Kā pietura degvielas uzpildes stacijā beidzās ar auto remontu 4000 eiro vērtībā

Visbiežāk negaidīti atgadījumi notiek tieši tad, kad darām pavisam ierastas lietas. To apliecina gan statistikas dati par apdrošināšanas gadījumiem, gan arī daudzu cilvēku pieredzes stāsti.

Arī Sintijas atgadījums spilgti parāda, ka neviena diena nav pārāk ikdienišķa, lai tajā nenotiktu kaut kas neparedzēts. Viņa devās mājup no darba Rīgā uz Valmieru savā ierastajā maršrutā, un, kā pati stāsta: “Bija vakars, biju nogurusi pēc darba un arī šoreiz pa ceļam piestāju benzīntankā – uzpildīt degvielu un paķert kaut ko no veikaliņa.” Taču šoreiz ierastā rutīna Sintijai beidzās ar nepatīkamu starpgadījumu.

Iesēžoties atpakaļ mašīnā un uzsākot braukšanu, viņa netīšām uzbrauca virsū metāla norobežojumam, kuru no šofera sēdvietas nevarēja pamanīt. “Domāju, ka viegli nobraukšu no tā nost – uzdevu gāzi, bet nekas nenotika. Diemžēl tikai atkārtoti uzgāzējot varēju nobraukt no šīs apmales,” viņa atceras.

Izkāpusi ārā, lai apskatītu, vai automašīnai viss ir kārtībā, Sintija secināja, ka diemžēl sekas ir acīmredzamas. “Cerēju, ka mašīna sliktākajā gadījumā būs tikai apskrambāta, taču nē – abas durvis bija kārtīgi ielocītas,” saka Sintija. Viņa uzreiz sazinājās ar vīru, kurš mierināja ar vārdiem: “Tas jau tikai bleķis.”

Tajā pašā brīdī, vēl atrodoties degvielas uzpildes stacijā, Sintija nofotografēja bojājumus un nosūtīja tos savam KASKO apdrošinātājam, kas viņas gadījumā ir Swedbank apdrošināšana. “Bojājuma pieteikšana internetbankā notika ļoti ātri un ērti, un es uzreiz varēju izvēlēties arī tuvāko auto servisu,” viņa stāsta. Turpinot ceļu mājup, viņa tikai cerēja, ka durvis pa ceļam nenokritīs.

Lielais pārsteigums: 4000 eiro atlīdzība

Mašīnu viņa nogādāja servisā netālu no Valmieras, kur uzzināja kādu interesantu faktu. “Puiši servisā teica, ka pirms nedēļas bijusi gandrīz identiska situācija – mašīna no tā paša benzīntanka, tādā pašā stāvoklī. Tas mani nedaudz mierināja – neesmu tāda vienīgā,” smej Sintija. Viņa negadījuma vakarā arī pati pamanījusi, ka metāla norobežojums bijis apskrambāts teju visās varavīksnes krāsās – skaidrs pierādījums tam, ka šī nav pirmā reize, kad kāds autovadītājs pieredzējis līdzīgu nepatīkamu starpgadījumu.

Par laimi, serviss un Swedbank apdrošināšana visu nokārtoja bez liekas birokrātijas. “Man pašai nevajadzēja nekur skraidīt vai iesniegt papildu dokumentus – viss tika izdarīts manā vietā,” viņa stāsta. Pēc kāda laika viņai piezvanīja un aicināja nogādāt auto uz remontu.

"Remonts aizņēma aptuveni divas nedēļas – tika nomainītas abas durvis. Taču visvairāk mani pārsteidza apdrošinātāja akceptētā tāme. Kad saņēmu apstiprinājumu par gandrīz 4000 eiro remontdarbu apmaksāšanu, es tiešām nopriecājos,” stāsta Sintija. Tajā brīdī sapratu, par ko katru mēnesi maksāju apdrošinātājam. Beidzot man tas atmaksājās, jo citādi būtu ļoti sāpīgi maksāt 4000 eiro par tik šķietami nevainīgu atgadījumu.”

Jāatzīmē, ka Swedbank dati par pērno gadu rāda, ka kopumā katram trešajam Swedbank KASKO īpašniekam reģistrēts kāds apdrošināšanas gadījums, un vidējā atlīdzība sadursmēs ar citu transportlīdzekli, šķēršļiem vai nobraukšanas gadījumos pērn bija 1872 eiro. Savukārt lielākā izmaksātā atlīdzība pērn mērāma pat 45 900 eiro apmērā, kad klienta auto sadūrās ar pretī braucošu transportlīdzekli un tas nebija ekonomiski pamatoti remontējams.

Šie dati un Sintijas pieredze atgādina, cik negaidīti negadījumi var notikt ikdienā. KASKO apdrošināšana var šķist kā lieki izdevumi, taču tā var kļūt par nenovērtējamu atbalstu tieši šādos brīžos.