Bezmaksas rīki e-veikala uzlabošanai

Kvalitatīvs un veiksmīgs e-veikals, gluži kā Rīga, nekad nebūs gatavs. Tas ir nepārtraukts attīstības un uzlabošanas process, kurā jāpielāgojas mainīgajām tirgus tendencēm un klientu vajadzībām.

Lai atvieglotu šo nepārtraukto attīstības ceļu, šobrīd tiešsaistē ir pieejami dažādi bezmaksas rīki, kas var palīdzēt ne tikai uzlabot jūsu e-veikala darbību, bet arī veiksmīgi uzrunāt uzņēmuma mērķauditoriju, veidot kvalitatīvu digitālā mārketinga saturu, kā arī izpētīt un veiksmīgāk identificēt jūsu uzņēmuma klientus un konkurentus.

Kopā ar e-komercijas ekspertu, mārketinga aģentūras “Frank” stratēģisko partneri Kristapu Kalniņu esam apkopojuši dažādus bezmaksas rīkus, kas var būt lielisks atbalsts gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem e-veikala attīstībā.

Neatkarīgi no tā, vai esat tikai sākumposmā vai jau pieredzējis e-komercijas uzņēmējs, šie rīki un padomi palīdzēs padarīt jūsu e-veikalu ērtu klientiem un efektīvu uzņēmuma izaugsmei.

Klientu analīze

  • Google Analytics – analizē mājas lapas apmeklējumu, apmeklētāju profilu un uzvedību lapā, iepirkšanās ceļu un tiešsaistes pārdošanas rezultātus.
  • Microsoft Clarity - nodrošina siltuma kartes (heatmaps) un sesiju ierakstus, lai izprastu lietotāju mijiedarbību ar mājaslapu.
  • Google Tag Manager - ērti pārvaldīt un ievietot izsekošanas un mārketinga tagus mājaslapā.
  • Google Trends - analizē populārākos meklēšanas vaicājumus un tendences Google meklētājā.
  • Google Market Finder - palīdz identificēt un izprast potenciālos starptautiskos tirgus jūsu produktiem.

Izplatīšanas kanāli

  • Google Ads - piedāvā bezmaksas kredītu jaunajiem lietotājiem reklāmu izveidošanai Google meklētājā.
  • Mailchimp - bezmaksas plāns e-pasta mārketinga kampaņu veidošanai un sūtīšanai līdz 2000 abonentiem.
  • Buffer - sociālo mediju pārvaldības rīks, kas ļauj plānot un publicēt ierakstus dažādās platformās.

Vizualizāciju veidošana

  • Canva - dizaina rīks, kas ļauj viegli veidot vizuālus materiālus sociālajiem tīkliem, e-pasta kampaņām un citiem mārketinga materiāliem.
  • Looker Studio - bezmaksas rīks datu vizualizācijai un interaktīvu pārskatu veidošanai, integrējams ar Google Analytics un citiem datu avotiem.

SEO un mājaslapas optimizācija

  • Google Search Console - palīdz uzraudzīt mājaslapas veiktspēju Google meklētājā un identificēt tehniskas problēmas.
  • Yoast SEO - bezmaksas spraudnis WordPress mājaslapām, kas palīdz optimizēt saturu meklētājprogrammām.
  • MOZ - SEO analīzes rīks, kas piedāvā atslēgvārdu izpēti.
  • Ahrefs Tools – SEO rīki atslēgvārdu izpētei, lapas tehniskās darbības noteikšanai u.c.

Projektu vadība un sadarbība

  • Trello - projektu vadības rīks, kas ļauj organizēt un pārvaldīt uzdevumus ar dēļu un kartīšu palīdzību.
  • Asana - bezmaksas rīks komandas uzdevumu un projektu pārvaldībai.
  • Slack - saziņas platforma komandas iekšējai komunikācijai un sadarbībai.

Klientu un tirgus izpēte

Konkurentu izpēte

  • SimilarWeb - analizē konkurentu mājaslapas datplūsmu un veiktspēju.
  • SEMrush - piedāvā konkurentu SEO, PPC un satura mārketinga stratēģiju analīzi.
  • Facebook Ads library - konkurentu Facebook un Instagram reklāmu katalogs.
  • Unicorn Ads – dažādu e-veikalu reklāmu paraugi iedvesmai.

Klientu attiecību pārvaldība (CRM)

  • Pipedrive - klientu kartotēka un pārdošanas procesu pārvaldības rīks.

Attēlu un video apstrāde

  • Pixlr - attēlu rediģēšanas rīks ar daudzām iespējām, to starpā, AI attēlu ģenerators.
  • Pexels - bezmaksas augstas kvalitātes attēlu un video resursi, ko var izmantot mārketinga materiālos.
  • Unsplash - bezmaksas augstas kvalitātes attēlu un video resursi, ko var izmantot mārketinga materiālos.
  • Coverr - bezmaksas video mārketinga materiālu izstrādei.

Lai uzzinātu, kā ar mazu mārketinga budžetu sasniegt labāko rezultātu, skaties video sarunu ar e-komercijas ekspertu Kristapu Kalniņu.