18. mar, 2016

Swedbank: MVU segmentā visaktīvāk aizņemas lauksaimnieki

Swedbank apkopotā informācija liecina, ka banka 2015.gadā mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) segmentā izsniegusi finansējumu kopumā 172 miljonus eiro apmērā. Visvairāk - 33,9 miljoni eiro – piešķirti lauksaimniecības nozarē strādājošajiem uzņēmumiem. Savukārt transporta nozares komersantiem piešķirti 17,6 miljoni eiro, bet komunālo pakalpojumu jomā strādājošajiem uzņēmumiem - 15,9 miljoni eiro, tirdzniecības pakalpojumu sniedzējiem – 14,7 miljoni eiro, bet mežsaimniecības nozares MVU – 14,3 miljoni eiro.

Swedbank kopumā 2015.gadā piešķīrusi finansējumu 1264 MVU segmentā strādājošajiem uzņēmumiem. Raugoties reģionālā griezumā, iespējams secināt, ka MVU segmentā 82,5 miljoni eiro finansējums izsniegts Rīgā strādājošajiem uzņēmumiem. Savukārt Vidzemes reģionā uzņēmumiem piešķirtā finansējuma kopējā summa sasniedz 24, 2 miljonus eiro, Kurzemē - 24,8 miljonus eiro, Zemgalē - 24,4 miljonus eiro, bet Latgalē - 16,2 miljonus eiro.

“Statistikas dati liecina, ka Latvijas ekonomika turpina izaugsmi. Iekšzemes pieprasījuma pieaugums bankām dod zaļo gaismu aktīvākai uzņēmumu finansēšanai, it īpaši uz eksportu orientētajās uzņēmējdarbības nozarēs. Globāli šobrīd ir pateicīgs laiks, lai uzņēmumi domātu par jaunām investīcijām un līdzekļu piesaisti no bankām, jo finansējums šobrīd ir ļoti pieejams,” norāda Swedbank Uzņēmumu apkalpošanas daļas vadītājs Lauris Mencis.

Bankas kopējie darbības rezultāti liecina, ka pērn pirmo reizi kopš 2008.gada ekonomiskās krīzes pieaudzis kreditēšanas kopapjoms. 2015.gadā banka uzņēmumiem piešķīrusi jauno finansējumu 526 miljonus eiro apmērā, kas ir par 22% jeb 94 miljoniem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Vislielākais finansējums piešķirts lauksaimniecības un mežsaimniecības nozares uzņēmumiem, kopumā sasniedzot 98 miljonus eiro.

Swedbank ir vadošā banka uzņēmējiem Latvijā. Bankas klientu vidū ir 90 000 uzņēmumu jeb puse no Latvijā strādājošiem uzņēmumiem. Šogad banka kā prioritāti izvirza finansējuma piešķiršanu MVU segmentā. Banka strādā pie sniegto pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšanas, tostarp kredītlēmumu pieņemšanas vienkāršošanas un iepriekš aprēķināto kredītlimitu piedāvāšanas klientiem. Viena no prioritātēm ir bankas pakalpojumu turpmāka digitalizācija, kā rezultātā ikvienam klientam tiks nodrošinātas jaunas iespējas izmantot bankas pakalpojumus sev ērtā laikā un vietā.