Kā rīkoties, ja neatceries kartes PIN kodu vai neizdodas pievienoties internetbankai?

Ja padomā, cik daudz kodu, paroļu, durvju kodu mums jāpatur prātā, nav brīnums, ka kaut kas no tā tiek piemirsts.

Aizmirsts maksājumu kartes PIN kods

Diemžēl vai par laimi, maksājumu kartes PIN kodu zina tikai kartes īpašnieks. Tāpēc nav iespējams piezvanīt uz banku, pateikt savu vārdu, uzvārdu, personas kodu un cerēt, ka kāds PIN kodu atgādinās.

  • Taču aizmirsto PIN kodu ir iespējams jebkurā brīdī neierobežoti skaitu reižu apskatīt Swedbank mobilajā lietotnē.

Katrā PIN koda apskates reizē nepieciešams autorizēties mobilajā lietotnē, izmantojot Smart-ID vai kodu kalkulatoru. Maksājumu kartes PIN kods telefona ekrānā ir redzams 30 sekundes, un šajā laikā tas jāpaspēj iegaumēt vai arī jāautorizējas atkārtoti. Svarīgi atcerēties par savu datu drošību un pārliecināties, ka attiecīgajā brīdī kartes PIN kodu neredz citas personas.

“Kā rāda Swedbank dati, gada laikā apmēram 18 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju uz kādu laiku vai pavisam ir aizmirsuši savas maksājumu kartes PIN kodu, un tas ir biežākais iemesls, kāpēc klienti izvēlas pasūtīt jaunas kartes. Iespēja apskatīt PIN kodu mobilajā lietotnē ļauj ne tikai samazināt neērto situāciju skaitu, kad pēkšņi aizmirsta koda dēļ nevar veikt pirkumu, bet arī veicina apzinātāku resursu izmantošanu,” atzīmē Swedbank Karšu atbalsta daļas vadītāja Liene Gasiņa.

Tomēr, ja nu šī brīža kartes PIN kods šķiet sarežģīts un to regulāri gadās aizmirst, to var nomainīt jebkurā Swedbank bankomātā.

Neizdodas pievienoties internetbankai

Autentificēties internetbankā iespējams izmantojot biometriskos datus (savu pirkstu nospiedumu vai sejas atpazīšanu), Smart-ID, kodu kalkulatoru vai personīgo e-ID karti. Ja saskaries ar problēmām autentifikācijā un tomēr neizdodas pievienoties internetbankai, pārbaudi, vai neesi palaidis garām kādu no šiem aspektiem:

  • Ja izmanto jaunā tipa kodu kalkulatoru, pārliecinieties, vai autorizējoties ievadāt APPLI 1 kodu.
  • Ja izmantojat Smart-ID, pārliecinieties, vai ir izveidots aktīvs konts Smart-ID lietotnē un vai tavam mobilajam tālrunim ir pieejams internets. PIN1 kods ir jāievada Smart-ID lietotnē 2 minūšu laikā no kontroles koda parādīšanas brīža.
  • Ja izmanto eID karti, pārliecinieties, vai dators ir sagatavots darbam ar eID un autorizējoties ievadi atbilstošu PIN.
  • Gadījumā, ja arī dzīvesbiedrs vai kolēģi lieto kodu kalkulatoru, pārbaudiet, vai izmantojat savējo.

Ja tomēr neviens no minētajiem padomiem nepalīdz atrisināt situāciju, sazinies ar Swedbank sev ērtākajā veidā.

Aptauja

Vai Tu tuvākā gada laikā apsver jauna mājokļa iegādi?