Šogad no 7. līdz 17. novembrim norisinājās Uzņēmēju pieredzes dienas, kas tiek rīkotas Pasaules uzņēmējdarbības nedēļas (Global Entrepreneurship Week) ietvaros ar mērķi aicināt uzņēmējus dalīties pieredzē un zināšanās biznesa attīstībai. Piektajās Uzņēmēju pieredzes dienās, kuras Latvijā kopš 2017. gada norisinās ik gadu, dalībnieku skaits sasniedza teju 100 uzņēmumu. Šīs iniciatīvas ietvaros šogad notikušas vairāk nekā 115 tikšanās. Uzņēmēju pieredzes dienas rīko Swedbank sadarbībā ar partneriem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) un Latvijas tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK).
Iniciatīva Uzņēmēju pieredzes dienas radīta ar mērķi iedrošināt uzņēmējus dalīties pieredzē- lai nonāktu pie jaunām biznesa idejām, efektīviem risinājumiem, kā arī iedrošinājuma un atbalsta mainīgajā vidē. Šī pieredzes apmaiņas iniciatīva mudina sadzirdēt un izprast, kā citi uzņēmēji vai organizācijas risina līdzīgas problēmas, tā nonākot pie jaunām atziņām, pieņemot labāko lēmumu savam biznesam.
Šogad iniciatīvā piedalījās uzņēmumi no dažādām nozarēm – IT un komunikācijas, enerģētika, lauksaimniecība, nekustamais īpašums, transports un loģistika, finanses un apdrošināšana, izglītība un zinātne, e-komercija, ražošana un rūpniecība. Uzņēmumu vidū bija Latvijas uzņēmumi no dažādām Latvijas pilsētām un reģioniem – Rīgas, Mārupes, Ķekavas, Liepājas, Talsiem, Lielcieceres, Valmieras, Valkas, Garkalnes, Baložiem un Saulkalnes.
Pieredzes devējus, kas uzņēmējus laipni aicināja pie sevis, šogad pārstāvēja Omniva, MADARA Cosmetics, Lidosta “Rīga”, Latvijas Pasts, Lursoft IT, VA Communications, eAgronom, Mozello, Riga Coding School un citi.
Starp pieredzes ņēmējiem šogad bija tādi uzņēmumi kā Sportland, Coca-Cola HBC, airBaltic, Autotransporta direkcija, VAS Elektroniskie sakari, Latvenergo, Gaso, Latvijas Dzelzceļš, Pasažieru vilciens, VAKS, DB Schenker, Maxima Latvija, Nordic sauna, Zero Waste Latvija, 220.lv, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs un citi.
"Uzņēmēju pieredzes dienu koncepts rada omulīgu un nepiespiestu vidi pieredzes apmaiņai. Tā ir iespēja ielūkoties ne tikai citu uzņēmēju, bet arī mūsu sadarbības partneru biznesa aizkulisēs un klātienē iepazīties ar cilvēkiem, kuri ikdienā stāv aiz uzņēmuma procesiem. Šī gada pieredzes stāsti ļāva mācīties no citiem, paplašināt savu redzes loku un gūt jaunas idejas radošiem projektiem," stāsta Žanete Žeibe-Dakstiņa, Nordic sauna vadītāja.
"Bizness ir ne tikai iespēja sasniegt virsotnes un realizēt potenciālu, tas ir arī ilgstošs darbs un izglītošanās. Labs veids, kā šo procesu paātrināt, ir izmantot gatavus atklājumus un citu pieredzi. Tāpēc domāju, ka Uzņēmēju pieredzes dienu dalībnieki jau ir soli priekšā konkurentiem. Un dažreiz pat viens šāds solis var nozīmēt ļoti daudz," stāsta Kārlis Blūmentāls, SIA Mozello vadītājs.
Omniva Latvija Pieredzes diena
"Līdzšinējo gadu dalībnieku labās atsauksmes un uzsvērtie ieguvumi mudinājuši šo iniciatīvu turpināt un arī šogad redzam, ka uzņēmēji ir patiesi ieinteresēti mācīties viens no otra. Gandarījums, ka cilvēciskais kontakts turpina būt par pamatu pieredzes apmaiņai. Esam teikuši, ka izaicinošos laikos pieredze palīdz rast efektīvākos risinājumus, savukārt atbalsts - drosmi un idejas nākotnes panākumiem. Mēs ceram, ka ikvienam dalībniekam iesaiste šajā iniciatīvā ir devusi iedrošinājumu un atbalstu - jūs esat šīs iniciatīvas neatņemama sastāvdaļa un bez jūsu iedvesmojošajiem stāstiem un drosmes atvērt savu uzņēmumu durvis šis projekts nebūtu nemaz iespējams," saka Jevgenijs Ivanovs, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja v.i.
Arī Swedbank šīs iniciatīvas ietvaros rīkoja tiešsaistes konferenci uzņēmējiem, aicinot dažādu jomu pārstāvjus, tostarp arī Swedbank ekspertus, dalīties stāstos par šī brīža izaicinājumiem un aktualitātēm uzņēmējdarbībā. Konferences tēmu video ieraksti skatāmi šī bloga sadaļā “Pieredze” un Swedbank Latvija Facebook lapā.
- Par Pasaules uzņēmējdarbības nedēļu (Global Entrepreneurship Week)
Pasaules uzņēmējdarbības nedēļa ir starptautiska kustība, kuras laikā dažāda veida pasākumi notiek vairāk nekā 180 valstīs – to veido desmitiem tūkstošu pasākumu, aktivitāšu un konkursu, kas iedvesmo miljoniem cilvēku izpētīt viņu kā uzņēmēju potenciālu, vienlaikus dibinot kontaktus un veicinot sadarbību. Tā tika uzsākta 2008. gadā ar nacionālajām kampaņām 77 valstīs un ir paplašinājusies līdz aptuveni 10 miljonu dalībnieku iesaistei. Latvijā Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļas organizators ir Swedbank, kas jau piekto gadu pēc kārtas aicina uzņēmējus dalīties pieredzē. Vairāk par iniciatīvu: www.pieredzesdienas.lv.