Dati rāda, ka 2021. gada pirmajā pusē elektroauto pārdošanas apjomi pasaulē pieauga par 160%, salīdzinājumā ar to pašu periodu 2020. gadā.
Tā 2021. gadā jau zināmo elektroauto klāstu papildināja pirmie tā saucamās budžeta klases lielo auto ražotāju Hyundai, Kia, Opel, Citroen, Peugeot un Fiat modeļi. Turklāt ar tik pat lielu jaudu Eiropas tirgū ienāk mūsu platuma grādos vēl līdz šim plaši nedzirdēti elektroauto ražotāji, piemēram, Amerikā atpazīstamie Lucid un Rivian, kas specializējas elektroauto ražošanā, kā arī vācu Sono Motors, kas ražo elektroauto, kuri tiek vadīti ar saules enerģiju.
Šobrīd lielākā daļa auto ražotāju veic pēdējos darbus, lai jau šogad spētu piedāvāt elektroauto modeļus dažādās cenu kategorijās plašam iedzīvotāju klāstam.
To stimulē ne vien spraigā sāncensība par tirgus līderu pozīcijām, bet arī tas, ka 2025. gadā emisiju ierobežojumi, kas attiecas uz auto ražotājiem Eiropā, kļūs vēl stingrāki.
Tāpat arī paredzams, ka, pateicoties ķīniešu elektroauto eksporta potenciālam, Eiropas tirgū ienāks vairāki elektroauto modeļi par draudzīgākām cenām.
Kādus elektroauto modeļus varam sagaidīt 2022. gadā?
BMW i4 – ilgi gaidītais elektriskais BMW sedans beidzot ir klāt! Šis modelis sola sporta auto veiktspēju un paātrinājumu līdz 100km/h mazāk kā 6 sekundēs, tādēļ šis modelis tiek uzskatīts par spēcīgu konkurentu jau daudziem zināmajam Tesla Model 3. Cena no 50 000 eiro.
Mazda MX-30 – šis kompaktais krosovers būs pirmais pilnībā elektriskais Mazda transportlīdzeklis, kas ir replika tā priekštecim - Mazda CX-30. MX-30 izceļas ne tikai ar savu dzinēju, bet arī nosaukumu, jo ar burtiem “MX” tiek apzīmēti tikai īpaši nozīmīgi Mazda koncepcijas un sporta modeļi. Tā cena solās būt no 29 990 eiro.
Volvo C40 Recharge – šis ir pirmais Volvo ražotais elektroauto, kas kalpos kā populārā krosovera XC40 Recharge sportiskā versija. Jaunais modelis konkurēs ar tādiem auto kā Audi Q4 e-tron un BMW iX3. Auto ir aprīkots ar 78 kWh stundu bateriju, kas sola 420 kilometru nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi. Tā cena būs sākot no 60 000 eiro.
Audi Q4 E-Tron – pilnībā elektriskās piedziņas SUV konceptauto Audi Q4 e-tron būs jau piektais sērijveidā ražotais elektromobilis. Ņemot vērā tā izmēru, Q4 E-Tron konkurēs ar tādiem elektroauto modeļiem kā Tesla Model Y un Volvo XC40 Recharge. Audi Q4 40 e-tron ar vienu akumulatora uzlādi spēs nobraukt līdz pat 520 kilometriem. Cena no 44 700 eiro.
Toyota bZ4X – ir pirmais modelis, ko Toyota izstrādājusi kā pilnībā simtprocentīgu elektromobili. Jaunais bZ4X līdzināsies pilnībā elektriskajam RAV4. Balstoties uz gandrīz 25 gadu pieredzi akumulatoru tehnoloģiju jomā, Toyota bZ4X sola iespēju nobraukt vairāk nekā 450 km ar vienu pilnu uzlādi. Paredzamā cena ir no 49 400 eiro.
Šie ir tikai daži no gaidāmajiem jaunajiem elektroauto modeļiem, kas varētu turpināt apvērsumu auto jomā. Tādēļ ar nepacietību gaidām, ko elektroauto tirgū nesīs tuvākie gadi, jo arī Latvijā elektroauto kļūst arvien pieprasītāki, šogad sasniedzot rekordlielu elektroauto skaitu uz Latvijas ceļiem – 2803.
Elektroauto izvēli virza gan finansiālie, gan sociālās atbildības, gan dažādu ikdienas priekšrocību apsvērumi. No finansiālajiem tā ir bezmaksas pirmreizējā reģistrācija, bezmaksas iebraukšana Jūrmalā, bezmaksas stāvvietas Rīgas un Liepājas pašvaldībā, kā arī izdevīgāki aizņemšanās nosacījumi šādu auto iegādei.
Te jāatzīmē arī nākamgad sagaidāmās subsīdijas to iegādei, kas paredz - jauna elektroauto iegādes gadījumā valsts atbalsts būs 4500 eiro, bet lietota elektromobiļa vai ārēji lādējama hibrīdauto gadījumā – 2250 eiro.
Pēc valsts aplēsēm šīs programmas ietvaros iedzīvotāji divu gadu laikā varētu iegādāties aptuveni 3300 mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļus. Tāpat nenoliedzami daudzi izvēlas elektroauto domājot par planētas nākotni un iespēju pārvietoties dabai draudzīgākā veidā. Iemeslu, kādēļ iegādāties elektroauto, ir daudz. Atliek tikai atrast piedāvājumu, kas ir draudzīgs maciņam šobrīd un nākotnē.