Lai palīdzētu radiem pārvaldīt viņu naudu internetbankā, nav jāiet uz filiāli

Iedzīvotājiem, kuriem trūkst zināšanu vai pārliecības par savām spējām vadīt naudas lietas attālināti, ir iespēja pilnvarot kādu savu uzticības personu pārvaldīt internetbanku.

To var izdarīt, piesaistot savam bankas kontam papildu lietotāju. Agrāk šāda lietotāja pieslēgšanai abām personām – konta īpašniekam un uzticības personai - bija jānāk uz filiāli, savukārt no tagad Swedbank klienti to var izdarīt arī paši savā internetbankā. 

Piemēram, ja tavi vecāki vai vecvecāki līdz šim labprātāk devās veikt maksājumus uz bankas filiāli, jo nebija pārliecības vai iespējas to izdarīt internetbankā, tad šobrīd viņi var pilnvarot kādu no saviem tuvajiem veikt maksājumus viņu vietā. Turklāt jāatzīmē, šī uzticības persona to darīs savā internetbankā, neizmantojot, piemēram, omes vai opja internetbankas piekļuves kodus. Viss, kas ir jādara – katram savā internetbankā jāaktivizē šāda iespēja. Kā to darīt? 

Papildu lietošanai var izvēlēties dažādus režīmus

Izvērtējot nepieciešamību, klients var pats izvēlēties, kādu režīmu vēlas pieslēgt papildu lietotājam. Tas var būt tikai informatīvs (būtībā – sekošana līdzi informācijai kontā, bez iespējas veikt kādu darbību) vai arī pilnais režīms, kurā papildu lietotājs var ne tikai skatīties informāciju kontā, bet arī veikt maksājumus internetbankā.

Piesaistīt papildu lietotāju var uz noteiktu laiku un arī noteikt maksājumu limitu griestus viņa veiktajām darbībām kontā.

Īpaši aktuāli tas ir pandēmijas laikā, kad veselības drošības apsvērumu dēļ banku klientiem kļūst arvien svarīgāka iespēja pārvaldīt savas naudas lietas attālināti.

Turklāt klients internetbankā var jebkurā mirklī piešķirt, atcelt un mainīt papildu lietotāja iespējas. Par papildu konta lietotāju attālināti var pieslēgt pilngadīgu Swedbank klientu internetbankas lietotāju.

Kā notiek papildu lietotāja pieslēgšana?

Ja tu vai tavi tuvinieki vēlas pieslēgt papildu lietotāju savam kontam, jādodas uz Swedbank internetbanku, un jāizvēlas sadaļa “Maksājumi, konti”, kur zem sadaļas Digitālā banka jāizvēlas “Maksājumu limiti un lietotāja pārvaldība”.  

Atverot sadaļu, spied pogu “Mainīt līgumu” un tad “Pievienot jaunu lietotāju”,  Jaunajā logā, kas atvērsies, jāievada izvēlētā cilvēka personas kods, tikai uzvārds un Swedbank lietotāja numurs.

Tālāk jau ir iespēja izvēlēties trīs veidus, ko uzticības persona varēs darīt – tikai informatīvā kārtā apskatīt attiecīgo kontu, veikt transakcijas vai arī pilno režīmu, kad persona var brīvi darboties ar finansēm. Izvēloties transakciju režīmu, kad papildu lietotājs var veikt dažādus maksājumus un pārskaitījumus, obligāti būs jānorāda arī dienas un mēneša limitus. Šis režīms ir ļoti piemērots, ja jāpalīdz vecākiem vai vecvecākiem veikt kādus maksājumus – viņi paši var noteikt maksājumu limitu, pārzinot savu tēriņu struktūru.

Piemēram, ja omei jāpalīdz samaksāt par televīziju, komunālajiem pakalpojumiem un telefonu, tad viņa var noteikt, ka maksimālais mēneša limits, ko kāds cits var pārskaitīt no viņas konta, ir 60 eiro – summa, kas nepārsniedz visu maksājumu kopsummu.

Šādam jaunumam ir ļoti svarīga praktiska nozīme. Piemēram, nav noslēpums, ka vecāka gadagājuma cilvēki mēdz satraukties par internetbankas lietošanu vai arī nejūtas ērti tajā darboties. Viņi labprāt šo uzdevumu uzticētu kādam tuviniekam. Vajadzība pēc papildu lietotāja rodas arī pirms kādām ilgākām prombūtnēm, piemēram, jūrniekiem un daudzos citos gadījumos. Tādējādi tagad cilvēkiem būs ērtāk palīdzēt kārtot naudas lietas saviem tuviniekiem, un, kas būtiski pandēmijas laikā, patlaban tam vairs nav nepieciešams filiāles apmeklējums.

Kā viegli pārvaldīt savas naudas lietas mobilajā lietotnē un internetbankā? Visa nepieciešamā informācijā un ērtas video pamācības vienkopus šeit!

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?