Taču saņemtā nauda par radītajiem zaudējumiem ļāvusi savest kārtībā nelaimes radīto postu un veikt dzīvoklī remontu.
Līgumu noslēdz neplānoti
Apdrošināšanas līgumu, ar kuru tiek apdrošināts gan pats īpašums, gan īpašnieka civiltiesiskā atbildība un arī iedzīve, Žabres kundze noslēdza, ilgi nedomājot.
Viņa atceras: „13. martā zvanīju uz banku un taujāju, ko man darīt ar tiem vairāk nekā 4000 uzkrātajiem gudrajiem punktiem, jo pēc divām dienām beidzās to derīguma termiņš. Bankas darbinieks minēja, ka varu kādam atdāvināt. Tā arī izdarīju.”
Taču tālāk jau saruna aizvirzījusies uz citiem pakalpojumiem, ko piedāvā banka, proti – darbinieks taujājis, vai sieviete nevēloties apdrošināt arī savu īpašumu un iedzīvi, noteikumi esot ļoti izdevīgi. „Summa man likās pieņemama – mazāk par 6 eiro, un es piekritu. Tagad šim cilvēkam gribu pateikt lielu paldies, jo viņš mani paglāba no tālākiem lieliem izdevumiem.” Tā arī pa telefonu līgums noslēgts, un pēc mēneša tas stājās spēkā.
Mājā izceļas ugunsgrēks
Seniore Anita Žabre dzīvo Jelgavā, divstāvu koka mājas otrajā stāvā. Māja, kurā kopumā ir 16 dzīvokļi, celta vēl pagājušā gadsimta 20. gados. Tā ir veca, un diemžēl arī kaimiņi nereti ir bez darba un ienākumu avota. Visdrīzāk neuzmanīgi apejoties ar uguni, kādunakt vienā no pirmā stāva dzīvokļiem arī izcēlies ugunsgrēks.
„Bija divi naktī. Jutu, ka ir kļuvis ļoti karsti un ir spēcīga deguma smaka. Piecēlos, iegāju virtuvē – tur smaka bija vēl spēcīgāka. Koridorā jau bija melni kodīgi dūmi. Gāju pie loga ar cerību, ka, atvērusi to, tikšu pie svaiga gaisa, – nekā. Vējš tieši bija sagriezies tā, ka dūmus pūta dzīvoklī,” Žabres kundze atceras.
Aizvērusi logu,viņa zvanīja ugunsdzēsējiem. Tie jau bija informēti par nelaimi un bija ceļā.
Ugunsdzēsēji strādājuši ļoti ātri un saskaņoti. Arī Anitas kundzei pamest savu dzīvokli nācies pa trepēm pie loga. „Naktī bija auksts, un paldies, ka man ļāva sēdēt ugunsdzēsēju mašīnā,” atceras kundze.
Paveras liela postaža
Atgriešanās pašas īpašumā bija visai drūma – durvis apkvēpušas un cietušas arī no lielā karstuma. Dzīvoklī asa smaka, ar to piesūkušās arī drēbes, no dūmiem nokvēpuši griesti un sienas.
„Nebija elektrības, viss bija apkvēpis. Pēc visas tās postažas nolēmu iziet pastaigāties,” atminas Anita. Un tā, staigājot pa Jelgavu, sieviete atcerējusies, ko viņai pirms mēneša teica bankā – ja kas notiek, tad apdrošināšana visu segs. Tā arī viņa nolēmusi ieiet bankā un pajautāt, kas tagad jādara.
„Bankā tā arī man pateica, ka esmu dzimusi laimes krekliņā, jo nebija pat pagājusi diena, kā apdrošināšanas līgums bija stājies spēkā,” atceras kundze.
Jau tās pašas dienas beigās uz dzīvokli atbraukuši apdrošinātāji – visu nofotografējuši, pierakstījuši, kas un kā noticis. „Pēc nedēļas man zvanīja un prasīja, kā es labāk vēlos – vai nu tiek apmaksāts speciālu cilvēku darbs, kas man to dzīvokli saved kārtībā, vai arī sev palīgus un meistarus meklēju pati un man tiek ieskaitīta kontā nauda par radītajiem zaudējumiem. Aprunājušās ar meitu, nolēmām, ka mēģināsim tikt galā pašu spēkiem,” stāsta Žabres kundze.
Tā arī visu, ko varējušas, sakopušas, drēbes aiznesušas uz ķīmisko tīrītavu. Tagad vien atlicis uztaisīt kosmētisko remontu – nomainīt tapetes un savest kārtībā apkvēpušos griestus. „Protams, esmu ļoti priecīga, ka dzīvoklis un iedzīve bija apdrošināta. Cepuri nost tam cilvēkam, kas pierunāja to izdarīt. Tikt galā vienai ar visu postažu būtu ļoti grūti. Tagad savā ziņā ir tāda laime nelaimē,” atzīst kundze.