Lai atvieglotu šo nepārtraukto attīstības ceļu, šobrīd tiešsaistē ir pieejami dažādi bezmaksas rīki, kas var palīdzēt ne tikai uzlabot jūsu e-veikala darbību, bet arī veiksmīgi uzrunāt uzņēmuma mērķauditoriju, veidot kvalitatīvu digitālā mārketinga saturu, kā arī izpētīt un veiksmīgāk identificēt jūsu uzņēmuma klientus un konkurentus.
Kopā ar e-komercijas ekspertu, mārketinga aģentūras “Frank” stratēģisko partneri Kristapu Kalniņu esam apkopojuši dažādus bezmaksas rīkus, kas var būt lielisks atbalsts gan maziem, gan lieliem uzņēmumiem e-veikala attīstībā.
Neatkarīgi no tā, vai esat tikai sākumposmā vai jau pieredzējis e-komercijas uzņēmējs, šie rīki un padomi palīdzēs padarīt jūsu e-veikalu ērtu klientiem un efektīvu uzņēmuma izaugsmei.
Klientu analīze
- Google Analytics – analizē mājas lapas apmeklējumu, apmeklētāju profilu un uzvedību lapā, iepirkšanās ceļu un tiešsaistes pārdošanas rezultātus.
- Microsoft Clarity - nodrošina siltuma kartes (heatmaps) un sesiju ierakstus, lai izprastu lietotāju mijiedarbību ar mājaslapu.
- Google Tag Manager - ērti pārvaldīt un ievietot izsekošanas un mārketinga tagus mājaslapā.
- Google Trends - analizē populārākos meklēšanas vaicājumus un tendences Google meklētājā.
- Google Market Finder - palīdz identificēt un izprast potenciālos starptautiskos tirgus jūsu produktiem.
Izplatīšanas kanāli
- Google Ads - piedāvā bezmaksas kredītu jaunajiem lietotājiem reklāmu izveidošanai Google meklētājā.
- Mailchimp - bezmaksas plāns e-pasta mārketinga kampaņu veidošanai un sūtīšanai līdz 2000 abonentiem.
- Buffer - sociālo mediju pārvaldības rīks, kas ļauj plānot un publicēt ierakstus dažādās platformās.
Vizualizāciju veidošana
- Canva - dizaina rīks, kas ļauj viegli veidot vizuālus materiālus sociālajiem tīkliem, e-pasta kampaņām un citiem mārketinga materiāliem.
- Looker Studio - bezmaksas rīks datu vizualizācijai un interaktīvu pārskatu veidošanai, integrējams ar Google Analytics un citiem datu avotiem.
SEO un mājaslapas optimizācija
- Google Search Console - palīdz uzraudzīt mājaslapas veiktspēju Google meklētājā un identificēt tehniskas problēmas.
- Yoast SEO - bezmaksas spraudnis WordPress mājaslapām, kas palīdz optimizēt saturu meklētājprogrammām.
- MOZ - SEO analīzes rīks, kas piedāvā atslēgvārdu izpēti.
- Ahrefs Tools – SEO rīki atslēgvārdu izpētei, lapas tehniskās darbības noteikšanai u.c.
Projektu vadība un sadarbība
- Trello - projektu vadības rīks, kas ļauj organizēt un pārvaldīt uzdevumus ar dēļu un kartīšu palīdzību.
- Asana - bezmaksas rīks komandas uzdevumu un projektu pārvaldībai.
- Slack - saziņas platforma komandas iekšējai komunikācijai un sadarbībai.
Klientu un tirgus izpēte
- HubSpot Make My Persona - rīks lietotāju profilu izstrādei.
- AnswerThePublic - rīks, lai uzzinātu galvenos jautājumus un problēmas, ar kurām saskaras lietotāji jūsu kategorijā.
- SurveyMonkey un Google Forms – aptauju un interviju veikšanai tiešsaistē.
Konkurentu izpēte
- SimilarWeb - analizē konkurentu mājaslapas datplūsmu un veiktspēju.
- SEMrush - piedāvā konkurentu SEO, PPC un satura mārketinga stratēģiju analīzi.
- Facebook Ads library - konkurentu Facebook un Instagram reklāmu katalogs.
- Unicorn Ads – dažādu e-veikalu reklāmu paraugi iedvesmai.
Klientu attiecību pārvaldība (CRM)
- Pipedrive - klientu kartotēka un pārdošanas procesu pārvaldības rīks.
Attēlu un video apstrāde
- Pixlr - attēlu rediģēšanas rīks ar daudzām iespējām, to starpā, AI attēlu ģenerators.
- Pexels - bezmaksas augstas kvalitātes attēlu un video resursi, ko var izmantot mārketinga materiālos.
- Unsplash - bezmaksas augstas kvalitātes attēlu un video resursi, ko var izmantot mārketinga materiālos.
- Coverr - bezmaksas video mārketinga materiālu izstrādei.
Lai uzzinātu, kā ar mazu mārketinga budžetu sasniegt labāko rezultātu, skaties video sarunu ar e-komercijas ekspertu Kristapu Kalniņu.
-
Citu jomas ekspertu padomus un pieredzi uzzini šeit: Swedbank e-komercijai