Četras mobilās lietotnes iespējas labākai norēķinu kartes pārvaldībai

Uzzini, kas ir četri visnoderīgākie piedāvātie norēķinu kartes pārvaldības risinājumi mobilajā lietotnē vēl ērtākai finanšu pārvaldībai.

Kartes PIN koda apskate

Ne reizi vien mēdz gadīties apmaldīties savos drošības paroļu, karšu kodu un citu digitālās drošības palīgu džungļos. Lai aizmirsts PIN kodes neierobežotu iespējas veikt maksājumus ar savu karti un veikala rindā nebūtu jāsarkst par pēkšņo “prāta aptumsumu”, Swedbank klientiem mobilajā lietotnē pieejama noderīga funkcija – PIN koda apskate!

  • Kartes PIN kods pieejams karšu īpašniekiem, Swedbank mobilās lietotnes sadaļā “Kartes”.
  • Izvēloties sadaļu “Kartes PIN kods”, lietotnē būs nepieciešams autorizēties ar Smart-ID/ kodu kalkulatoru.
  • Pēc autorizēšanās, ekrānā redzēsi savu kartes PIN kodu.

Atceries par drošību! Pārliecinies, ka brīdī, kad vēlies aplūkot kartes kodu, tas nav redzams apkārtējiem.

Kartes kods būs redzams ekrānā 30 sekundes. Taču nebēdā, ja PIN kodu nepaspēji iegaumēt - kartes kodu būs iespējams aplūkot neierobežotu reižu skaitu, katru reizi autorizējoties ar Smart-ID vai kodu kalkulatora palīdzību no jauna.

Digitalizētās kartes pārvaldība

Vēl tikai pirms pāris gadiem ar bankas kartēm norēķinājāmies galvenokārt fiziskos veikalos, taču mūsdienās mēs tās izmantojam arī daudzviet citur. Filmu skatīšanās, mūzikas un spēļu platformas ir tikai daži piemēri tam, kur mēs vai nu regulāri vai vismaz reizēm maksājam ar karti. Mūsu ikdienas dzīvē sāk ienākt tik daudz pakalpojumu abonementu un virtuālo maciņu, ka tos visus atcerēties un pārvaldīt kļūst sarežģīti.

Lai šo uzdevumu atvieglotu, Swedbank mobilajā lietotnē ir ieviesta jauna iespēja — digitalizētās kartes pārvaldības funkcija.

Ar šo rīku iespējams apskatīt, apturēt un dzēst digitalizēto karti no maksājumu maciņiem, kā arī apskatīt, kādu pakalpojumu apmaksai karte tiek izmantota.

  • Lietotnē iespējams apskatīt, vai esi savu karti izmantojis, piemēram, šādos virtuālajos maciņos: Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay.
  • Tāpat redzami arī tādi abonentu pakalpojumi un platformas kā Netflix, Spotify, Amazon, PlayStation, Blizzard, eBay un tamlīdzīgi, kurās iespējams esi kādreiz veicis norēķinus ar savu karti.

Izmantojot šo iespēju, iespējams apskatīt ar karti saistītos abonementus un maksājumu maciņus, kas automātiski pievienoti mobilajā lietotnē, ja pakalpojumu sniedzējs izmanto digitalizētās kartes risinājumu. Šī funkcija ne vien palīdz pārvaldīt savus virtuālos maciņus, bet arī atgādina par sen piemirstiem abonementiem, lai tos varētu vai nu atjaunot vai izdzēst, apmeklējot pakalpojumu sniedzēja vietni.

Digitalizēto karšu pārvaldības iespēja ir pieejama Mastercard norēķinu kartēm. Ja kāds abonements vai pakalpojums nav redzams, tam par iemeslu var būt pārdevēja izmantotais tehniskais risinājums. Pakalpojumu sniedzējs var būt norādīts arī zem maksājumu platformas nosaukuma.

Bezkontakta maksājumi

Statistika liecina, ka vairāk nekā 90% Latvijas iedzīvotāju izmanto viedtālruņus un liela daļa no viņiem ir izmēģinājuši mobilos bezkontakta maksājumus. Turklāt daudzi, kas ir izmēģinājuši mobilos maksājumus, uzskata, ka tie jau ir kļuvuši vai drīzumā kļūs par viņu iecienītāko maksājumu metodi.

Taču viedtālruņi nav vienīgā ierīce, ar ko iespējams veikt bezkontakta maksājumus. Par precēm un pakalpojumiem varam arī norēķināties, izmantojot Apple, Fitbit un Garmin viedpulksteņus.

Līdz ar iespēju norēķināties, izmantojot savu viedtālruni vai viedpulksteni, nepatīkamais stress par mājās aizmirstu maku paliek pagātnē.

Lai sāktu izmantot bezkontakta maksājumus ar šīm viedierīcēm, nepieciešama bezkontakta karte un bezkontakta maksājumi jāaktivizē mobilajā lietotnē.

Pazaudētas kartes bloķēšana

Četriem no pieciem Latvijas iedzīvotājiem bankas karte ir kļuvusi par galveno ikdienā izmantoto maksāšanas līdzekli. Gan skaidru naudu, gan karti var pazaudēt. Taču kartei šajā ziņā ir priekšrocība — ja tā pazušanas gadījumā tiek laikus bloķēta, tajā esošā nauda ir drošībā.

Visērtāk un ātrāk karti var bloķēt mobilajā lietotnē, jo viedtālrunis ar mobilo lietotni vienmēr ir pa rokai. Klikšķiniet “Kartes” galvenās lapas apakšējā izvēlnē. Šeit redzams kartes statuss.

  • Lai to bloķētu, jāmaina kartes statuss. Ja karte tiek atrasta, varat to 10 dienu laikā atbloķēt turpat lietotnē, un jauna karte nebūs jāpasūta. Ja tomēr nepieciešama jauna karte, to pieteikt var klikšķinot uz “aizvietot karti”.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?