”.

Otra izplatītākā atbilde – nepietiek naudas. Trešā – ir pārsniegts paša vai bankas noteiktais tēriņu limits maksājumiem ar karti. Maksājumu limitu klients pats var viegli nomainīt internetbankas sadaļā “Manas kartes”, nospiežot pogu “Mainīt limitus” vai mobilajā lietotnē sadaļā “Kartes”. Visbeidzot – kartei var būt beidzies derīguma termiņš.

“Dažkārt cilvēki interesējas, kad kartei beigsies derīguma termiņš, jo uz kartes norādīts tikai gads un mēnesis, nevis konkrēts datums. Karte ir derīga līdz norādītā mēneša pēdējai dienai,” stāsta Olga Dadeika.

Kartes atjaunošana pēc tās derīguma termiņa beigām notiek automātiski. Internetbankas sadaļā “Manas kartes” uzklikšķinot uz kartes numura, ikviens var pārliecināties, vai karte tiks atjaunota automātiski. Ja pie uzraksta “Atjaunošana” ir norādīts “Jā”, karte tiks atjaunota automātiski un nosūtīta uz filiāli, kuru klients būs norādījis.

Atjaunoto karti var saņemt arī pa pastu uz savu mājas vai darba adresi. Kartes saņemšanas filiāli vai veidu var mainīt mēnesi pirms kartes derīguma termiņa beigām (līdz mēneša pēdējai dienai). Atjaunoto karti filiālē var saņemt, sākot ar iepriekšējās kartes derīguma mēneša 25. datumu.

Taču jāatceras, ja gadījies attapties pēdējā brīdī, tad kartei gan būs jāiet pakaļ uz tuvāko bankas filiāli, jo bankas karti pa pastu var pasūtīt mēnesi pirms tās derīguma termiņa beigām. Piemēram, ja karte ir derīga līdz 31. decembrim, tad, lai karti saņemtu pa pastu, tā jāpasūta ne vēlāk kā līdz 30. novembrim.

Atjaunota bankas kartes sūtīšana pa pastu ir pilnīgi droša, jo tiek sūtīta neaktīva karte bez PIN koda (PIN kods paliek tāds pats kā iepriekšējai kartei un to ērti vari apskatīt Swedbank mobilajā lietotnē). Atjaunotā karte, ja tā ir saņemta pa pastu, ir jāaktivizē internetbankā, un to būs iespējams izdarīt, sākot no kartes saņemšanas brīža līdz nākamā mēneša pēdējai dienai.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?