Skaidrojam, kāpēc ir vērts e-rēķinus izmantot un kā tas darāms.
E-rēķini kļūst populāri
E-rēķinu izmantošana ir mūsdienīga prakse, kas ir vienlīdz ērta un izdevīga gan pakalpojuma sniedzējiem, gan to klientiem. Pašlaik visā Latvijā e-rēķinus saviem klientiem nodrošina 76 uzņēmumi, kopumā ik mēnesi izsūtot vairāk nekā 380 000 rēķinu. Tai skaitā e-rēķinus par komunālajiem pakalpojumiem saviem klientiem nodrošina 32 uzņēmumi.
Swedbank piedāvātais e-rēķinu risinājums ļauj bankas klientiem pārvaldīt savus ikmēneša maksājumus vienuviet un krietni ietaupot dārgo laiku. Pakalpojumu sniedzēju izrakstītie e-rēķini nonāk tieši maksātāja internetbankā, kur klients to apmaksai var izvēlēties sev visērtāko un piemērotāko veidu. E-rēķinus internetbankā var pārlūkot, izdrukāt, saglabāt un arhivēt, kā arī pārbaudīt to apmaksas statusu. Tie ir pieejami 6 mēnešus no saņemšanas dienas.
Kā pieteikties e-rēķina saņemšanai
E-rēķinus ātri, vienkārši un bez maksas var pieteikt Swedbank internetbankas sadaļā “Maksājumi, konti”, kur sniegtas visas nepieciešamās norādes. Tev tikai jāizvēlas ērtākais e-rēķina apmaksas veids un no piedāvātā saraksta jāatlasa uzņēmumi, kuru pakalpojumus tu izmanto. Šobrīd e-rēķina pakalpojumu Swedbank internetbankā piedāvā kopumā 60 Latvijas uzņēmumu, kuru vidū ir gan komunālo un īpašuma apsaimniekošanas, gan telekomunikāciju, apdrošināšanas, līzinga u.c. pakalpojumu sniedzēji.
Visbeidzot jānorāda, vai e-rēķina saņēmējs būsi tu pats vai cita persona. Otrā iespēja ir īpaši noderīga senioriem, kas nejūtas droši par savām digitālajām prasmēm un kuru vietā e-rēķinus viegli var apmaksāt viņu bērni. Swedbank vērojumi liecina, ka arvien vairāk klientu izvēlas atbrīvot savus vecākus no šīm rūpēm – un šāda iespēja ir pieejama bez jebkādiem iesniegumiem vai rēķinu pārsūtīšanas – vienkārši internetbankā, pie rēķina maksātāja izvēloties citu personu, kas turpmāk saņems rēķinus savā internetbankā. Ja vēl rēķinam tiks pieslēgta automātiskā apmaksa, tad ar pāris klikšķiem raizes par rēķinu savlaicīgu apmaksu būs prom pavisam.
E-rēķinu apmaksas veidi
Banka piedāvā divas izvēles – pieteikt tikai e-rēķinu vai pieslēgt e-rēķinu kopā ar automātisko maksājumu. Pirmajā gadījumā saņemtos e-rēķinus internetbankā apmaksāsi manuāli, bet dati maksājuma uzdevumā tiks aizpildīti automātiski no saņemtā e-rēķina. Otrajā gadījumā e-rēķinu apmaksu automātiski veiks banka.
E-rēķinu automātiska apmaksa ļauj:
- izvēlēties e-rēķinu maksāšanas dienu – divas dienas pēc saņemšanas, rēķina samaksas termiņa dienā vai divas dienas pirms tās;
- noteikt maksājumiem mēneša limitu – maksimālo summu, ko rēķinu apmaksai atļauts pārskaitīt no tava konta;
- Izvēlēties e-rēķina daļēju apmaksu– proti, segt noteiktu saņemtā rēķina daļu, ja kontā attiecīgajā brīdī nepietiek līdzekļu.
Pieslēdzot bankas pakalpojumu “Ātrie paziņojumi”, tu vienmēr saņemsi tūlītējus informatīvus paziņojumus par jauniem e-rēķiniem un to automātisko apmaksu.
Tavi ieguvumi
E-rēķinu apmaksa var padarīt dzīvi vieglāku un ērtāku daudzējādā ziņā.
- Viens no lielākajiem ieguvumiem ir laika ietaupījums– lai apmaksātu savu rēķinus, nekur nav jādodas: viss dažu minūšu laikā izdarāms internetbankā.
- Ērtums un pārskatāmība– visus savus rēķinus vari saņemt, pārlūkot un apmaksāt vienuviet.
- Drošība– apmaksājot savus un ģimenes senioru rēķinus attālināti, tu vari justies droši un pasargāt tuviniekus vīrusa krīzes laikā.
- Sirdsmiers– e-rēķinu automātiskās apmaksas iespēja ļauj aizmirst raizes par rēķinu savlaicīgu apmaksu, jo ik mēnesi noteiktā laikā to automātiski izdarīs bankas sistēma.
- Samazinās kļūdu risks, kas vienmēr pastāv, ja rēķina saņēmējs informāciju ievada manuāli.
- Tu rīkojies sociāli atbildīgi un videi draudzīgi, jo e-rēķini pilnībā aizstāj papīra rēķinus.