Katra uzņēmuma izaugsmes pamatā ir vēlme attīstīties. Tas ir dzinējspēks, kas palīdz augt nozarei kopumā, ļauj būt soli priekšā konkurentiem un iet roku rokā ar augošajām klientu prasībām. Veiksmīgi attīstīties spēj ikviens uzņēmums - svarīgi gribēt, ticēt sev un būt gatavam to paveikt.
1. Efektīvi plāno laiku un digitalizē uzņēmuma procesus
Mūsdienu uzņēmējam svarīgāk par visu ir pareizi saplānot gan savu, gan darbinieku laiku. Tas ir nepieciešams, lai pēc iespējas vairāk enerģijas varētu veltīt darbam un maksimāli produktīvām aktivitātēm. To lieliski palīdz īstenot jaunākās tehnoloģijas. Tāpēc kritiski paskaties uz pašreizējiem uzņēmuma procesiem un saproti, ko varētu paveikt ātrāk un ērtāk. Piemēram, sadarbībā ar banku un valsts iestādēm līgumus par pakalpojumiem vari parakstīt attālināti - ar eID karti, nevis apmeklējot filiāles. Tāpat apsver iespēju vismaz daļēji aizstāt skaidras naudas darījumus ar bezskaidras naudas risinājumiem.
2. Audz kopā ar saviem klientiem un zini, kas viņiem ir svarīgi
Pašlaik pasaule ļoti strauji mainās, un līdz ar to mainās veids, kā patērētāji iegādājas preces un pakalpojumus. Arvien vairāk cilvēku dod priekšroku pirkumiem internetā vai arī veic impulsa pirkumus uzreiz, kad noskata tīkamu preci. Pieaug maksājumi ar karti, jo daudzi vairs nevēlas nēsāt līdzi skaidru naudu. Tāpēc, lai palielinātu pārdošanas apjomus, tev var palīdzēt Swedbank miniterminālis, kas ļauj pieņemt karšu maksājumus jebkurā laikā un vietā. Vajadzīga tikai viedierīce un interneta pieslēgums. Esam novērojuši, ka tirgotājiem, kuri piedāvā arī karšu darījumus, apgrozījums ir par līdz pat 30% lielāks nekā tiem, kas pieņem tikai skaidru naudu.
Noteikti padomā par labu un pārskatāmu mājaslapu, kas ir pielāgota gan datoriem, gan mobilajām ierīcēm. Tas var izrādīties svarīgi, jo jau tagad daudzi arvien vairāk laika pavada mobilajā interneta vidē. Apsver domu ieviest šādu risinājumu: izvēlēties un samaksāt par preci vai pakalpojumu uzreiz mājaslapā. Statistika liecina, ka lapās bez šādas iespējas aptuveni 50 % gadījumu pircējs gluži vienkārši pārdomā un neko neiegādājas. Viens no tādiem risinājumiem ir Swedbank maksājumu portāls, kuru vari integrēt sava uzņēmuma mājaslapā.
3. Izmanto pārdomātu mārketinga stratēģiju
Veiksmīga mārketinga stratēģija var veidot pat 70% no uzņēmuma panākumiem, tāpēc izvēlies piemērotus veidus, kā pastāstīt potenciālajiem klientiem par sava uzņēmuma piedāvājumu. Mūsdienās to sekmīgi palīdz paveikt sociālie tīkli, kā arī reklāma internetā, tomēr svarīgi, lai tā būtu pareizi un pārdomāti izvietota. Ja interesēsies un meklēsi, atradīsi daudz bezmaksas mārketinga iespēju. Tev atliek tikai apzināt savas preces vai pakalpojuma mērķauditoriju. Piemēram, Swedbank piedāvā uzņēmējiem noderīgu rīku Business Network, kurā iespējams ne vien iepazīties un veidot kontaktus ar dažādu nozaru uzņēmējiem, bet arī par brīvu izvietot savu piedāvājumu klientiem.
4. Tavi darbinieki - lielākā vērtība
Darbinieki ir tava uzņēmuma seja. Tieši viņu attieksme un profesionalitāte var būt tava uzņēmuma izaugsmes pamatā. Tāpēc izmanto visas iespējas attīstīt savu darbinieku kompetenci, piemēram, ļaujot viņiem apmeklēt noderīgus kursus un seminārus. Daudzi uzņēmēji jau tagad veido darbinieku pašizglītošanās klubiņus, kuros tie regulāri satiekas un dalās aktuālākajā nozares informācijā vai pilnveido cits cita zināšanas, apspriežot jaunumus svešvalodās - angliski, vāciski vai kādā citā valodā.
5. Tikai mainoties, tu vari augt
Veiksmīgākie uzņēmēji ir tie, kuri nepārtraukti seko līdzi pārmaiņām pasaulē, ievieš jaunākās tehnoloģijas un cenšas izprast patērētāju paradumus. Amerikāņu uzņēmējs Stīvens Kovijs 20. gadsimta nogalē ir sacījis: „Ja mēs turpināsim darīt to pašu, ko esam darījuši, mēs turpināsim saņemt to pašu, ko esam saņēmuši.” Mūsdienu dinamiskajā vidē, darot tās pašas lietas, vari iegūt arvien mazāk. Tāpēc aicinām kritiski izvērtēt savu uzņēmējdarbību, nemitīgi uzlabot uzņēmuma procesus un apgūt jaunas prasmes. Tas palīdzēs tavam uzņēmumam attīstīties, augt un sasniegt vairāk nekā līdz šim.