Jāpārskaita nauda draugam, bet nezini viņa konta numuru – ko darīt?

Lai veiktu naudas pārskaitījumu kādai personai, bankas konta numurs vairs nav obligāts – pietiek zināt tikai saņēmēja tālruņa numuru.

Šādi maksājumi pieejami Swedbank lietotnē, un tos var veikt ne tikai starp Swedbank, bet arī citu banku klientiem.

Kas jādara, lai varētu saņemt maksājumus uz tālruņa numuru?

Maksājumi uz tālruņa numuru ir iespējami, izmantojot Swedbank mobilo lietotni, un svarīgi pārliecināties, lai tavā ierīcē darbojas jaunākā Swedbank lietotnes versija – iOS (41.0) vai Android (21123). Tālāk nepieciešams pievienot tālruņa numuru Latvijas Bankas Zibsaišu sistēmā, lai nodrošinātu, ka citi var tev pārskaitīt naudu, zinot tikai tavu tālruņa numuru.

Šajā sistēmā viegli var reģistrēties, izmantojot Swedbank lietotni. Viss, kas jādara – jāapstiprina savs tālruņa numurs un jānorāda konts, uz kuru saņemt ienākošos pārskaitījumus. Jāatzīmē, ka vienam tālruņa numuram var piesaistīt tikai vienu kontu.

Veic maksājumus ne tikai starp Swedbank, bet arī SEB un Citadele klientiem

Turpmāk, lai veiktu maksājumu uz tālruņa numuru, Swedbank lietotnē atliek vien izvēlēties vēlamo kontaktu no telefona grāmatiņas vai ievadīt saņēmēja tālruņa numuru manuāli Ja šī persona būs reģistrējusi savu tālruni maksājumu saņemšamai, varēsi tūlītēji ievadīt maksājuma detaļas un veikt pārskaitījumu. 

Ja vēlēsies nosūtīt naudu kādam, kurš vēl nav reģistrējis savu numuru sistēmā, Swedbank lietotnē iestrādāta ērta iespēja nosūtīt uzaicinājumu tai pievienoties:

Jāatzīmē, ka maksājumi, kur jānorāda tikai saņēmēja mobilā tālruņa numurs, ir iespējami ne tikai starp Swedbank klientiem, bet arī SEB un Citadele bankas klientiem, kas arī ir pievienojušās šai Latvijas Bankas Zibsaišu sistēmai, kas tiek izmantota šī pakalpojuma nodrošināšanai.

Maksājumi uz tālruņa numuru būs iespējami tikai eiro valūtā un tiem tiks piemērota tāda pati maksa kā parastajiem iekšzemes pārskaitījumiem.

Drošības līmenis tikpat augsts, cik maksājumiem uz konta numuru

Maksājumi uz tālruņa numuru ir droši – to drošības līmenis ir tāds pats, kā parastajiem iekšzemes pārskaitījumiem. Tālruņa numurs tiek izmantots tikai kā lietotāja identifikators, pēc kura Latvijas Bankas sistēmā tiek atrasts saņēmēja konta IBAN numurs, kas pēc tam tiek izmantots pārskaitījuma izpildei. Tas nodrošina lielākas ērtības lietotājiem, tai pašā laikā saglabājot augstāko drošības līmeni.

Kā rīkoties, ja tiek mainīts tālruņa numurs?

Ja kāda apsvēruma dēļ esi mainījis tālruņa numuru, kas bijis reģistrēts maksājumiem uz telefonu, vai vēlies mainīt konta numuru, uz kuru saņemt naudu, to ērti var izdarīt Swedbank mobilajā lietotnē, Pakalpojumu sadaļā pie maksājumiem. Savukārt, ja telefonu ir gadījies nozaudēt vai tas nozagts, par to nekavējoties informē banku.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?