6. nov, 2019

Konkurss “Pieredze ir bagātība”

Tuvojas noslēgumam Swedbank rīkotais konkurss uzņēmējiem “Pieredze ir bagātība”, kura mērķis ir – ar veiksmīgu uzņēmēju pieredzes stāstiem iedvesmot sabiedrību sekot viņu piemēram un pievērsties uzņēmējdarbībai, tā veicinot tās attīstību Latvijā.

Uzņēmējiem dalība projektā sniegusi lielisku iespēju ne vien iedvesmot citus, bet arī vairot savu atpazīstamību un iegūt naudas balvas un individuālas ekspertu konsultācijas sava biznesa attīstībai.

Projekta pirmajā kārtā tika izskatīta iesniegto pieteikumu atbilstība nolikumam, otrajā tos izvērtēja pēc trim galvenajiem kritērijiem – uzņēmuma finanšu rādītājiem, stāsta un izaugsmes – un izraudzījās astoņus finālistus, bet trešajā no to vidus tiks noteikti konkursa galvenās balvas un sabiedrības simpātiju balvas ieguvēji. Galvenās – 5000 eiro lielās – balvas ieguvēju noteiks konkursa žūrija, savukārt 1000 eiro lielās simpātiju balvas ieguvējs tiks noskaidrots sabiedrības balsojumā, kas turpināsies līdz pat 20. novembrim.

Iepazīstinām ar finālistiem, aicinot noskatīties plašākus videostāstus un piedalīties balsojumā konkursa tīmekļa vietnē pieredze.lv.

Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja Ieva Vīgante, kas ir arī viena no žūrijas komisijas loceklēm, atzīst: “Šis ir viens no grūtākajiem, bet arī interesantākajiem uzdevumiem: mēģināt izvērtēt un salīdzināt dažādu uzņēmēju pieredzi, jo ikvienam ir savs uzņēmuma dibināšanas stāsts un ticība idejai, savas atziņas - uz pašu ādas piedzīvotas, ir sava pieredze, kura bijusi gan skarba, gan veiksmīga, bet galvenais – visi uzņēmēji nav apstājušies pie šķēršļiem vai izaicinājumiem, bet turpinājuši iet savu ceļu."

"Tagad nododam finālistu stāstus ikviena vērtējumam un es ceru, ka arī jums liksies tikpat interesanti un iedvesmojoši. Un ar nepacietību gaidu 20.novembri, kad ar visiem astoņiem finālistiem tiksimies klātienē Swedbank centrālajā ēkā!”

Konkursa finālisti

SIA “Beloved boards” ražo attīstošās rotaļlietas bērniem. Uzņēmums dibināts tikai pērnruden, 2018. gadā, bet ar savu veiksmīgo ideju tas jau spējis iziet Eiropas tirgū. Uzņēmuma produkts ir ar pedagogu iesaisti pēc Montesori metodes izveidots izglītojošo aktivitāšu dēlis bērniem no 6 mēnešu līdz 3 gadu vecumam. Produkta idejas autors, uzņēmuma īpašnieks un vienīgais darbinieks ir Harijs Ābele, kurš uzņēmējdarbību uzsācis bez jebkādas iepriekšējas pieredzes šajā jomā, pirmās 20 koka rotaļlietas izgatavojot savā dzīvoklī tikai ar rokām. Pēc tam jau radusies iespēja iegādāties darbam nepieciešamo galdniecības iekārtu, kas paver gluži citas iespējas. Patlaban ar “Beloved boards” izglītojošo aktivitāšu dēļiem spēlējas bērni jau 12 pasaules valstīs trīs kontinentos. Koka rotaļlietas pievilcīgo dizainu novērtējuši ne vien pircēji, bet arī Latvijas Republikas Patentu valde. Kas uzņēmējam vajadzīgs veiksmei? “Pirmkārt, motivācija – lai saprastu, kāpēc to dari. Otrkārt, neatlaidība – lai nezustu interese par to, ko dari. Ja būs abas šīs lietas, tad nav ne mazākās iespējas, ka kaut kas var noiet greizi,” ir pārliecināts Harijs Ābele.

SIA “Burti” jau 18 gadus risina savu klientu biznesa izaicinājumus, izstrādājot un piemeklējot tiem piemērotākos programmatūras risinājumus un nodrošinot to uzturēšanu. Uzņēmums dibināts 2001. gadā un atrodas Rīgā, bet vairāk nekā 40% tā apgrozījuma veido pakalpojumu eksports uz Austrāliju, Norvēģiju, Namībiju u.c. pasaules valstīm. Viens no uzņēmuma veiksmes stāstiem ir produkts “Good Job, Pal” (“Labs darbs, draudziņ!”) – aplikācija, ar kuras palīdzību kolēģi var cits citam pateikt digitālu “paldies”, vairojot tik svarīgo apziņu, ka viņu darbs ir pamanīts un novērtēts. Uzņēmuma vadītājs Elvis Kvalbergs ir pārliecināts: “Laimīgāki darbinieki ir efektīvāki darbinieki. Investējiet savu darbinieku labklājībā – tas noteikti atmaksāsies!”

SIA “CrossChem” darbības joma ir citur nesertificētu ķīmisko vielu ražošana. Uzņēmums, kas atrodas Olaines novadā, nodarbina 45 darbiniekus. Uzņēmums dibināts 2007. gadā un ir pierādījis sevi kā pasaules līmeņa produktu ražotājs, kas atbilst augstākajiem kvalitātes standartiem, aptverot vietējo tirgu un eksportējot produkciju uz vairāk nekā 50 pasaules valstīm. “CrossChem” visveiksmīgākais produkts ir tā radītā degvielas piedeva “AdBlue” kaitīgo izmešu neitralizēšanai: tikai Eiropā vien pērn tika patērēti 3,6 miljardi litru šī šķidruma. Uzņēmums atvēris ražotnes jau 14 valstīs ārpus Latvijas un plāno to skaitu palielināt. “Mūsu mērķis ir nākamo divu trīs gadu laikā uzaudzēt mūsu grupu līdz 25 valstīm un no privāta uzņēmuma kļūt par publisku, nonākot līdz akciju kotēšanai biržā,” atklāj uzņēmuma dibinātājs un valdes loceklis Ričards Andersons.

SIA “Jetbygg” ir alus ražotājs un izplatītājs, plašāk zināms ar zīmolu “IndieJānis”. Zīmola nosaukumam ir pamats: alus darītavas saimnieks un reizē vienīgais darbinieks Jānis Rudzītis biznesu izveidojis tikai pats saviem spēkiem un var lepoties, ka līdz šim izticis bez kredītlīnijas un fondu palīdzības. 2005. gadā dibinātais uzņēmums atrodas Suntažu pagastā, Upespilī. Tas organizē arī degustācijas ražotnē, kā arī seminārus par alus vēsturi, kultūru un tehnoloģiju. “Jebkuru ideju ir iespējams realizēt. Galvenais – ar kaut ko sākt. Ļoti svarīga ir pašdisciplīna. Uzņēmējdarbībā ir kā armijā: ja uzstādīts mērķis, tad nedrīkst palikt pusratā. Misija vienmēr jāpabeidz,” saka Jānis Rudzītis.

SIA “JOE” saimnieciskās darbības joma ir pilna būvprojektu izstrāde “no A līdz Z”, sākot ar vietas ģeoloģisko izpēti un beidzot ar arhitektūras, būvkonstrukciju un inženiertīklu risinājumiem. 2014. gadā dibinātais uzņēmums, kas atrodas Jelgavā, pārvarot virkni grūtību, piecu gadu laikā piedzīvojis ievērojamu izaugsmi un kļuvis par vienu no lielākajiem spēlētājiem savā nozarē, kas piedāvā tik plašu pakalpojumu klāstu vienuviet. “JOE” arī jau sācis savus pakalpojumus piedāvāt Skandināvijas tirgū. “No vienas puses, tas ir veiksmes stāsts, no otras – liels izaicinājums. Pats svarīgākais – nepadoties grūtībās. No savām kļūdām vienkārši ir jāmācās. Un, ja uzņēmums mācās no kļūdām, tad tam ir nākotne,” ir pārliecināts uzņēmuma vadītājs Jurģis Smelters.

SIA “Marki Group” nodarbojas ar tematisko kostīmu, aksesuāru mazumtirdzniecība internetā un klātienes veikalos. Uzņēmums dibināts 2005. gadā un tīmeklī pazīstams ar nosaukumu www.kostimi.lv. Tā pirmsākumos īpašniece Kristīne Beļajeva-Aeinova ieguldījusi savus tobrīd pēdējo nelielo naudas summu preču iegādē no ASV vairumtirdzniecības uzņēmuma, lai realizētu tās Latvijas tirgū, un viņai nav nācies to nožēlot. Uzkrājot pieredzi un arī mācoties no savām kļūdām, uzņēmums piedzīvojis ievērojamu attīstību. “Man ir liels prieks, ka pirms 12 gadiem es ieguldīju uzņēmumā 100 latus un šo gadu noslēgsim ar apgrozījumu ceturtdaļmiljona apmērā. Es ticu, ka tūkstoš jūdžu ceļš sākas ar pirmo soli,” saka uzņēmēja.

SIA “MBIT” nodarbojas ar uzņēmumu informācijas sistēmu izstrādi un uzturēšanu, apkalpojot klientus gan Latvijā, gan ārvalstīs un ar unikāliem, viņu vajadzībām īpaši pielāgotiem risinājumiem palīdzot tiem strādāt efektīvāk. Uzņēmums dibināts 2008. gadā, atrodas Rīgā, un tajā strādā 12 darbinieku. Uzņēmuma dibinātājs Mārtiņš Bērziņš atzīst, ka strauji mainīgajā tehnoloģiju pasaulē izaicinājumu netrūkst: “Daudz kas no tām zināšanām, ko mums mācīja pirms 10 gadiem augstskolā, vairs nestrādā. Mēs cītīgi mācāmies, ieklausāmies jomas līderos, vērojam, kā viņi pieiet problēmām, meklē risinājumus, komunicē un mēģinām darīt līdzīgi.”

SIA “Zeldari” ir ģimenes uzņēmums, kas pēc pašu īpašnieku, profesionālu pārtikas tehnologu, izstrādātas inovatīvas tehnoloģijas ražo veselīgus dārzeņu čipsus no Latvijā audzētiem dārzeņiem – bietēm, ķirbjiem un kartupeļiem. Tie tiek gatavoti krāsnī bez eļļas, iegūstot veselīgas uzkodas, kuru pagatavošanā netiek izmantotas arī nekādas e-vielas un garšas pastiprinātāji. Uzņēmums dibināts 2016. gadā, atrodas Jelgavā, bet tā produkciju jau atzinīgi novērtējuši gardēži visā Latvijā. “Galvenais ir nebaidīties! Tu varbūt vari zaudēt finanses, bet tā pieredze, ko iegūsi, būs neatsverama. Un otrs ir – ražot kaut ko īpašu. Jo mūsu laikos jau vairs nepietiek ar to, ka tu štancē kaut ko jau esošu. Ja gribi ieiet tirgū, tavam produktam jābūt ar savu odziņu, ar savu stāstu,” atzīst uzņēmuma īpašniece Ieva Būmerte.