Neatlaidība un komunikācija: Uzņēmuma “Wild Spirit” veiksmes atslēgas

Uzņēmums “Wild Spirit” vēl tikai gaida savu pirmo dzimšanas dienu. Piedāvājam lielisku iespēju ielūkoties uzņēmējdarbības sākuma posma izaicinājumos, panākumos un izaugsmes plānos. 

SIA “Wild Spirit” ir ģimenes uzņēmums, kas ražo apakšveļu, peldkostīmus, kā arī pārdod rotaslietas. Tā kodols ir Dana un Daumants Beli, kuri kopējā avantūrā nolēma mesties pēc pandēmijas piedzīvošanas. Pārim ir daudz darāmā un plānu izaugsmei, lai kopā sasniegtu vēl vairāk.

Uzņēmuma pirmsākumi

Dzinulis sava uzņēmuma izveidošanai Danai Belai radies, sakrītot vairākiem personiskiem, praktiskiem un profesionālās dzīves apstākļiem. Viņa pamanīja, ka vietējā tirgū grūti atrast skaistu apakšveļu un kā šuvēja ar ilggadēju pieredzi nolēma šo problēmu atrisināt. 

“Es vienkārši pati sev sāku šūt, eksperimentēt, mēģināt. Tad es to visu liku sociālajos tīklos un komunicēju ar savu tiešo pircēju. Vārds pa vārdam, un es sapratu, ka ļoti daudzām sievietēm ir tāda problēma, ka viņas nevar atrast foršu apakšveļu,” viņa stāsta par savas nišas meklējumiem. 

Komunicējot sociālajos medijos, kļuvis skaidrs, ka klientēm interesētu arī peldkostīmi, kas izceļ figūru, tāpēc “Wild Spirit” sāka ražot un izplatīt arī tos. Kolekcijai pievienojās rotaslietas, jo Danai bieži izteikti komplimenti par viņas rotu izvēli un radusies apziņa, ka arī tā varētu būt uzņēmumam aktuāla niša.

Savukārt Daumants nolēma sievas biznesam pievienoties, jo gribēja pārmaiņas no līdzšinējās korporatīvā darba vides un bija gatavs kopīgam izaicinājumam. Abiem komandā ir atšķirīgi pienākumi, taču viens mērķis – uzņēmuma izaugsme aizvien plašākā mērogā. 

“Ir kāds brīdis cilvēkiem, kas vēlas būt uzņēmēji, kad viņiem ir jāizkāpj ārā no mājražotāja līmeņa, no bailēm maksāt nodokļus un pelnīt vairāk (jo tas nāk automātiski – ja pelnīsi vairāk, būs jāmaksā vairāk nodokļi). Daudzi īstenībā iestrēgst tajā momentā,” par SIA dibināšanu dalās Dana Bela. 

Tā kā jau sākotnēji ar klientiem komunikācija uzsākta latviski, tieši vietējā tirgū visvairāk iecienīta uzņēmuma produkcija. Pircēji lielākoties ir no Latvijas, ārzemju latviešu vidus vai Eiropas Savienības, taču uzņēmuma dibinātājiem ir plāni arī par plašāka starptautiskā tirgus iekarošanu. 

Foto no uzņēmēju personīgā arhīva

Ģimenes uzņēmuma izaicinājumi un priekšrocības

Viena no “Wild Spirit” spēcīgajām pusēm ir skaidra uzdevumu sadale un atvērta komunikācija. Gan Dana, gan Daumants katrs apzinās savas stiprās puses un uzņemas vadību savā specialitātē. 

“Sieva ir mākslinieks un papīru lietas viņai neinteresē. Viņa ir spēcīga radīt kaut ko skaistu. Savukārt es tieku galā ar visiem papīriem. Mums katram ir savs lauciņš, un mēs nemaisāmies viens otram pa kājām. Es daru tās lietas, sieva dara citas, bet rezultāts ir kopīgs un mēs ejam uz kopīgu mērķi,” skaidro Daumants.

Sastrādāties palīdz arī komunikācija un spēja problēmas vai konfliktus izrunāt. Dizaina, šūšanas un pārdošanas pienākumi ir Danas, taču finansiālie un uzņēmējdarbības aspekti - Daumanta pārziņā. Pāris viens ar otru konsultējas arī šajos jautājumos, taču galējos lēmumus pieņem par savu jomu atbildīgā puse. 

Uzņēmuma izaicinājumi galvenokārt saistīti ar nepieciešamību paplašināties. Tā kā pieprasījums pēc “Wild Spirit” produkcijas pārsniedz ražošanas iespējas, jāmeklē risinājumi produkcijas apjoma palielināšanai. Uzņēmējiem ir arī daudz citu plānu izaugsmei 

“Šobrīd lielākais izaicinājums ir piepildīt visas mūsu idejas, ko vēlamies realizēt. Tās mums ir daudz, bet laiks, līdzekļi un resursi pagaidām ir ierobežoti. Soli pa solim ejam uz priekšu,” norāda Daumants.

Foto no uzņēmēju personīgā arhīva

Nākotnes plāni un ceļavārdi jaunajiem uzņēmējiem

Lai atrisinātu aktuālos izaicinājumus, uzņēmums iestājies LIAA Radošo industriju pārstāvniecībā. Svarīgākie uzdevumi šobrīd ir paplašināt piedāvājumu, attīstīt tā pieejamību eksporta tirgū, kā arī sakārtot ražošanas procesus.

“Mēs vēlamies paplašināties. Vēlamies sakārtot arī ražošanas ķēdi, lai produkti tiek saražoti tik daudz, cik nepieciešami, lai nav iztrūkumu. Tuvākajā laikā grasāmies uztaisīt arī nelielu rebrendingu, sakārtojot zīmolu un noslīpējot identitāti,” klāsta Dana. 

Pāris ir vienasprātis, ka uzņēmuma izaugsmes ceļā jārēķinās ar daudz izaicinājumiem un jābūt gataviem tos uztvert ar pozitīvu garu un apņēmību. Daumants stāsta, ka šīs īpašības sievas darbā pie uzņēmuma radīšanas pamanījis vēl pirms pievienošanās komandai.

“Tā neatlaidība, nesatraukties pie pirmajiem šķēršļiem, neatlaidīgi iet uz savu mērķi. Tas varbūt skan klišejiski, bet tas ir viens no galvenajiem aspektiem, kas jāņem vērā. Nedrīkst apstāties pie pirmajām problēmām, jo problēmas būs daudz un dikti,” viņš norāda.

Dana piebilst, ka svarīgi ir arī spēt tikt galā ar šaubām un bailēm, turpinot iesākto, pētot iespējas un komunicējot ar klientiem.

“Kad uzsāc biznesu, ir tāda sajūta – kam tas būs vajadzīgs, kurš pirks. Bet svarīgi neatlaidīgi turpināt, rādīt, komunicēt ar saviem pircējiem. Sociālie tīkli ir jālieto, es nevaru tiem beigt “dziedāt slavas dziesmas”. Tas ir tas, kas dod draivu, jo pirmajā mirklī var arī neaiziet,” uzņēmēja noslēdz.