Bankas virtuālais asistents – palīgs situācijās, kad vēlies saņemt ātras atbildes 24/7

Pēdējos gados esam raduši saņemt bankas pakalpojumus ik uz soļa – mobilajā lietotnē, internetbankā, pa telefonu, retāk filiālē. Līdz ar to arī atbildes uz jautājumiem sagaidām pēc iespējas ātrāk vai pat nekavējoties.

Daudzos gadījumos tam piemērotākais risinājums ir čats ar Swedbank virtuālo asistentu. Tas spēj sniegt atbildes uz vairāk nekā 100 dažādiem jautājumiem, kas bankas klientiem rodas visbiežāk – sākot ar pamatinformāciju par maksājumu kartēm, pārskaitījumiem, Smart-ID un bankas kontiem, līdz pat jautājumiem par investīcijām, apdrošināšanu un pensijas uzkrājumiem.

Virtuālā asistenta galvenā priekšrocība ir tā, ka tas spēj sniegt rakstiskas atbildes jebkurā diennakts stundā – pretstatā internetbankas ziņojumiem, kur atbilde var būt jāgaida dienu vai vairāk, kā arī zvanīšanai uz konsultāciju centru, kad jārēķinās ar iespējamu gaidīšanas laiku.  

Kā darbojas virtuālais asistents?

Virtuālais asistents ir atrodams internetbankā, un tas ir “trenēts” jeb ieprogrammēts sniegt atbildes uz biežāk uzdotajiem klientu jautājumiem. Atbildes ir sagatavojuši dažādu jomu eksperti, līdz ar to saņemtā atbilde ir uzticama un pārbaudīta. Turklāt virtuālais asistents ne tikai sniegs rakstisku atbildi, bet arī parādīs, kurā sadaļā var veikt attiecīgās darbības vai iepazīties ar plašāku informāciju. Tā ir liela priekšrocība atšķirībā no saņemtās konsultācijas pa telefonu, kuras ietvaros konsultants var tikai izstāstīt, bet ne parādīt tālākos darbības soļus. Savukārt, ja virtuālais asistents nevar atbildēt uz kādu no jautājumiem, tev tiks ieteikti citi veidi, kā sazināties ar banku.

Ko Swedbank klienti visbiežāk jautā virtuālajam asistentam?

  • Kā var reģistrēt Smart-ID?
  • Kā es varu pasūtīt jaunu karti?
  • Kur es varu apskatīt/mainīt savas kartes limitus?
  • Kā es varu saņemt jaunu karti, ja esošajai drīz beigsies derīguma termiņš?
  • Mana karte ir bloķēta. Kā to var atbloķēt?
  • Kur ir tuvākais naudas iemaksas/izmaksas bankomāts?
  • Kā rīkoties, ja bankomāts aizturēja vai neizdeva skaidru naudu?
  • Kā rīkoties, ja mans konts ir bloķēts?
  • Kā man rīkoties, ja ir pazaudēta viedierīce, kurā ir instalēta mobilā lietotne?
  • Vai es varu saņemt aizdevumu?
  • Kur es varu apskatīt savu aizdevuma līgumu un veikt tajā izmaiņas?
  • Kā pieslēgt/mainīt regulāro maksājumu?
  • Kā es varu pieteikt apdrošināšanas gadījumu?

Virtuālie asistenti, kas palīdz ātrāk saņemt atbildes uz interesējošajiem jautājumiem, ir kļuvusi par ikdienu ne tikai bankām, bet arī daudziem uzņēmumiem un valsts iestādēm. Tā, piemēram, Uzņēmumu reģistra mājaslapā strādā virtuālā asistente Una, bet no šī gada sākuma Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā uz rakstiski uzdotajiem jautājumiem atbild virtuālais asistents Toms. Tie ir tikai daži no piemēriem Latvijā, taču virtuālo asistentu popularitāte arvien aug, un to sniegtie pakalpojumi ir kļuvuši arvien kvalitatīvāki, jo aiz jebkura virtuālā asistenta stāv ekspertu komanda, kas izstrādā atbildes uz klientus interesējošajiem jautājumiem.

  • Novērtē virtuālā asistenta iespējas arī Tu! Lai uzdotu tam jautājumu, autorizējies swedbank.lv un dodies uz kontaktu sadaļu vai klikšķini uz čata simbola internetbankas labajā apakšējā stūrī.
Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?