Veids, kā ierobežot krāpnieku piekļuvi finansēm – maksājumu limitu samazināšana

Lai proaktīvi pasargātu klientu finanšu līdzekļus no krāpniekiem, Swedbank no 23.maija pārskatījusi internetbankas un mobilo pārskaitījumu limitus, tos samazinot un pielāgojot atbilstoši klientu ikdienas vajadzībām.

Kāpēc limiti tiek pārskatīti?

Finanšu krāpnieki arvien aktīvāk izmanto visdažādākās metodes, lai iegūtu iedzīvotāju banku kontu piekļuves datus un izkrāptu naudu. Viņi zvana, raksta un ielaužas mūsu ikdienā ar skaidru plānu – pārsteigt nesagatavotus un izmantot apmulsumu, lai pierunātu veikt gan dažādus pārskaitījumus, gan izņemt skaidru naudu. 

Samazinot limitus, krāpniekiem tiek liegta iespēja potenciāli izkrāpt lielākus apjomus – pretējā gadījumā klients var zaudēt lielāku vai pat visu naudas summu. 

Limitus vari mainīt jebkurā brīdī

Klientiem pašiem jebkurā brīdī ir iespēja mainīt pārskaitījumu limitus un brīvi rīkoties ar saviem līdzekļiem. Ja plānots lielāks pirkums un limits jāpalielina, to var izdarīt internetbankas sadaļā Maksājumi, konti -> Maksājumu limiti un lietotāju pārvaldība, kā arī zvanot vai rakstot bankas ziņojumu.

Tomēr aicinām ņemt vērā – ja palielināsi limitu konkrētam darījumam, pēc tam neaizmirsti atkal to samazināt. Tā tu parūpēsies par savu finanšu drošību arī turpmāk.

Esi piesardzīgs ik uz soļa!

Vienmēr uzmanies no krāpniekiem, kuri zvana un lūdz nosaukt kartes, internetbankas datus vai Smart-ID kodus. Atceries – ar Smart-ID, biometriju, kodu kalkulatoru un citām autentifikācijas metodēm apstiprini tikai tādas darbības, kuras pats esi ierosinājis (piemēram, ja vēlies pievienoties internetbankai, veikt maksājumus, reģistrēties kādā lietotnē vai portālā utt.).

Un tomēr – ja gadījies pakļauties krāpnieku spiedienam un izpaust savus datus, nekavējoties vērsies bankā un ziņo par krāpšanas gadījumu Valsts policijai.

  • Vairāk par šobrīd populārākajiem krāpšanas veidiem un to, kā neuzķerties uz dažādajām krāpnieku ēsmām, aicinām lasīt internetbankā un šajā Swedbank bloga rakstā.