5. dec, 2025

Kā piesaistīt pircējus Ziemassvētku iepirkšanās laikā

Ikviens pārdevējs cenšas izmantot šo laiku, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk pircēju. Taču vienlaikus to vēlas arī ikviens konkurents.

Ikviens pārdevējs cenšas izmantot šo laiku, lai piesaistītu pēc iespējas vairāk pircēju. Taču vienlaikus to vēlas arī ikviens konkurents, tāpēc jāgatavojas sīvai sacensībai par pircēju, kurā uzvarēs atjautīgākie un izdomas bagātākie – un tie, kuri spēj radīt patiesu svētku sajūtu un dāvāt to citiem. Sevišķi laikā, kad jūtams pircēju pieplūdums veikalos un dažādos tirdziņos.

Ko vēlas pircējs

Vispirms pircējs meklē labas dāvanas – visdažādākajiem saņēmējiem un dažādos cenu līmeņos: no mazām, simboliskām lietām līdz vērienīgiem un vērtīgiem pārsteigumiem. Tikpat pieprasītas ir lietas, kas palīdz radīt svētku noskaņu, kā arī gardumi Ziemassvētku galdam.

Kāda ir laba dāvana? Galvenokārt personiska. Saņēmējs vēlas just, ka, to izvēloties, par viņu tiešām ir domāts, nevis formāli “atzīmēts” vārds sarakstā.

Kolēģiem parasti meklē ko tādu, kas noderētu darbā vai karjerā, draugiem – lietas, kas saskan ar viņu interesēm un hobijiem, bet tuviniekiem – ko tādu, kas piepilda kādu sapni, vajadzību vai sen izteiktu vēlēšanos. Šīs dāvanas var būt ļoti atšķirīgas, tāpēc gandrīz jebkurš produkts, pareizi pasniegts, kādam var kļūt par ideālu Ziemassvētku pārsteigumu. Atliek to “iesaiņot” gan burtiski, gan pārnestā nozīmē un pievērst pircēju uzmanību, lai viņi izvēlas tieši jūsu piedāvājumu.

Svarīgi ir arī palīdzēt pircējam saskatīt, kā jūsu prece vai pakalpojums var kļūt par dāvanu “sev pašam”. Pašapdāvināšanās tēma ir kļuvusi arvien aktuālāka, īpaši luksusprecēm un individuāliem pirkumiem, kad cilvēks vēlas sevi īpaši palutināt tieši svētku laikā.

10 ieteikumi veiksmīgai pārdošanai

 1. Pasekojiet pircēju uzvedības tendencēm un plānojiet laikus

Katra gada nogalē tiek publicēti dažādu aptauju un pētījumu rezultāti, kas atklāj, kā mainās pircēju noskaņojums, vēlmes un tēriņu plāni. Piemēram, 2024. gadā aptaujas liecina, ka Latvijas iedzīvotāji Ziemassvētku dāvanām vidēji plāno tērēt 165 eiro. 2025. gada aptauja rāda, ka būtiska daļa plāno tērēt ap 91–100 eiro (19 %), savukārt, salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis to skaits, kas gatavi atvēlēt vairāk nekā 200 eiro.

Aptaujas arī atklāj, ka daudzi Ziemassvētkos meklē praktiskas, pieejamas lietas, ko pasniegt svētkos, un, izvēloties ko dāvināt, svarīgs faktors bieži ir mēreni izdevumi.

Šie dati palīdz ieplānot pārdošanu. Ja redzat, ka pircēji ir piesardzīgāki vai budžets nav liels, var veidot piedāvājumus vairākos cenu līmeņos: lētākus un simboliskus, kā arī dāsnākus tiem, kas gatavi tērēt vairāk.

Papildus tendencēm svarīga ir laicīga plānošana. Pirmssvētku periods ir ne tikai “karstākais”, bet bieži arī dārgākais reklāmas laiks, jo mediju izvietojumu un digitālo kanālu izmaksas strauji pieaug divas līdz trīs nedēļas pirms Ziemassvētkiem. Tāpēc kampaņu vislabāk sākt plānot jau oktobrī vai novembra sākumā, lai nepazustu reklāmu troksnī un sasniegtu īsto pircēju par saprātīgām izmaksām.

Pirms kampaņas starta vērts arī kritiski izvērtēt jūsu produktu vai pakalpojumu: vai Ziemassvētku laiks tiešām ir brīdis, kad klienti būtu gatavi to pirkt sev vai tuvajiem? Ja produkts nav acīmredzami “svētku”, domājiet, kā izcelt tā potenciālu kā dāvanu, piemēram, ar dāvanu iepakojumu, emociju vai apsolījumu par patīkamu pieredzi.

2. Izmantojiet sociālo tīklu iespējas un digitālo mārketingu kanālus

19. un 20. gadsimta pārdevēji par sevi varēja paziņot vien skatlogos, bet mūsdienās ikvienam pieejami ērti un efektīvi digitālie rīki. Izmantojiet Facebook un Instagram, publicējiet produktu attēlus un aprakstus, jau savlaicīgi paziņojiet par Ziemassvētku akcijām, pop-up veikaliem un dalību tirdziņos. Klienti novērtēs, ja ik dienu atgādināsiet par dāvanu piedāvājumu, jaunumiem un atlaidēm.

Tiešsaistē īpaši svarīgi ir izvēlēties pareizos kanālus. Vispirms uzrunājiet tos, kas jau par jums zina – sociālo tīklu sekotājus, e-pastu sarakstus, iepriekšējos pircējus. Šī auditorija ir lētāk sasniedzama un biežāk atgriežas. Ja vēlaties paplašināt loku, izmantojiet “lookalike” auditorijas un Google Search reklāmas, kas sasniedz klientu brīdī, kad viņš aktīvi meklē konkrētu produktu.

Kampaņai vajag arī ideju. Pašapdāvināšanās tēma, asprātīgs skats uz dāvanu stresu vai rotaļīgs stāsts par svētku steigā piemirstām detaļām var palīdzēt atšķirties starp līdzīgiem piedāvājumiem. Originalitāte šajā periodā ir viens no efektīvākajiem uzmanības magnētiem.

Svētku laikā pirkumi notiek straujāk, tāpēc būtiski regulāri analizēt pārdošanas rezultātus un reklāmas atdevi. Tas ļauj operatīvi koriģēt budžetu, kampaņu un piedāvājumu, nezaudējot potenciālos pircējus. Īpaši noderīga ir auditorijas segmentēšana – dažādos kanālos iespējams atšķirīgi uzrunāt jauniešus, ģimenes vai lielu pirkumu veicējus.

Pirms starta gan ieteicams kritiski novērtēt pašu produktu. Vai tas ir pietiekami pievilcīgs tieši Ziemassvētku kontekstā? Ja tas nav tipisks sezonas pirkums, meklējiet veidu, kā izcelt tā dāvanu potenciālu, emocionālo sajūtu vai vērtību “sev un citiem”.

3. Radiet svētku gaisotni

Ziemassvētki ir sajūtu laiks, kad cilvēkus visvairāk pievelk viss, kas ir pretējs ziemas tumsai un aukstumam: silts, gaišs, košs, mirdzošs, smaržīgs skaists, gards, sirsnīgs, mierpilns. Ieguvējs būs tas, kas spēs šīs sajūtas sniegt, tāpēc iesaistiet un radoši komponējiet šos elementus sava veikala vai kafejnīcas noformējumā. Radiet gaisotni, kas vilina iegriezties tieši pie jums! Uzrunājiet pircēju maņas ar siltu, mājīgu apgaismojumu, Ziemassvētku aromātiem, gardumu degustācijām, tīkamu mūziku.

Tiešsaistē šo gaisotni palīdz radīt vizuāli vienots dizains – svētku baneri, kampaņas vizuāļi, video un sociālo tīklu saturs, kas emocionāli “pārnes” svētku sajūtu uz ekrāna.

 4. Uzsveriet savu individualitāti

Ja jūsu mazajam pop-up veikaliņam uz laiku atvēlēta niša lielā tirdzniecības centrā starp glamūrīgu apģērbu un spožu aksesuāru veikaliem, padomājiet, kāds dizains to vislabāk izceltu. Efektīga var būt kontrasta princips: sniegbalts blakus spilgtu krāsu kokteilim, askēze un smalkums līdzās mirdzumam un pārbagātībai, klusas Ziemassvētku tēmu smooth džeza improvizācijas vai tautasdziesmas “Iļģu” izpildījumā līdzās “Ziemassvētku popa” standartiem. Uzsveriet savu individualitāti!

Tāpat kā citā laikā, arī pirms svētkiem ir vērts ielūkoties citu jūsu nišas uzņēmumu un zīmolu mājaslapās un sociālo tīklu kontos, un padomāt, kā izcelt savu produktu un piesaistīt pircēju uzmanību.

5. Lieciet katram pircējam justies gaidītam

Aptaujas uzrāda vēl vienu tendenci: liela daļa pircēju svētku laikā izvēlas iepirkties tieši pie mazajiem un vidējiem uzņēmējiem, kur var iegādāties kvalitatīvus un dabīgus vietējos produktus, oriģinālas dāvanas un baudīt laipnu, nesteidzīgu, personisku apkalpošanu. Sniedziet viņiem to!

Smaids nemaksā neko, bet rada tūlītēju saikni un vieš uzticēšanos. Savukārt tiešsaistē šo “smaidu” iemieso ātra un cilvēcīga komunikācija – skaidra informācija mājaslapā, ērta iepirkšanās un atsaucīgs klientu atbalsts. Slikta pieredze Ziemassvētku laikā paliek atmiņā īpaši spilgti, jo pircēji šajā periodā ir stresaināki un nepacietīgāki, tāpēc ir vērts ieguldīt laiku, lai procesu padarītu pēc iespējas gludāku.

6. Laikus sagatavojiet gatavu dāvanu klāstu steidzīgajiem

Pirmssvētku drudzī, kad vienlaikus jāpagūst tik daudz, dāvanas nereti tiek iegādātas pēdējā brīdī, tāpēc pircēji būs pateicīgi, ja būsit padomājis viņu vietā un sagatavojis pievilcīgus dāvanu komplektus dažādu cenu amplitūdā un dažādiem saņēmējiem: draugiem un kolēģiem, viņai un viņam, gados jauniem un vecākiem cilvēkiem. Starp citu, jaunākās aptaujas liecina, ka Latvijas pircēji šogad vienai Ziemassvētku dāvanai plāno tērēt vidēji 5–20 eiro – ņemiet to vērā, veidojot savu dāvanu piedāvājumu.

Kā zināms, pirms Ziemassvētkiem visdažādākajos kolektīvos – no bērnudārziem līdz korporatīvām kompānijām – plaukst un zeļ svētku apdāvināšanās, loterijas un “laimes akas”, kurām parasti tiek gādātas dāvaniņas par simbolisku cenu. Taču neviens nevēlas dāvināt un saņemt nekam nederīgus niekus, tāpēc parūpējieties par mazām, bet jaukām dāvaniņām – labas šokolādes kārums, vitamīniem bagātas sukādes, smalki izrotāta piparkūka vai smaržīga pļavas ziedu tēja saņēmējam sniegs prieku un mirkli baudas.

Un, protams, ja jums ir interneta veikals, pircēji ļoti novērtēs iespēju saņemt preču piegādi vēl pirms svētkiem. Pat ja Jums tas nozīmēs ilgākas darba stundas, šāds serviss paliks atmiņā un mudinās klientu veikt atkārtotu pirkumu.

Te īpaši svarīgi ir pārbaudīt tehnisko “pamatni”: mājaslapas darbību, maksājumu sistēmas, noliktavas un piegādes mehānismus. Ja tie nestrādās bez aizķerēm, pat laba kampaņa var pārvērsties nepatīkamā pieredzē gan jums, gan klientam.

7. Piedāvājiet dāvanu komplektus

Cilvēki aptaujās apliecinājuši, ka priecājas par noderīgām, ikdienā lietojamām dāvanām. Piedāvājiet praktiskas lietas radoši! Veidojiet komplektus, kuros lietas papildina cita citu: riekstu standziņas un maisiņš lazdu riekstu; korķuviļķis, labs vietējo ražotāju vīns un aromātisks karstvīna garšvielu komplekts. Varat veidot arī lielākus un vērtīgākus dāvanu komplektus veselai ģimenei vai pāriem – piemēram, elegantu galda klājuma priekšmetu, kvalitatīvas gultasveļas vai pirtslietu komplektu.

Veidojot produktu komplektus, pārdevēji mēdz izmantot tādus hrestomātiskus mārketinga paņēmienus kā pievienot neejošāku preci pieprasītai vai piedāvāt sliktāk pārdotas preces pāros ar atlaidi vai pa trim par vienu cenu. Taču esiet ar to uzmanīgi, jo tas, kas darbojas ikdienā, ne vienmēr derēs svētkos, kad pircējus vairāk par taupīgumu vada vēlme iepriecināt dāvanas saņēmēju un likt viņam justies īpašam. Lieciet akcentu uz kvalitāti: labāk mazāk, toties labāk!

8. Pievērsiet uzmanību iesaiņojumam

Gan pircējs, gan saņēmējs dāvanu visupirms novērtēs ar acīm, tāpēc pievilcīgam iesaiņojumam ir ļoti liela nozīme. Turklāt ar to jūs varat apliecināt ne tikai savu estētisko izjūtu, bet arī jūsu pārstāvētās vērtības. Nē folijai un sintētiskiem spīguļiem, izvēlieties ekoloģisku iepakojumu – gludu vai rievotu papīru, lina maisiņus, kartona dāvanu kastes. Turklāt šis dabai draudzīgais iepakojums ir lieliski savienojams ar elegantu dizainu un svētku akcentiem.

Tiešsaistē neaizmirstiet iesaiņojumu parādīt vizuāli – fotogrāfijas un video ar jauki noformētām dāvanām palīdz pircējam iztēloties, kā jūsu produkts izskatīsies zem eglītes, un palielina pirkšanas motivāciju.

9. Piedāvājiet pievilcīgas atlaides

Ziemassvētki ir lielais atlaižu laiks, un ikviens pārdevējs cenšas iekļauties kopējā straumē, panākot pretī pircējiem. Īpaši svarīgi tas ir, ja jūsu pārdotajam produktam cenas zīme ar pievilcīgu atlaidi ir vienīgais iespējamais Ziemassvētku ietērps. Vienlaikus svētku laiks var būt laba iespēja atgādināt par sezonas precēm, kas dāvināmas kā vēlējums nākamajam gadam un  kam šobrīd ir atlaide, piemēram, saulesbrillēm.

Tomēr atlaides jāplāno kopā ar kampaņas budžetu – cik daudz līdzekļu veltīsiet reklāmai, kādu atdevi sagaidāt un cik ilgi kampaņa ilgs. Pārāk vēla startēšana vai haotiski tēriņi var nozīmēt, ka kampaņa “apēd” vairāk naudas, nekā atnes rezultātu.

10. Akcentējiet vērtības

Uzsveriet produkta labās īpašības, kas iet kopsolī ar šīlaika tendencēm: dabīgs, ekoloģisks, veselīgs, kvalitatīvs, praktisks, ilgmūžīgs. Daļu no saviem Ziemassvētku ieņēmumiem ziedojiet kādam labdarības mērķim un dariet pircējam zināmu, ka, iegādājoties jūsu preci, viņš ne vien iegūs ko vērtīgu, bet reizē arī paveiks ko labu – šī apziņa cilvēkiem ir svarīga.

Veiksmīga Ziemassvētku kampaņa gan klātienē, gan tiešsaistē nav tikai īstermiņa “pārdošanas pīķis”. Tas ir arī brīdis, kad jūs iepazīst daudz jaunu klientu – ja pirkšanas process, piegāde un preču kvalitāte attaisno cerības, svētku periods var kļūt par starta punktu ilgtermiņa attiecībām. Izmantojiet šo laiku, lai vāktu datus, izprastu auditoriju un veidotu lojalitātes programmas vai īpašus piedāvājumus, kas mudinās klientus atgriezties arī pēc svētkiem.