Kad citi autentifikācijas rīki nedarbojas – PIN kods mobilajai lietotnei

Ar savu radīto īpašo PIN kodu Swedbank mobilajā lietotnē tagad vari nodrošināties pret negaidītām situācijām, kad citi autentifikācijas rīki pēkšņi nedarbojas.

Teju katram no mums gadījušies brīži, kad steidzami jāiegādājas kāda prece, ko ērti paveikt ar bankas mobilās lietotnes starpniecību, taču pēkšņi Smart-ID vai biometrijas atpazīšanas risinājumiem radušās ķibeles, un tas nav iespējams. Tā nu paliekam bešā un jāgaida, kad tehniskās problēmas tiks atrisinātas. Lai izvairītos no šādām situācijām, Swedbank saviem klientiem piedāvā jaunu autentifikācijas alternatīvu līdzās jau esošajām metodēm internetbankā un mobilajā lietotnē - PIN kods. Tas ir kā uzstādīt pašam savu signalizācijas kodu mājai, tikai šoreiz - piekļuvei Swedbank internetbankai ar mobilās lietotnes starpniecību.

Papildus drošība un norēķini līdz 100 eiro

Ar PIN kodu mobilajā lietotnē varēsi būt dubultdrošs par piekļuvi saviem internetbankas datiem arī brīžos, kad nebūs pieejama cita autentificēšanās iespēja - Smart-ID, biometrija, kodu kalkulators, eID karte. Turklāt ar to būs iespējams apstiprināt maksājumus līdz pat 100 eiro.

Ērta alternatīva tavam “Face-ID” vai pirksta nospiedumam

Swedbank mobilo lietotni Latvijā izmanto jau teju 590 tūkstoši klientu, un to skaits turpina augt. Šobrīd lielākā daļa jeb 60% no tiem kā pamata autentifikācijas rīku izmanto Smart-ID, tomēr aizvien vairāk lietotnes ērtumu novērtē tie, kuri telefonā apstiprinājuši biometriskās identifikācijas metodes.

Esam novērojuši, ka līdz ar biometriskās identifikācijas ieviešanu mūsu mobilajā lietotnē, audzis to klientu skaits, kuri labprātāk izmanto lietotnes sniegtās iespējas pat vairākas reizes dienā – galvenokārt pārskatot savu konta atlikumu vai veicot nelielus norēķinus ar telefona starpniecību. Tomēr daļa mūsu klientu joprojām neizmanto biometriskos datus dažādu iemeslu dēļ – telefona tehnoloģiskie ierobežojumi, bažas par datu drošību un citi. Arī šādos gadījumos var tikpat droši un ērti izmantot PIN koda priekšrocības,” ar jaunā risinājuma priekšrocībām dalās Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Ja telefonā būsi aktivizējis gan PIN kodu, gan biometriju, autorizējoties vai apstiprinot maksājumu, lietotnē būs redzama biometrija kā autentifikācijas veids. Taču,  ja tev ir tikai PIN kods vai kāda iemesla dēļ biometrijas noteikšanas līdzekļi nav spējuši tevi identificēt, parādīsies aicinājums ievadīt PIN kodu.

Kā iestatīt PIN kodu?

Lai kā vienu no autentifikācijas rīkiem aktivizētu PIN kodu, tev nepieciešams veikt vien dažus soļus:

  1. Pievienojies Swedbank lietotnei ar savu pašreizējo autentifikācijas veidu.
  2. Augšējā labajā stūrī uzspied uz apļa, kur parādās tavi iniciāļi.
  3. Dodies uz “Uzstādījumi” un tālāk izvēlies “Autentifikācijas veidi”, kur varēsi aktivizēt PIN kodu.
  4. Izveido savu PIN kodu no 5 līdz 8 cipariem. Pievērs uzmanību, lai tas nav pārāk vienkārši uzminams, piemēram, tajā nedrīkst būt tikai vienādi cipari.
  5. Lai apstiprinātu izvēlēto PIN kodu, ievadi to atkārtoti un nospied “Apstiprināt”.

Tagad tavs PIN kods ir gatavs darbam un vari to izmantot jebkurā sev ērtākā brīdī.

Neuztraucies, ja tomēr gadās PIN kodu piemirst, jo tā atjaunošanai tev tikai nepieciešams autentificēties lietotnē ar kādu citu risinājumu, un atkārtoti jāveic PIN koda izveides soļi.

Ja pašlaik vēl lietotnes uzstādījumos PIN koda iespējas nevari atrast, nebēdā – drīz būs. PIN koda ieviešana norisinās pakāpeniski, tāpēc tuvāko trīs mēnešu laikā katram Swedbank klientam bankas mobilajā lietotnē būs iespēja reģistrēt savu unikālo PIN kodu.

Lai tavu ikdienu padarītu aizvien ērtāku,  Swedbank mobilā lietotne regulāri tiek papildināta ar dažādām jaunām iespējām. Uzzini par vēl citām noderīgām funkcijām Swedbank mobilajā lietotnē, kas arī tavus ikdienas finanšu jautājumus var palīdzēt risināt daudz ērtāk!