Kā kļūt par bankas klientu, neapmeklējot filiāli? Risinājums – video zvans

Lielākā daļa sabiedrības jau ir radusi ikdienas finanšu pakalpojumus kārtot digitāli, tāpēc ir tikai likumsakarīgi, ka arī par bankas klientu nupat var kļūt, neapmeklējot filiāli.

Ikviens iedzīvotājs, kuram ir vismaz 16 gadi un kuram ir Latvijā izsniegta pase vai ID karte, var kļūt par Swedbank klientu, izmantojot savu datoru vai mobilo tālruni. Viss, kas ir nepieciešams, ir interneta pieslēgums, kā arī derīgs personu apliecinošs dokuments un kāds no elektroniskās parakstīšanas līdzekļiem – Smart-ID Qualified vai eID karte ar atbilstošiem sertifikātiem.

Kas man jādara, lai kļūtu par klientu?

Vispirms Swedbank mājas lapā jāizpilda pieteikums, kurā norādāt, ka vēlaties kļūt par bankas klientu. Pēcāk video zvanā tiks pārbaudīta jūsu identitāte. Video zvanu ar bankas darbinieku var veikt darba dienās jebkurā laikā no plkst. 9:00 līdz 17:00. Pēc video identifikācijas banka lemj par tālāku procesu – apstiprināt jūs par klientu vai ne.  Process pilnībā noslēdzas tad, kad banka ir veikusi pārbaudi un aktivizējusi līgumu un kontu.

Pēc tam, kad process ir veiksmīgi noslēdzies, klients saņems apstiprinājuma īsziņu un e-pastu no bankas par tālākajām norādēm. Kopumā šis process aizņems aptuveni 20 minūtes, ieskaitot konta aktivizēšanu.

Kā norāda Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs: “Vairums mūsu klientu jau tagad izmanto iespēju vismaz 9 no 10 ikdienas finanšu jautājumiem sakārtot ar mobilās lietotnes vai internetbankas palīdzību. Tagad arī vairs nav nekur jāiet, lai kļūtu par Swedbank klientu – katrs pats var atjaunot savu elektronisko identitāti un kvalificēto elektronisko parakstu, var pieteikt jaunu karti un saņemt to pa pastu un digitāli kontrolēt citas savas finanšu lietas tur, kur tas ir visērtāk, jo banka vienmēr ir līdzi – datorā vai viedtālrunī.”

Vai kļūt par bankas klientu attālināti ir droši?

Jauno klientu identificēšanai tiek izmantots IDnow risinājums, kas ir sertificēts Eiropas Savienībā un kas garantē juridisko drošību visā Eiropā un augstāko datu drošības līmeni. To daudzviet izmanto arī citas bankas, tāpēc tas ir droši un pārbaudīti.

Tāpat, lai nebūtu jāapmeklē filiāle, attālinātai reģistrācijai nepieciešams augstākā līmeņa Smart ID QES. Visbiežāk ikdienā tiek izmantots pamata konts jeb Smart ID Basic, taču attālinātas reģistrēšanās gadījumā tas būs jāpārveido. Tas gan aizņem vien pāris minūtes (kā to izdarīt, skaties šeit).

Kļūstot par Swedbank klientu attālināti, pēcāk uzreiz ir iespēja attālināti pasūtīt debetkarti un noslēgt lielāko daļu pakalpojumu līgumu, tostarp kredītu, apdrošināšanas un uzkrājumu līgumus. Tas ir īpaši ērti, ja atrodieties attālākos reģionos vai ārzemēs, kā arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?