Dibināts divu pieredzējušu neiroķirurgu, Dr. Jāņa Šlēziņa un Dr. Raimonda Mikijanska, vadībā, uzņēmums “Medikom Latvia” ir pierādījums tam, kā klīniskā pieredze un vēlme palīdzēt pacientiem var pārvērsties veiksmīgā uzņēmējdarbībā.
No operāciju zāles līdz uzņēmuma dibināšanai
Dr. Jānis Šlēziņš un Dr. Raimonds Mikijanskis ikdienā saskaras ar pacientiem, kuri cieš no muguras sāpēm un citām veselības problēmām. Daudziem no viņiem nav nepieciešama ķirurģiska iejaukšanās, bet gan kvalitatīvi ārstniecības palīglīdzekļi, kas palīdzētu mazināt sāpes un veicinātu atveseļošanos.
"Mēs bieži novērojam, ka pacienti, meklējot risinājumus, iegādājas nekvalitatīvas preces, kas ne tikai nepalīdz, bet dažkārt pat kaitē," pieredzē dalās Dr. Šlēziņš.
Šī problēma mudinājusi abus ārstus rast veidu, kā nodrošināt pacientiem piekļuvi efektīviem un drošiem palīglīdzekļiem, tā radot pamatu “Medikom Latvia” preču interneta veikala izveidei www.medikom.lv un tālākai pārdošanas biznesa attīstībai.
Apvienojot savas medicīniskās zināšanas un pieredzi, viņi izveidoja sistēmu, kas nodrošina ātru un ērtu piekļuvi pārbaudītām medicīnas precēm gan pacientiem, gan veselības aprūpes profesionāļiem. Papildus tiešsaistes veikalam, uzņēmums ir radījis arī Latvijā pirmo pašapkalpošanās automātu medicīnas preču iegādei, kur iespējams ērti iegādāties ortozes, šinas, kruķus un citus nepieciešamos palīglīdzekļus.
"Valsts veselības aprūpē var garantēt pamatus, taču papildu risinājumi, kas ceļ aprūpes kvalitāti, bieži ir privātā sektora atbildība. Mūsu mērķis ir kļūt par daļu no šīs atbalsta sistēmas, palīdzot cilvēkiem iegūt labākus risinājumus un uzlabot kopējo veselības aprūpes pieredzi," norāda Dr. Šlēziņš.
Kā tehnoloģijas paceļ ideju jaunā līmenī?
Specializētu iekārtu ieviešana ir piemērs tam, kā tehnoloģiju izmantošana var uzlabot ideju īstenošanu un paaugstināt pakalpojumu kvalitāti. “Medikom Latvia” stāsta gadījumā preču automāti ir īpaši izstrādāti, lai risinātu vienu no lielākajām problēmām veselības aprūpē — pieejamību. Tie darbojas visu diennakti, septiņas dienas nedēļā, nodrošinot tūlītēju piekļuvi palīglīdzekļiem jebkurā laikā, arī svētku dienās.
"Kad pacients pēc traumas vai operācijas nepieciešamības gadījumā nevar gaidīt, automāts nodrošina ātru risinājumu. Tā ir pieejamība, kādu tradicionālās metodes nespēj piedāvāt," skaidro ārsti.
Automāti ir aprīkoti ar intuitīviem displejiem un vienreizlietojamām mērlentēm, kas palīdz precīzi izvēlēties nepieciešamo izmēru, piemēram, mugurkaula un vēdera jostām, plaukstu ortozēm.
Dr. Mikijanskis piebilst, ka šī pieeja ne tikai atvieglo pacientu dzīvi, bet arī palīdz mediķiem: "Automāti ļauj ārstiem ātrāk izrakstīt pacientus, jo viņi zina, ka nepieciešamie līdzekļi ir pieejami uz vietas. Tas atvieglo gan ārstu darbu, gan uzlabo pacientu aprūpes efektivitāti."
Papildus, šis risinājums samazina arī gala izmaksas, ko citādi radītu fizisku veikalu uzturēšana, un nodrošina, ka preces pacientiem vienmēr ir pieejamas par konkurētspējīgu cenu.
Simbioze ar veselības iestādēm un mediķiem
Viens no “Medikom Latvia” panākumu stūrakmeņiem ir ciešā sadarbība ar veselības aprūpes iestādēm un ārstiem.
"Mēs strādājam roku rokā ar slimnīcām un mediķiem, lai kopīgi radītu vislabāko iespējamo pakalpojumu pacientiem," skaidro Dr. Mikijanskis.
Automātu pieejamība slimnīcās ļauj pacientiem nekavējoties saņemt nepieciešamos palīglīdzekļus, savukārt mediķi var palīdzēt to pareizā lietošanā, nodrošinot ātru un efektīvu atbalstu.
Pašlaik uzņēmums ir uzstādījis savu pirmo medicīnas preču automātu Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikā. Šī slimnīca tika izvēlēta kā pirmā tās lielās pacientu plūsmas un īpaši aktuālās nepieciešamības pēc ātras piekļuves palīglīdzekļiem dēļ. Savukārt, lai nodrošinātu drošus un ērtus norēķinus, "Medikom Latvia" sadarbojas ar Swedbank, kas integrē savus maksājumu risinājumus automātu sistēmās. Nākamo iekārtu plānots uzstādīt Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā, lai nodrošinātu kvalitatīvu medicīnas palīglīdzekļu pieejamību arī jaunākajiem pacientiem.
"Mēs esam entuziastiski par iespējām, ko sniedz tehnoloģijas un inovācijas," saka Dr. Mikijanskis. "Mūsu mērķis ir turpināt attīstīties un paplašināt automātu pieejamību arī reģionālajās slimnīcās, lai kvalitatīvi medicīnas palīglīdzekļi būtu pieejami ikvienam pacientam visā Latvijā."