Mūsdienu mazumtirdzniecībā tehnoloģiju izvēle ir viens no galvenajiem instrumentiem, lai uzlabotu uzņēmuma efektivitāti un pielāgotos straujām tirgus izmaiņām. Atsaucoties uz pieaugošo vajadzību pēc mobilitātes, ātruma un vienkāršības, Swedbank sadarbībā ar Datakom ir izstrādājusi modernizētu Tiki-Taka Pay versiju – ierīci, kas apvieno kases aparāta funkcijas un POS termināli vienā risinājumā.
Jaunās paaudzes risinājums: viena ierīce, vairākas funkcijas
Tiki-Taka jaunākais modelis – Tiki-Taka PAY – piedāvā pilnvērtīgu kases un maksājumu sistēmas funkcionalitāti vienā kompaktā ierīcē. Ar to iespējams apkalpot gan skaidras, gan bezskaidras naudas darījumus, pielāgot produktu katalogu un vizuālo izkārtojumu uz displeja, kā arī pārvaldīt ikdienas procesus attālināti, izmantojot tiešsaistes klientu portālu.
Risinājums izstrādāts, lai atvieglotu uzņēmumu ikdienu gan tehniski, gan lietotāju pieredzes ziņā – darījumi tiek apstrādāti trīs reizes ātrāk, ierīce spēj nolasīt līdz 10 reizēm vairāk svītru kodu, bet papīra čeks vairs nav obligāts – pircēji var saņemt to digitāli, izmantojot QR kodu.
Gudrāka pārvaldība un mazāk kļūdu
Viena no lielākajām Tiki-Taka Pay priekšrocībām ir tā mobilitāte un plašās digitālās integrācijas iespējas.
Kā uzsver Edijs Tanons, Datakom Inovāciju direktors, “Būtisks pluss ir digitālais kases žurnāls un iespēja reāllaikā pārskatīt visus darījumus. Vadītāji jebkurā brīdī var attālināti sekot līdzi pārdošanas rezultātiem – analizēt tos pa stundām vai dienām, aplūkot ieņēmumus un maksājumu veidus (skaidra nauda, karte u.c.).”
Savukārt grāmatvežiem vairs nav jāsagaida dienas beigas, lai apkopotu informāciju manuāli – visa informācija ir pieejama uzreiz un digitāli. Tas ļauj būtiski samazināt kļūdu risku, paātrina atskaišu sagatavošanu un ļauj jebkurā brīdī pārskatīt darījumus Tiki-Taka portālā.
Papildus, Tiki-Taka Pay piedāvā arī plašu integrāciju klāstu ar dažādām noliktavas un grāmatvedības sistēmām, piemēram, Moneo, Excellent LV, un pat Power BI, kas ļauj uzņēmējiem vēl detalizētāk analizēt datus. Tāpat tiek attīstītas lojalitātes programmas, kas palīdz veidot ilgstošu un stabilu saikni ar klientiem.
Savukārt, Swedbank integrācija Tiki-Taka Pay sistēmā ļauj uzņēmējiem izmantot visas bankas sniegtās iespējas – ātrus un drošus maksājumus, automātisku transakciju atspoguļošanu uzņēmuma kontā, kā arī iespēju saņemt ātru klientu atbalstu no bankas puses. Swedbank arī nodrošina, ka maksājumu drošības standarti tiek ievēroti visaugstākajā līmenī.
Valdis Vaišļa, Swedbank Naudas pārvaldības daļa vadītājs norāda: "Mūsu sadarbība ar Tiki-Taka balstās uz kopīgu mērķi – padarīt maksājumu pieņemšanu uzņēmējiem vienkāršāku, drošāku un ātrāku. Integrējot Swedbank maksājumu pieņemšanas risinājumu TikiTaka ierīcē, uzņēmumi iegūst iespēju strādāt ar vienotu un mobilu sistēmu, kas apvieno kases funkcionalitāti ar augstākajiem banku drošības standartiem. Automātisks naudas līdzekļu ieskaitījums uzņēmuma kontā jau nākamajā dienā sniedz pilnīgu pārskatāmību un atvieglo grāmatvedības procesus. Tā ir droša un efektīva vide, kurā uzņēmējs var koncentrēties uz sava biznesa attīstību, nevis tehniskām niansēm."
Uzņēmēja pieredze
Viens no uzņēmumiem, kas aktīvi izmanto Tiki-Taka Pay risinājumu, ir "SB un partneri", kam ikdienā jāstrādā ar plašu preču klāstu un apjomīgu noliktavas uzskaiti. Uzņēmuma galvenā grāmatvede Anda Ščerbinska uzsver, ka tieši sistēmas spēja integrēties ar Visma Horizon bija izšķiroša izvēlē:
"Mums bija svarīgi, lai jaunais risinājums bez problēmām savienojas ar mūsu grāmatvedības programmu un Tiki-Taka bija vienīgais, kas to nodrošināja. Īpaši novērtējam arī ātro maksājumu apstrādi – ar Swedbank pieslēgumu nauda kontā ienāk jau nākamajā dienā."
Ikdienas darbā uzņēmums novērtē arī tehnoloģiskos uzlabojumus – “skenēšana ir kļuvusi ievērojami vienkāršāka, pateicoties priekšpusē izvietotam lāzera skenerim,” norāda Anda. Tāpat ir pieejama moderna un ilgtspējīga iespēja klientiem čeku saņemt digitāli, izmantojot QR kodu – tas nozīmē, ka papīra čeks vairs nav obligāts.
“Iepriekš mums bija apjomīgas kases sistēmas, kas jau pašas par sevi bija daudz dārgākas. Tiki-Taka Pay ir ievērojami pieejamāks risinājums – gan iegādes ziņā, gan ikdienas uzturēšanā. Ar QR kodiem varam ne tikai ietaupīt papīru un veicināt videi draudzīgāku pieeju, bet tas ir arī ļoti ērts risinājums klientiem, kuriem nav jāglabā fiziskie čeki," rezumē Anda Ščerbinska.
Ātra ieviešana un viegli apgūstama sistēma
Tiki-Taka Pay ieviešana uzņēmumā ir vienkārša un ātra. Ierīcei nav nepieciešamas īpašas tehniskās priekšzināšanas.
"Viss, kas nepieciešams – jānoslēdz līgumu ar Swedbank par karšu apkalpošanu un līgumu ar Datakom par ierīces iegādi vai nomu. Ierīci var saņemt pa pastu vai Datakom birojā. Uzstādīšana prasa tikai dažas minūtes, pāris vienkāršas darbības, un uzņēmējs jau ir gatavs darbam," procesu skaidro Edijs Tanons.