Šāda pieredze bija arī Lienai, kura mēroja sev ikdienā ierastu maršrutu, taču dažādu sakritību rezultātā ierastais ceļš pārtraucās negaidītas sadursmes dēļ.
Ņemot vērā, ka ceļa malā bija noparkots liela izmēra kravas auto, kas būtiski ierobežoja redzamību no kreisās puses un prasīja pastiprinātu uzmanību, nogriežoties pa labi, Liena koncentrējās uz to, vai no kreisās puses nepienāk transportlīdzekļi, kam būtu jādod ceļš. Pārliecinoties, ka ceļš ir brīvs, viņa uzsāku manevru pa labi. Tajā pašā brīdī luksoforā mainījās gaismas signāls, un priekšā braucošais transportlīdzeklis pēkšņi apstājās. Lienai diemžēl neizdevās laikus nobremzēt, kā rezultātā notika sadursme.
Kā atceras viņa: “Es biju pārsteigta, cik ātri situācija uz ceļa bija mainījusies. Dažu sekunžu laikā pārliecība par drošu izbraukšanu pārvērtās sadursmē.”
Tā kā otram transportlīdzeklim aizmugurē bija piekabes āķis, negadījuma rezultātā Lienas automašīnai tika bojāts priekšējais buferis, kronšteins, reste, apakšējā sija, priekšējais labais spārns, luktura mazgāšanas sprausla un logu tīrāmā tvertne. Kopējie zaudējumi sasniedza apmēram pusi no automašīnas tirgus vērtības.
Izaicinājumu netrūkst arī pēc ceļu satiksmes negadījuma
Lai gan ģimenē ir divi auto, negadījums radīja būtiskus sarežģījumus ikdienas plānošanā.
“Sākotnēji šķita, ka ar vīru spēsim saorganizēties un mobilizēties, lai šis negadījums neradītu lielas grūtības. Taču realitātē viss nebija tik vienkārši. Viens no mums strādā Rīgas centrā, bet otram darbs ir ārpus Rīgas. Ikdiena ir pakārtota tā, ka arī mūsu ģimenes skolnieces bieži jāaizved uz sporta treniņiem un citām ārpusskolas aktivitātēm. Ar otro auto uz maiņām brauca tas, kuram maksimāli ērtāk sanāca salāgot savu darba grafiku, lai visiem būtu pieņemami, taču tas nozīmēja arī liekas stundas ceļā. Bija brīži, kad ar vienu auto pārvietošanās menedžments bija neiespējams. Tāpēc esmu ļoti priecīga, ka manā KASKO polisē bija iekļauts auto nomas risks, jo, neskatoties uz to, ka mums ģimenē ir divi auto, lielākais izaicinājums bija saglabāt mobilitāti, paliekot ar vienu auto,” stāsta Liena.
Viņai šī pieredze lika saprast, ka uz ceļa nevar pilnībā paļauties uz savām prasmēm vai uz citiem satiksmes dalībniekiem. Tāpat negadījums apstiprināja, ka KASKO apdrošināšana ir vērtīgs ieguldījums, pat, ja auto nav ļoti jauns.
Pēc šīs pieredzes Liena mudina arī citus būt piesardzīgiem: “Apdrošiniet savu auto un nezaudējiet modrību, jo pat neliela neuzmanība var radīt nopietnas sekas. Neviens nav pasargāts no neparedzamām situācijām uz ceļa, tāpēc ir svarīgi būt piesardzīgiem un gataviem pielāgoties pēkšņām izmaiņām.”
Nelaime ar auto – katram trešajam KASKO polises īpašniekam
Swedbank dati par pērno gadu rāda, ka kopumā katram trešajam Swedbank KASKO īpašniekam reģistrēts kāds apdrošināšanas gadījums, un vidējā atlīdzība sadursmēs ar citu transportlīdzekli, šķēršļiem vai nobraukšanas gadījumos pērn bija 1872 eiro. Savukārt lielākā izmaksātā atlīdzība pērn mērāma pat 45 900 eiro apmērā, kad klienta auto sadūrās ar pretī braucošu transportlīdzekli un tas nebija ekonomiski pamatoti remontējams.
Šie dati un Lienas pieredze ir vērtīgs atgādinājums ikvienam autovadītājam par to, cik mainīga var būt situācija uz ceļa. Drošība ir pašu atbildība, taču ne vienmēr viss ir mūsu kontrolē. Tāpēc ir svarīgi būt ne tikai uzmanīgiem un piesardzīgiem, bet arī gataviem reaģēt uz neparedzamām situācijām. KASKO apdrošināšana var šķist kā papildu izdevumi, bet tā var būt nenovērtējams atbalsts brīžos, kad šķietami ikdienišķs ceļa posms kļūst par izaicinājumu.