Swedbank pakalpojumi kļūst pieejamāki cilvēkiem ar redzes un dzirdes traucējumiem

Turpinām uzlabot pakalpojumu piekļūstamību, lai nodrošinātu ērtu un pieejamu banku pieredzi visiem saviem klientiem, neatkarīgi no viņu vajadzībām un spējām.

Lai atbalstītu cilvēkus ar redzes vai dzirdes traucējumiem, Swedbank bankomātos un filiālēs visā Latvijā ieviestas vairākas jaunas funkcionalitātes audiogids, īpaši pielāgotas rindu vadības sistēmas un akustiskās cilpas.

"Vēlamies, lai visi klienti varētu ērti un droši izmantot mūsu pakalpojumus, tāpēc pastāvīgi meklējam veidus, kā tos pilnveidot un veicināt pakalpojumu piekļūstamību gan mūsu digitālajos, gan fiziskajos kanālos. Esam priecīgi iepazīstināt klientus ar jauniem risinājumiem, kas būs īpaši noderīgi cilvēkiem ar redzes vai dzirdes traucējumiem – balss vadības funkciju, kas jau tagad ieviesta visos mūsu bankomātos, kā arī jauniem risinājumiem mūsu filiālēs – akustiskajām cilpām un īpaši pielāgotām rindu mašīnām,” stāsta Vadims Frolovs, Swedbank Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītājs.

Audiogida atbalsts bankomātos

Balss vadība jeb audiogids, kas jau ir ieviests visos Swedbank bankomātos, klientiem ar redzes traucējumiem palīdzēs veikt dažādas ikdienas darbības. Sekojot balss norādēm, varēs, piemēram, izņemt un iemaksāt skaidru naudu, nomainīt PIN un pārbaudīt konta atlikumu. Balss vadība ir pieejama gan latviešu, gan angļu valodā, un to var aktivizēt, pieslēdzot bankomātam piemērotas austiņas.

Šī funkcionalitāte klientam sniedz iespēju bankomātu izmantot patstāvīgi – bez pavadoņa vai bankas darbinieka palīdzības. Turklāt norādes, kas tiek atskaņotas caur austiņām, nodrošina, ka informāciju nedzirdēs citas personas,” turpina V. Frolovs.

Ērtākam filiāles apmeklējumam – īpaši pielāgotas rindu vadības sistēmas un akustiskās cilpas

Papildus bankomātiem Swedbank uzlabo arī filiāļu piekļūstamību, tajās uzstādot ar audio asistentu un taktilajām rīkjoslām aprīkotas rindu mašīnas. Jaunās rindu vadības sistēmas, kas jau ir pieejamas lielākajā daļā Swedbank filiāļu un tiks pilnībā ieviestas līdz aprīļa beigām, ļaus patstāvīgi reģistrēt savu filiāles apmeklējumu arī cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Jaunās rindu mašīnas iespējas var izmantot, pieslēdzot audio austiņas vai izmantojot taktilās pogas rindu mašīnas sānos un priekšpusē.

Līdz ar jauno rindu mašīnu ieviešanu visās filiālēs uzstādītas arī akustiskās cilpas, kas atvieglo saziņu ar vājdzirdīgiem klientiem, novērš apkārtējos trokšņus un nodrošina skaidrāku informācijas saņemšanu. Tās arī cilvēkiem, kuri izmanto dzirdes aparātus, ļauj labāk dzirdēt sarunu partneru teikto.

“Rūpējoties par klientu iespējām pilnvērtīgi izmantot mūsu pakalpojumus, mēs pastāvīgi uzklausām viedokļus, ieteikumus un pieredzes stāstus. Arī šo risinājumu izstrādes procesā konsultējāmies gan ar Latvijas Neredzīgo biedrību, gan Latvijas Nedzirdīgo savienību, lai patiešām izprastu dažādās klientu vajadzības un piedāvātu iespējami piemērotākos risinājumus. Šie jaunumi ir tikai daži no mūsu soļiem ceļā uz vēl piekļūstamāku banku – šobrīd aktīvi strādājam arī pie mūsu digitālo kanālu pielāgošanas piekļūstamības prasībām,” saka V. Frolovs.

Aptauja

Kura ir Tavas finanšu veselības vājākā vieta?

Tuvākie notikumi