9. jūl, 2020

Swedbank uzņēmumiem piedāvā bezkontakta maksājumus ar viedierīcēm

Swedbank korporatīvajiem klientiem ir kļuvusi pieejama inovatīva norēķinu funkcionalitāte - bezkontakta maksājumi ar viedierīcēm. Turpmāk arī biznesa debetkaršu lietotāji varēs tās piesaistīt savam tālrunim vai viedpulkstenim un veikt bezkontakta maksājumus lielākajā daļā tirdzniecības un citu pakalpojumu sniegšanas vietu.

“Priecājamies, ka tagad arī mūsu korporatīvajiem klientiem ir pieejams ātrs un ērts veids, kā norēķināties par pirkumiem un pakalpojumiem. Mūsu dati liecina, ka šobrīd klientu – uzņēmumu vidū bezkontakta maksājumi nav tik bieži izmantota funkcionalitāte, kā tā ir privāto lietotāju vidū, taču paredzam, ka mūsu korporatīvie klienti novērtēs jaunās iespējas un bezkontakta maksājumu īpatsvars strauji pieaugs,” saka Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante.

Pēc Swedbank datiem korporatīvie klienti pagaidām bezkontakta maksājumus Latvijā veic tikai 29 %  gadījumu (Lietuvā 21%, Igaunijā – 9%), savukārt, privātpersonu klientu vidū bezkontakta maksājumi ir guvuši atzinību un Latvijā veido 57 % no visiem ar kartēm veiktajiem maksājumiem (Lietuvā 55%, Igaunijā – 28%).

Ātrāks un drošāks norēķinu veids

Klientu pieredze liecina, ka bezkontakta maksājumus var veikt pat līdz 3 reizēm ātrāk nekā norēķinus skaidrā naudā un 2 reizēm ātrāk nekā karšu maksājumus ar PIN koda ievadi. Ar viedierīču iebūvētajām drošības funkcijām, tostarp ekrāna bloķēšanu un biometriju, bezkontakta maksājumi ir tikpat droši kā parastie karšu norēķini.

Turklāt bezkontakta maksājumiem ir vēl viena priekšrocība - tā kā nav jāpieskaras nedezinficētām virsmām, samazinās risks inficēties ar lipīgām slimībām.

Bezkontakta maksājumus ar viedierīcēm pieņem lielākajā daļā tirdzniecības vietu un citu pakalpojumu sniegšanas vietu, kur ir uzstādīti bezkontakta maksājumu termināļi. No šodienas vairāk nekā 95 procenti visu karšu termināļu, ko pārvalda Swedbank, pieņem bezkontakta maksājumus.

Pieejami dažādās ierīcēs

Jaunais maksājumu veids Android tālruņu lietotājiem ir pieejams ar Swedbank mobilās lietotnes uzņēmumiem starpniecību, savukārt, iPhone vai citu iOS operētājsistēmas  viedierīču lietotājiem – ar Apple Pay. Uzņēmumu karti var sasaistīt arī ar Garmin vai FitBit viedpulksteņiem.

  • Lai sāktu izmantot mobilos bezkontakta maksājumus ar Android sistēmas ierīci vai Apple Pay, kartes lietotājam savā viedierīcē jālejuplādē Swedbank mobilā lietotne, jāizvēlas biznesa debetkarte, kas atbalsta bezkontakta maksājumus, un jāseko norādēm. Klienta karti var piesaistīt viedpulkstenim, izmantojot Garmin vai Fitbit lietotnes.

Pirms bezkontakta maksājuma veikšanas ar tālruni vai viedpulksteni kartes iestatījumos ir jāaktivizē bezkontakta maksājumu funkcionalitāte. Klients šo, kā arī citas ar kartes pārvaldību saistītās darbības (bloķēt/atbloķēt karti, mainīt limitus un aktivizēt/deaktivizēt bezkontakta maksājumus) var ērti veikt Swedbank mobilajā lietotnē uzņēmumiem.

Kartei noteiktie pirkumu limiti būs spēkā arī, izmantojot mobilos bezkontakta maksājumus.