Kā šo gadu redz Private Banking klienti? Ieskats ikgadējā klientu aptaujā

Swedbank Private Banking vadītāja Astra Šepa komentē ikgadējās klientu aptaujas rezultātus.

Apkopojot šā gada Private Banking klientu aptauju, redzam, ka pērn, spītējot ģeopolitiskajai nestabilitātei un izmantojot finanšu tirgu un ekonomikas sniegtās iespējas, vēl lielāks klientu skaits spēja vairot savu labklājību. Turklāt ievērojami vairāk klientu atzīmējuši tieši ieguldījumus finanšu instrumentos kā veiksmes faktoru turības audzēšanā.

Ik gadu mēs lūdzam klientus piedalīties aptaujā, lai kopā saprastu vajadzības, aktualitātes un tendences. Priecē, ka pēdējā aptaujā piedalījās par 25% respondentu vairāk nekā pirms gada, tādējādi padarot atgriezenisko saiti vēl kvalitatīvāku, kas ir noderīgi mūsu darba pilnveidošanā.

TOP 3 turību ietekmējušie faktori – aug ieguldījumu nozīme

Turība pērn pieaugusi vai saglabājusies stabila ievērojami lielākai aptaujāto daļai. Šogad 81% klientu atzīmēja, ka viņu labklājība ir palielinājusies vai palikusi nemainīga (aptaujā par 2022. gadu tie bija 73%). Būtiskāko faktoru tops 2023. gadā palika nemainīgs – bizness, finanšu instrumenti un nekustamais īpašums. Sekojot tirgus tendencēm un lieliskajam finanšu tirgu sniegumam, visievērojamāk ir pieaugusi tieši vērtspapīru nozīme labklājības attīstībā. Akcijas atbilžu izvēlē pakāpās no 12% 2022. gadā uz 25% 2023. gadā, obligācijas – no 6% uz 17%, kā arī piektā daļa klientu atzīmēja jaunu aptaujas atbildi – ieguldījumu fondus (20%). 9% atzīmēja uzkrājošo apdrošināšanu un tikpat – pensiju 3. līmeni. Atvērtajās atbildēs bieži tika pieminēts atalgojums, termidepozīti, kā arī Swedbank piedāvātais automātiskais vienas nakts depozīts.

Interesantas pārmaiņas vērojamas klientu ieguldījumu plānos 2024. gadam, arvien vairāk pieaugot interesei par ieguldījumiem finanšu tirgos. Visvairāk Private Banking klientu plāno ieguldīt tieši ieguldījumu fondos (42%) un akcijās (38%), pirmo reizi trešajā vietā atstājot ieguldījumus nekustamajos īpašumos (37%).

Tāpat redzami samazinājies to respondentu īpatsvars, kuri atbild, ka ieguldījumus neveic vispār (no 29% 2022. gadā uz 23% 2023. gadā). Priecē, ka arvien vairāk klientu ieguldījumus veic ar Swedbank investīciju pakalpojumiem – 64% (2022. gadā šādu atbildi izvēlējās 58%).

Uzticas medijiem, ekspertiem un Private Banking saturam

Jautāti par informācijas avotiem, kam klienti visvairāk uzticas, joprojām līderos ir starptautiskie biznesa mediji (54%), kuriem seko eksperti un viedokļu līderi (41%), kā arī nacionālie mediji (40%). Esam pateicīgi un gandarīti, ka nākamās populārākās izvēles ir Private Banking serviss (33%) un Swedbank Private Banking podkāsts (31%). Kā rāda aptauja, nu jau vairāk nekā puse Private Banking klientu klausās podkāstu (īpatsvars gada laikā ir pieaudzis no 36% uz 54%).

Private Banking rīkoto semināru vidū šogad iepriekšējo populārāko tēmu – makroekonomiku – ir apsteigusi ieguldījumu tēma, atstājot ekonomiku 2. vietā. Arī šogad klienti visvairāk vēlētos piedalīties pasākumos par ieguldījumu tēmu un daudzi labprāt gribētu redzēt kultūras pasākumus.

Gada laikā klientu aptauja uzrāda kopējo Private Banking servisa novērtējuma pieaugumu – PB servisa piedāvāto priekšrocību novērtējums aug, tostarp iecienītākajai priekšrocībai – personīgajam privātbaņķierim, ko augsti novērtē jau 86% respondentu.

Pateicamies par augsto novērtējumu un arī iesaisti aptaujā, tādējādi palīdzot mums izprast jūsu intereses un vajadzības, lai attīstītu mūsu servisu, pakalpojumus un informatīvo saturu!