Ķīniešu auto ienāk Eiropā: tendences un populārākie ražotāji

Ķīna ir pasaules lielākais auto tirgus – 2024. gadā 31% no visiem pasaules auto tika pārdoti tieši Ķīnā, kamēr Eiropā tikai 16%.

Īpaši iespaidīgi Ķīna dominē elektrisko automobiļu (EV) segmentā – 66% no pasaulē pārdotajiem elektroauto nāk tieši no šīs valsts.

Šī popularitāte Eiropā tiek veicināta ar vairākām priekšrocībām:

  • Tehnoloģijas – Ķīnas ražotāji piedāvā modernas elektroauto baterijas un plašu auto komplektāciju.
  • Zemākas cenas – pat premium klasē Ķīnas automobiļi bieži maksā mazāk nekā Eiropas vai Japānas konkurenti.
  • Oficiālie dīleri un serviss – Eiropā strādā uzticami pārstāvji ar pārbaudītām loģistikas ķēdēm.

Apskatīsim populārākos ķīniešu ražotājus un to piedāvājumu Eiropā.

BYD (Build Your Dreams) – pasaules elektroauto līderis

BYD ir viens no retajiem uzņēmumiem, kas spēj apvienot tehnoloģisko inovāciju ar masveida ražošanu. Uzņēmums darbību sāka kā bateriju ražotājs 1995. gadā, un jau 2003. gadā tas sāka ražot auto. BYD ātri kļuva par pasaules vadošo elektromobiļu ražotāju, un tā EV modeļi tiek eksportēti visā pasaulē.

Eiropā BYD ienāca 2021. gadā Norvēģijā, bet Latvijā oficiāli pieejams no 2025. gada. Tas piedāvā gan Plug-in hibrīdus, gan pilnībā elektriskos modeļus, piemēram, pilsētas auto, SUV un luksusa elektroauto. Īpaši interesanti ir tas, ka BYD dizainu veidojuši speciālisti, kas strādājuši ar Audi, Lamborghini un Seat, kas nodrošina modernu un atpazīstamu stilu. Ar rūpnīcām Ungārijā un Turcijā, BYD plāno vēl vairāk nostiprināt savu klātbūtni Eiropā.

Dongfeng – militārā pieredze transformēta uz EV un hibrīdiem

Dongfeng 1969.gadā sākotnēji dibināts kā valsts uzņēmums, kas ražoja militārās kravas automašīnas. Tā vēsture ir cieši saistīta ar Ķīnas auto industrijas attīstību. Šodien Dongfeng ir viens no lielākajiem Ķīnas ražotājiem, piedāvājot gan tradicionālos auto ar iekšdedzes dzinējiem, gan Plug-in hibrīdus un elektroauto.

Eiropā Dongfeng ienāca 2024. gadā ar kopuzņēmumiem, sadarbojoties ar Nissan, Honda un Peugeot-Citroën. Šobrīd uzņēmums plāno rūpnīcas būvniecību Itālijā, kas ļaus vēl ciešāk integrēties Eiropas tirgū. Dongfeng dizains tiek veidots sadarbībā ar globālajām studijām un Itālijas dizaineriem, apvienojot funkcionalitāti ar eleganci.

Lynk & Co – moderns dizains un jauna pieeja mobilitātei

Lynk & Co, dibināts 2016. gadā, ir Geely un Volvo kopuzņēmums, kas piedāvā augstas klases elektroauto un Plug-in modeļus. Zīmols koncentrējas ne tikai uz automobiļiem, bet arī uz jauniem mobilitātes risinājumiem – dalīšanās platformām un modernu tehnoloģiju integrāciju.

Lynk & Co auto ir veidoti ar Volvo pieredzi un drošības standartiem, bet dizains ir mūsdienīgs un jauneklīgs. Šis zīmols visbiežāk uzrunā tos, kuri meklē alternatīvu tradicionālajiem Eiropas premium automobiļiem.

ORA – premium elektroauto ar raksturu

ORA, kas dibināts 2018. gadā kā Great Wall Motor elektrisko auto zīmols, Eiropā ienāca 2022. gadā Norvēģijā, savukārt Latvijā - 2024. gadā. Zīmols koncentrējas uz stilīgiem, pieejamiem elektroauto. Auto dizaina izstrādā Porsche dizaineri, arī šī zīmola automašīnām cenšoties apvienot eleganci ar funkcionalitāti.

ORA ir arī vērā ņemami panākumi Latvijā – pērn tas ierindojās 1.vietā starp pirktākajiem elektroauto.

WEY – premium SUV, kas konkurē ar Eiropas zīmoliem

WEY dibināts 2016. gadā kā GWM premium SUV un Plug-in hibrīdu zīmols. Dizaineri, kuri strādājuši ar Porsche un Alfa Romeo, nodrošina, ka WEY auto izceļas ar dizainu un prestižu.

Eiropā WEY ienāca 2022. gadā (Vācija), bet Latvijā no 2024. gada. Auto piedāvā luksusa sajūtu, augstu tehnoloģiju līmeni un konkurē ar Lexus, Audi un BMW SUV modeļiem.

Xpeng – tehnoloģiju un autonomijas pionieris

Xpeng, dibināts 2014. gadā Guangzhou, strauji kļuva par vienu no inovatīvākajiem elektroauto ražotājiem Ķīnā. Zīmola investori – Alibaba un Xiaomi – palīdz nodrošināt, ka Xpeng ir tehnoloģiski progresīvs, ar fokusēšanos uz autonomo braukšanu un modernu dizainu.

Eiropā Xpeng ienāca 2021. gadā Norvēģijā, bet Latvijā 2025. gadā. Zīmols piedāvā pilnu elektroauto klāstu un pat eksperimentālos lidojošos auto Xpeng X2 (eVTOL), kas demonstrē nākotnes mobilitātes vīziju.

SAIC – Ķīnas auto gigants Eiropā

SAIC ir viens no lielākajiem Ķīnas auto ražotājiem, valsts īpašumā, un tas ir vadošais eksportētājs uz Eiropu. Dizaineri, kas strādājuši pie Bugatti Veyron, Audi un Rolls-Royce, nodrošina, ka SAIC auto ir augstas kvalitātes un prestiža. Eiropā SAIC ienāca 2019. gadā, bet Latvijā 2025. gadā, piedāvājot pilnu elektroauto un Plug-in modeļu klāstu.

SAIC īpašumā ir arī zīmols MG Motors – britu mantojums ar Ķīnas tehnoloģijām. MG Motors vēsturiski ir britu zīmols, dibināts 1924. gadā, un to Ķīnas pārstāvji iegādājās 2005.-2007. gadā. Tagad MG piedāvā elektroauto un Plug-in hibrīdus Eiropā par konkurētspējīgām cenām.

MG apvieno britu dizainu ar modernām ķīniešu tehnoloģijām, nodrošinot uzticamus, drošus un pieejamus auto, kas piemēroti ikdienas braukšanai pilsētā un ārpus tās.

Kopumā redzams, ka ķīniešu auto ražotāji iekaro Eiropu, piedāvājot modernus, pieejamus un inovatīvus elektroauto un Plug-in hibrīdus. To apliecina arī Swedbank līzinga dati – iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas iegādāties spēkratus, kuru zīmols Eiropā ir jaunums. Šī tendence liecina, ka Ķīnas ražotāji ne tikai piesaista uzmanību ar tehnoloģijām un dizainu, bet arī spēj mainīt patērētāju paradumus un nostiprināt savu klātbūtni Eiropas automobiļu tirgū.

Vai Tu savā īpašumā vēlētos kādu no Ķīnā ražotajiem auto?