Daudz lietotāju, lieli limiti, nepieciešamība pieslēgt kodu kalkulatorus vairākiem darbiniekiem un nēsāt šos kodu kalkulatorus līdzi – tā ir praktiskā ikdiena, ar kuru līdz šim saskārās uzņēmumu internetbankas lietotāji. Sākam piedāvāt inovatīvu, drošu un ērtu jaunumu – pieslēgties internetbankai un lietot tās pakalpojumus ar Smart-ID lietotni (aplikāciju). Lai to izmantotu, ir nepieciešams lejupielādēt Smart_ID lietotni un atcerēties divus PIN kodus. Un viss!
Smart-ID tiek reģistrēts uz konkrēto lietotāju, līdz ar to katrs uzņēmuma darbinieks, kam ir tiesības veikt darbības internetbankā, var lejupielādēt lietotni un izveidot savu Smart-ID kontu. Iepriekš piešķirtie limiti un tiesības saglabājas spēkā! Turklāt, neatkarīgi no tā, vai viedtālrunis ir reģistrēts uz fizisku vai juridisku personu, Smart-ID konts tiek reģistrēts uz konkrētu lietotāju. Vēl vairāk – uz Android ierīcēm varēs reģistrēt vairākus kontus, kas nozīmē, ka vienu ierīci ērti un droši varēs lietot vairāki darbinieki. Tas atvieglos dzīvi arī uzņēmuma īpašniekam, grāmatvedim vai citai personai, kam ir piešķirtas darījuma apstiprināšanas tiesības – darījumu varēs apstiprināt no jebkuras vietas jebkurā laikā savā viedtālrunī un nebūs līdzi jānēsā kodu karte vai kodu kalkulators.
Kas ir Smart-ID?
Smart-ID ir droša un ērta lietotne (aplikācija), kuru var lejupielādēt AppStore (iOS 8.0 un jaunāka) vai Google play (Android versija 4.1 un jaunāka) un ar kuras palīdzību var pieslēgties Swedbank internetbankai vai mobilajai lietotnei un ērti veikt visus nepieciešamos maksājumus un citas darbības. Sākotnēji Smart-ID būs ērta alternatīva banku kodu kartēm un kodu kalkulatoriem, taču nākotnē to varēs izmantot arī ērtai dokumentu parakstīšanai ārpus internetbankas. Lai izmantotu Smart-ID nepieciešams interneta pieslēgums, taču datu apjoms, ko tas patērē, ir ļoti neliels.
Smart-ID atbilst visām mūsdienu tehnoloģiju un drošības prasībām, tajā ir izmantotas jaunākās kriptogrāfijas, jeb šifrēšanas metodes. Tas ir īpaši ērti, jo mobilais telefons vienmēr ir līdzi, savukārt telefona nozaudēšanas gadījumā Smart-ID aizsargā izvēlētie PIN kodi.
Kā lietot Smart-ID?
Lejupielādējiet Smart-ID AppStore vai Google Play un tā aktivizēšanai pirmajā reizē izmantojiet kodu karti vai kalkulatoru. Pēc tam jāizvēlas divi tikai tev vien zināmi PIN kodi, kuri turpmāk būs jālieto, pieslēdzoties internetbankai vai mobilajai lietotnei (PIN1) un apstiprinot maksājumus vai parakstot dokumentus (PIN2). Iegaumējiet tos labi!
Tas arī nozīmē, ka turpmāk, lai lietotu bankas pakalpojumus, pietiks tikai ar viedtālruni – nebūs jānēsā līdzi kodu karte vai kodu kalkulators.
Vai manu Smart-ID var izmantot vairāki cilvēki, piemēram, kolēģi vai ģimene?
Nē. Smart-ID ir piesaistīts unikālam lietotājam, nevis bankas kontam. Savs Smart-ID jāreģistrē katram lietotājam, kam ir tiesības lietot internetbanku.
Vai kodu karte un kodu kalkulators vairs nedarbosies?
Swedbank klientiem pārējie autentifikācijas līdzekļi – kodu karte, kodu kalkulators un eID – joprojām būs spēkā, taču Smart-ID ir plašāks, inovatīvāks un daudz ērtāks pieslēgšanas un darījumu veikšanas līdzeklis internetbankā, nekā kodu karte vai kalkulators.
Ja lieto Smart-ID, kodu karte vai kodu kalkulators būs jāizmanto, reģistrējot jaunu Smart-ID kontu savā viedierīcē.
Kodu karte un kodu kalkulators būs noderīgs arī gadījumā, ja lietojat Smart-ID, jo tālruņa nozaudēšanas gadījumā jaunu Smart-ID kontu varēs atvērt attālināti ar esošo kodu karti vai kalkulatoru.