Nauda

Jaunieši mobilo banku izmanto biežāk nekā internetbanku

Jauni cilvēki banku telefonā izmanto daudz biežāk nekā internetbanku datorā. “Jā, esam no tiem, kas bieži krata telefonu!” atzīstas uzrunātie jaunieši.

Visi kā viens atklāj, ka konta atlikuma noskaidrošana ir visvairāk izmantotais mobilās bankas pakalpojums, turklāt tieši jaunieši iecienījuši īpašo Swedbank mobilās bankas lietotnes funkciju – ātri noskaidrot konta atlikumu, vienkārši pakratot tālruni.

Jaunieši, kuri izmanto Swedbank mobilās bankas lietotni, kā galvenās lietotnes priekšrocības min:

  • iespēju redzēt konta atlikumu. ‘’Šī iespēja ļoti noder, stāvot veikala rindā, lai saprastu, vai pietiks naudas lielākam pirkumam,” saka Laura (26). “Jā, jā, esmu no tiem, kas krata telefonu!” atzīst Madara (26). “Tas pat ir jautri – no malas vērot, ja kāds veikalā vai uz ielas krata telefonu. Pašam šitā fīča nebūtu, nezinātu, ko tie cilvēki dara! Un šādi var arī noteikt, kurš ir Swedbank klients,” savos vērojumos dalās Dāvis (22);

  • iespēju veikt pārskaitījumus bez kodu kartes. “Jo brīžiem tā atmiņa mēdz būt kā zelta zivtiņai vai skudrai un pat internetbankas paroli neatceros vai arī maks ar karti nav pa rokai. Tad mobilā banka ir tieši laikā,” neslēpj Madara (26). “Ir bijis arī smieklīgi, kad no veciem laikiem telefonā biju saglabājusi maksājumu ar jocīgu nosaukumu “draugs” vai tamlīdzīgi un vienreiz pārskaitīju naudu senai paziņai, nevis tam, kam tobrīd vajadzēja. Nekas, bija iemesls iet padzert tēju ar seno paziņu!” atceras Laura (26), kura tagad saviem ātrajiem maksājumiem piešķir nosaukumus rūpīgāk;

  • bloķēt pazaudētu karti. “Kad draugs no rīta, braucot uz darbu, steigā aizmirsa mājās karti un atcerējās par to pēdējā brīdī, viņš steigā piezvanīja sievai, lai izmet karti pa 4. stāva logu, taču karte kā jau karte lidoja savā trajektorijā un uzkrita uz kāpņu telpas jumtiņa. Karti viņš nobloķēja savā mobilajā lietotnē un, kad atgriezās no darba, sekmīgi noķeksēja savu īpašumu no jumta, mobilajā lietotnē atbloķēja un varēja atkal karti izmantot,” stāsta Andis;

  • iespēju atrast tuvāko bankomātu. “Tas man kā studentei bija aktuāli - kur nakts vidū izņemt naudu nokļūšanai mājās no ballītes,” stāsta Laura (26), kura mobilās bankas lietotni izmanto jau kopš brīža, kad tā tika ieviesta pirms 5 gadiem.

“Mana banka visu laiku ir tepat blakus, tā nav nesaprotama struktūrvienība, uz kuru jāiet un jāraksta iesniegums uz papīra, tiklīdz kaut ko ievajagas. Lietotne ir kā roku pagarinājums, kas man ļauj būt brīvākai, ātrākai un efektīvākai ikdienā,” pauž Laura Zvejniece (26).