Zināji? Maksājot ar kredītkarti, pirkumi tiek apdrošināti

Pirkuma apdrošināšana ar kredītkarti Latvijā kļūst aizvien populārāka, ik gadu pieaug to cilvēku skaits, kas vēršas bankā, lai saņemtu atlīdzību gadījumos, kad iegādātā prece saplīst vai nonāk garnadžu rokās.

Ko apdrošināt?

Pirkumu apdrošināšanu nodrošina visas privātpersonu Swedbank Latvija kredītkartes. Tā attiecas uz gadījumiem, kad ar kredītkarti iegādātā prece saplīst, to nozog vai tā iet bojā pircēja vai kāda cita vainas dēļ. Uzreiz jāuzsver, ka tad, ja konkrētos bojājumus kompensē ražotāja vai tirgotāja garantija, pie viņiem jāvēršas pirmkārt. Apdrošināšana neattiecas uz gadījumiem, kad iegādāta brāķēta prece, pārdevējs izrādījies blēdis vai bojājums ir ražotāja vaina. Tātad, ja jūsu jaunajiem zābakiem nolūst papēdis, tie jānes uz garantijas remontu, bet, ja tajos ieķeras kaimiņa Rekša zobi, noderēs pirkuma apdrošināšana un veselības apdrošināšana, ja trāpīts arī kājā.  Vēl kāds aspekts – apdrošināšana neattiecas uz precēm, kas nopirktas lietotas vai ir vecākas par sešiem mēnešiem.

Visizplatītākā problēma, ar kuru pie bankas apdrošināšanas ekspertiem vēršas klienti, ir mobilo telefonu mehāniskie bojājumi, piemēram, saplīsis ekrāns. Tomēr mēdz būt arī specifiskāki gadījumi – fotokamera, kas pāri kuģa bortam iekritusi jūrā, planšetdators, kas auto avārijas brīdī atradies uz sēdekļa un nav izdzīvojis, dārga porcelāna vāze, kas nokritusi no galda, uzplēstas kompresijas zeķbikses un pat ekskluzīva zīmola garie svārki, kas cietuši zem datorkrēsla ritentiņiem… Apdrošināšanas pašrisks visām kartēm ir 30 eiro, kas nozīmē, ka šī summa, piemēram, remonta gadījumā, būs jāsedz no savas kabatas, tāpēc saplīsušu parastu zeķu pāri, visticamāk, pieteikt apdrošinātājiem nebūs izdevīgi. Pirkumu apdrošināšana neattiecas uz automašīnām, nekustamo īpašumu vai mājdzīvniekiem, kuriem nepieciešama citu veidu apdrošināšana.

Kā un cik lielu atlīdzību var saņemt?

Apdrošināti ir visi pirkumi, ko esat veikuši ar kredītkarti, neatkarīgi no tā, vai prece iegādāta Latvijā, ārzemēs vai internetā. Apdrošinātājs sedz visas izmaksas, atskaitot klienta pašrisku 30 eiro apmērā, ja tās nepārsniedz bankas noteiktos limitus. Gadā apdrošināšanas atlīdzību apjoms nevar pārsniegt 4000 eiro. Viena apdrošināšanas objekta maksimālā atlīdzība ir 1000 eiro, bet, ja vienlaikus cietuši vairāki objekti, to kopējā atlīdzība nevar pārsniegt 2000 eiro. Atsevišķām apdrošināšanas objektu grupām, piemēram, mobilajiem telefoniem, dārglietām vai saulesbrillēm, maksimālā summa ir 400 eiro.

Kā rīkoties, ja ar kredītkarti iegādātā manta cietusi negadījumā?

Ja manta neatgriezeniski sabojāta vai nozagta, jāraksta iesniegums apdrošinātājam, pievienojot pirkuma čeku. Savukārt, ja tā jāremontē, papildus nepieciešams servisa rēķins. Tieši tik vienkārši. 10 dienu laikā banka izskatīs un pieņems lēmumu par atlīdzības izmaksu un apjomu.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?