21. nov, 2024

Uzņēmēju pieredzes dienās piedalījušies vairāk nekā 300 uzņēmumu

Piecās Uzņēmēju pieredzes dienās, kuras Latvijā kopš 2017. gada norisinās ik gadu, dalībnieku skaits sasniedza vairāk nekā 300 uzņēmumu.

Šogad no 11. līdz 15. novembrim norisinājās Uzņēmēju pieredzes dienas, kas tiek rīkotas Pasaules uzņēmējdarbības nedēļas (Global Entrepreneurship Week) ietvaros ar mērķi aicināt uzņēmējus dalīties pieredzē un zināšanās sava biznesa attīstībai. Piecās Uzņēmēju pieredzes dienās, kuras Latvijā kopš 2017. gada norisinās ik gadu, dalībnieku skaits sasniedza vairāk nekā 300 uzņēmumu. Uzņēmēju pieredzes dienas rīko Swedbank sadarbībā ar partneriem Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA).

Šogad iniciatīvā piedalījās uzņēmumi no dažādām nozarēm – finanses un apdrošināšana, IT un komunikācija, vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība, ražošana, rūpniecības industrija, nekustamais īpašums u.c. Uzņēmumu vidū bija uzņēmumi no dažādām Latvijas pilsētām un reģioniem – Rīgas, Mārupes, Iecavas, kā arī Jelgavas, Talsu un Stopiņu novada.

Pieredzes devējus, kas uzņēmējus laipni aicināja pie sevis, šogad pārstāvēja Latvijas Mobilais Telefons, Draugiem Group uzņēmums DeskTime, Lursoft IT, Patentu valde, Coca-Cola HBC Latvija, Junior Achievement Latvia, Balticovo, Omniva un citi.

Starp pieredzes ņēmējiem šogad bija tādi uzņēmumi kā Cobalt, DHL EXPRESS Latvia, Rīgas Tehniskā universitāte, Latvenergo, JYSK Baltics, Cēsu alus, airBaltic, Izglītības un zinātnes ministrija, Stockmann, Brain Games, Getliņi EKO, Go3, Mastercard un citi.

“LMT ir inovāciju līderis Latvijā, un mēs darām ārkārtīgi daudz, lai Latvijas iedzīvotāji baudītu jaunākās iespējas, ko sniedz tehnoloģijas, kā arī palīdzam uzņēmējiem digitalizēties un kļūt produktīvākiem, ieviešot risinājumus, kas palīdz manuālus procesus padarīt automātiskus un labāk pārvaldītus. Tā kā apkalpojam lielāko daļu Latvijas uzņēmēju, tad mums ir sakrājies daudz pieredzes stāstu, ar ko esam gatavi dalīties. Pasākumā uzsvaru likām uz mazajiem uzņēmējiem, kuriem stāstījām, ko darīt, lai katra diena būtu produktīva un uz rezultātu orientēta, tāpat arī devām ieteikumus kā viegli un ātri uzlabot sava uzņēmuma tēlu un tādā veidā atšķirtos no konkurentiem,” stāsta LMT Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas daļas vadītājs Renārs Omutovs.

Uzņēmums DHL Express Latvija šogad iejutās pieredzes ņēmēja lomā. “Uzņēmēju pieredzes dienas ir lieliska iespēja dalīties zināšanās, kas veicina atvērtību un sadarbību starp uzņēmumiem. Tie ir iedvesmas stāsti, kas ļauj smelties idejas, kā arī labās prakses piemēri, inovācijas un risinājumi. Ļoti novērtēju arī diskusijas neformālā gaisotnē pēc prezentācijām, kad ir iespēja uzdot jautājumus un tikties ar jomas profesionāļiem,” norāda DHL Express Latvija personāla direktore Ineta Kalinkeviča.

“Lepojamies, ka jau septīto gadu Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvas ietvaros mums ir iespēja pulcēt dažādu nozaru uzņēmējus, organizāciju pārstāvjus un ekspertus, lai ne tikai dalītos pieredzē, gūtu jaunas idejas, atziņas un risinājumus, bet arī veidotu jaunus kontaktus un sadarbības. Šogad Uzņēmēju pieredzes dienās piedalījās vairāk nekā 450 dalībnieki, kas apliecina, ka uzņēmēju bailes no dalīšanās arvien mazinās, savukārt ticība, ka pieredze ir uzņēmuma vērtīgākais aktīvs un izaugsmes pamatprincips ar katru gadu pieaug. Uzņēmēju pieredzes dienas ir kļuvušas par svarīgu platformu, kur uzņēmēji var dalīties gan panākumos, gan kļūdās, mācoties un smeļoties iedvesmu turpmākajai izaugsmei,” saka Jevgenijs Ivanovs, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītājs un Valdes loceklis.

Arī Swedbank kopā ar partneriem LDDK un LTRK šīs iniciatīvas ietvaros rīkoja konferenci uzņēmējiem "Biznesa kompass", aicinot dažādu jomu un uzņēmumu pārstāvjus dalīties stāstos par šī brīža izaicinājumiem un aktualitātēm uzņēmējdarbībā. Konferences tēmu video ieraksti skatāmi Swedbank bloga sadaļā “Pieredze” un Swedbank Latvia YouTube kanālā.

Par Pasaules uzņēmējdarbības nedēļu (Global Entrepreneurship Week)

Pasaules uzņēmējdarbības nedēļa ir starptautiska kustība, kuras laikā dažāda veida pasākumi notiek vairāk nekā 180 valstīs – to veido desmitiem tūkstošu pasākumu, aktivitāšu un konkursu, kas iedvesmo miljoniem cilvēku izpētīt viņu kā uzņēmēju potenciālu, vienlaikus dibinot kontaktus un veicinot sadarbību. Tā tika uzsākta 2008. gadā ar nacionālajām kampaņām 77 valstīs un ir paplašinājusies līdz aptuveni 10 miljonu dalībnieku iesaistei. Latvijā Pasaules uzņēmējdarbības nedēļas organizators ir Swedbank, kas jau septīto gadu pēc kārtas aicina uzņēmējus dalīties pieredzē.