Servisa eksperts iesaka: kā izvēlēties KASKO, kas nepievils krīzes brīdī

Auto ikdienas un biznesa gaitās bieži vien ir mūsu uzticamais sabiedrotais – līdz brīdim, kad kāda negaidīta situācija izjauc ierasto ritmu.

Negadījums var notikt ikvienam, neatkarīgi no tā, cik uzmanīgi un pieredzējuši esam pie stūres. Tieši tāpēc būtiska nozīme ir tam, kā sevi pasargājam no negaidītiem izdevumiem un biznesa dīkstāves. Kā izvēlēties KASKO polisi, kas patiešām palīdzēs, kad tas būs visvairāk nepieciešams? Pieredzē dalās auto servisa Senson Paint direktors Dmitrijs Murašovs.

Pamatkritēriji KASKO polises izvēlei

Pēc negadījuma, kad cilvēks nereti atrodas stresa stāvoklī, vissvarīgākais ir skaidri zināt, kā rīkoties.

"Pieteikšanās ērtība ir pirmais un būtiskākais kritērijs," uzsver auto servisa Senson Paint direktors Dmitrijs Murašovs. "Vai gadījumu var pieteikt tiešsaistē? Vai pietiek ar telefona zvanu? Vai nepieciešama klātienes fiksācija? Šīs nianses kļūst kritiskas tieši tad, kad cilvēks ir apjucis."

Tādēļ, izvēloties KASKO polisi, ieteicams jau laikus noskaidrot, kāda ir negadījuma pieteikšanas kārtība, kā arī to, vai apdrošinātājs nodrošina diennakts palīdzības līniju un kāds ir tās reakcijas laiks.

"Nav labi, ja pēc negadījuma cilvēks vēl tikai sāk meklēt, kur un kā to pieteikt. Laiks šādās situācijās ir ļoti svarīgs," viņš piebilst.

Ne mazāk būtiski ir ievērot polisē norādītos termiņus, kādos gadījums jāreģistrē. Tāpēc ne tikai pieteikšanās ērtība, bet arī paša klienta rīcība laikā var izšķirt, vai apdrošināšana tiešām palīdzēs.

Vēl viena nianse, kas dažkārt paliek ēnā, bet dzīvē ir ļoti jūtama, ir saziņas kultūra.

Dmitrijs Murašovs dalās novērojumā: "Labākie apdrošinātāji ir tie, kas nekļūst par papildu stresu. Nav nepieciešams, lai pēc negadījuma zvanītu piecas reizes dienā, jautājot, vai viss ir skaidrs ar tāmi vai servisa detaļām." Laba apdrošināšana nozīmē atbalstu – ne uzbāzību.

Tomēr liela daļa cilvēku, izvēloties polisi, koncentrējas tikai uz cenu, aizmirstot, ka saturs ir svarīgākais.

"Cilvēki bieži vien domā – ja ir KASKO, tad var neievērot ceļu satiksmes noteikumus, un viss tiks apmaksāts," saka eksperts. "Bet tā nav. Apdrošinātāji rūpīgi skatās, vai netika pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi, vai automašīnai bija kārtībā riepas, vai negadījums tika pieteikts laikus."

Svarīgi arī saprast, kur klients varēs remontēt savu automašīnu pēc negadījuma. Ja automašīna ir jauna, īpaši svarīgi ir zināt, vai būs iespēja veikt remontu pie oficiālā dīlera, lai saglabātu garantiju. To noskaidrot vēl pirms polises iegādes ir prātīga rīcība, kas var pasargāt no vilšanās vēlāk.

Kvalitāte, ērtības un miers – ko vēl sniedz pārdomāta polise

Ja agrāk diskusijas par rezerves daļu kvalitāti bija ierastas, šodien tās lielā mērā ir zaudējušas aktualitāti. Kā skaidro Dmitrijs Murašovs, gan servisu, gan apdrošinātāju interesēs ir izmantot kvalitatīvas rezerves daļas.

"Nevienam nav izdevīgi uzstādīt zemākas kvalitātes detaļas, kas prasītu papildu darbu un riskētu ar klienta neapmierinātību," viņš uzsver.

Mūsdienās tiek izmantotas modernas platformas, kur izmaksu tāmes veido, balstoties uz darba laiku un detaļu standartiem, nevis tikai izmaksām. Līdz ar to klientam nav jāsatraucas, ka viņa automašīna tiks atjaunota ar nekvalitatīviem materiāliem, jo laba kvalitāte ir kļuvusi par nozares standartu.

Svarīga nianse, ko klienti bieži novērtē tikai krīzes situācijā, ir nomas auto pieejamība. Ja polises ietvaros paredzēts aizvietošanas auto, tas ļauj turpināt ikdienas dzīvi un biznesu bez būtiskiem traucējumiem, kamēr automašīna atrodas remontā.

"Piemaksājot salīdzinoši nelielu summu – dažus desmitus eiro gadā –, klients saņem iespēju izmantot aizvietošanas auto," skaidro Dmitrijs.

Visbeidzot, ideālas sadarbības pamatā ir savstarpēja uzticēšanās, saprotama komunikācija un reālistiski remonta termiņi. Kā norāda Dmitrijs, arī klientam ir jāapzinās: kvalitatīvs remonts prasa tehnoloģisku rūpību un laiku.

"Svarīgi, lai visas iesaistītās puses – klients, serviss un apdrošinātājs – saprastu, kā notiek process un kas no katra tiek sagaidīts," viņš piebilst.