Kā liecina Swedbank apkopotie dati, uzņēmumi, domājot par nelieliem aizņēmumiem uz elastīgiem atmaksas noteikumiem, tos reti saista ar kredītkarti. Tomēr tieši tā daudzos gadījumos varētu būt izdevīgākais risinājums situācijās, kad plānotā aizdevuma summa nepārsniedz 5000 eiro.
Negaidītiem tēriņiem vai jaunām iespējām
Kā apliecina dati- no visiem izsniegtajiem finansējumiem līdz 5000 eiro, tieši kredītkarte ir populārākais risinājums – to izvēlējies katrs trešais uzņēmējs. Un interese par šo iespēju aug.
Biznesa kredītkarte nav paredzēta lielu investīciju projektu realizēšanai, tomēr ļauj bez bažām veikt ikdienas norēķinus, nedomājot par negaidītiem tēriņiem, kādus varētu sagādāt, piemēram, pēkšņi nepieciešams iekārtas vai auto remonts. Tāpat tā ļauj piedāvāt jūsu pastāvīgajiem sadarbības partneriem izdevīgākus darījuma noteikumus, ja kavējas maksājumi vai ieildzis pasūtījuma/ piegādes realizācijas laiks.
Kredītkarte operatīvi palīdz izmantot vienreizējas iespējas – piemēram, izdevīgi iegādāties noderīgu inventāru vai mēbeles. Vai, piemēram, piegādāt pasūtītājam lielu saražotās preces apjomu un steidzami nepieciešams sagādāt izejmateriālus.
Kā zināms, bezprocentu periods pirkumiem ar kredītkarti ir līdz 40 dienām – šajā laikā jums ir iespēja aizņēmumu atmaksāt tādā pašā apjomā, kādā nauda iztērēta bez papildu procentiem. Tāpat kā citām kartēm, arī visām kredītkartēm ir bezkontakta maksāšanas funkcija un iespēja pievienot to e-makam, lai veiktu mobilos bezkontakta maksājumus.
Ne tikai darījumiem ārzemēs
Izplatīts ir pieņēmums, ka kredītkarte domāta vienīgi ārvalstu braucienu viesnīcu rezervācijai vai auto nomas pakalpojumiem.
Analizējot uzņēmumu kredītkaršu norēķinus 2022. gadā, pretēji 2021. gadam redzams, ka norēķini būtiski auguši ar ceļošanu un ārvalstu braucienu saistītajās izmaksās - par 93% kāpuši viesnīcu norēķinos, par 142% - avio pirkumos, par 91% - ceļošanas un transporta izdevumos, par 96% - ēdināšanas jomā. Pirkumu skaita augšgalā ierindojas arī norēķini par elektroniskajiem pakalpojumiem, tajā skaitā reklāmas apmaksas tādās platformās kā Google un Facebook.
Kā redzams aizvadītā gada norēķinu datos, kredītkarte, protams, ir neaizstājams palīgs sadarbības nostiprināšanai ar partneriem vai meklējot jaunus noieta tirgus, tomēr tā arī ļauj īstenot līdzvērtīgas darbības, ko nodrošina debetkarte – veikt pārskaitījumus no uzņēmuma bankas konta, pieteikt kartes vairākiem uzņēmuma darbiniekiem, izņemt skaidru naudu un veikt pirkumus.
Biznesa kredītkarte ir viegli lietojama un droša gan iekšzemes, gan ārzemju darījumiem. Tā ir derīga trīs gadus, un, salīdzinot ar citiem aizņēmumu veidiem, tai ir ļoti izdevīga lietošanas maksa – no 4 eiro mēnesī.
Kā tikt pie uzņēmuma kredītkartes?
Lai arī kredītkarte katram uzņēmumam tiek piešķirta, individuāli izvērtējot tā naudas plūsmu, vajadzības un aizņemšanās iespējas, šis ir viens no ātrāk un vienkāršāk iegūstamajiem risinājumiem, ja nepieciešama summa ir robežās no dažiem simtiem līdz vairākiem tūkstošiem ar elastīgu iespēju atmaksāt aizņēmumu brīdī, kad uzņēmuma kontā ienāk nauda.
Vienlaikus kredītkarte ir veids, kā uzņēmumiem nodrošināt pozitīvu kredītvēsturi un apliecināt maksājumu disciplīnu, pirms pieteikties apjomīgākam finansējumam.
- Vairāk par biznesa kredītkartes priekšrocībām salīdzinājumā ar debetkarti un citiem risinājumiem varat uzzināt šeit.