Linda Lukstiņa, dizaina papīrlietu uzņēmuma "Manilla" īpašniece, ir dzīvs piemērs tam, kā degsme un intuīcija var vadīt veiksmīgu biznesu un izcilu komandu. Ar "Manilla" zīmolu šobrīd Latvijā darbojas divi veikali, un pērn, atzīmējot biznesa desmito dzimšanas dienu, tika atvērts “Manilla Kids”, kas ļauj piedāvāt plašāku preču klāstu bērniem. 2022. gadā tika atvērts pirmais franšīzes veikals Milānā, Itālijā, savukārt, paplašinot uzņēmuma redzesloku starptautiskā mērogā, šoruden plānots atvērt pop-up veikalu Londonā.
Linda sāka savu uzņēmējdarbības ceļu pirms 11 gadiem, kad pēc bērna piedzimšanas nolēma, ka vēlas pieņemt jaunus karjeras izaicinājumus.
"Visai mērķtiecīgi domāju par to, kas man rada prieku, ko patīk darīt, un sapratu, ka mana aizraušanās ir papīrlietas, dizains, svinības un dāvināšanas prieks," atceras viņa. Šī sirdslieta mudināja viņu izveidot "Manilla"—vietu, kur dzimst iedvesma un radošums. "Biznesu nevar uzsākt nejauši; tas vienmēr ir apzināts lēmums," viņa piebilst, uzsverot, ka, lai gan uzņēmuma pamatā ir disciplīna un precizitāte, viņas degsme un intuīcija vienmēr ir bijuši galvenie vadlīnijas faktori.
Vienotas vērtības kā kompass
Līdz ar biznesa attīstību, Linda atzīst, ka darbinieku izvēle un uzticēšanās komandas locekļiem ir būtiska uzņēmuma izaugsmei.
"Darbs ir daļa no dzīves, un lai tas būtu veiksmīgs, ir svarīgi strādāt ar cilvēkiem, kuriem ar jums ir vienots skatījums vērtībās un vīzijā," viņa uzsver.
Linda pastāvīgi meklē cilvēkus, kuri ne tikai ir kvalificēti, bet arī saprot "Manilla" būtību un spēj papildināt komandas dinamiku ar savām unikālajām prasmēm un idejām.
Viņas pieeja darbinieku pieņemšanai balstās uz apzinātiem soļiem un intuīciju: "Bieži pieņemu lēmumus, paļaujoties uz savu iekšējo sajūtu, mazāk plānojot un rēķinot. Man ir svarīgi, ka mēs esam uz 'viena viļņa', to uzņēmumā mēs saucam par 'Vai tu esi Manillīgs?', stāsta Linda.
Šī pieeja ļauj viņai elastīgi reaģēt uz mainīgajām tirgus prasībām un izmantot iespējas, kas bieži vien var palikt nepamanītas, ja koncentrētos tikai uz racionāliem aprēķiniem, jo pieredzi var iegūt procesā.
“Protams, svarīgi vienmēr apzināties, ka spēj atļauties un noturēt šo komandas papildinājumu, jo tas nav lēti, bet bez tā, diemžēl, arī neiztikt, un ir jāriskē,” atzīmē viņa.
Uzticēšanās un deleģēšana kā izaugsmes pamats
Veidojot uzticēšanos ar darbiniekiem, Linda uzsver godīgas un atklātas komunikācijas nozīmi. Viņa tic, ka ir jābūt skaidrai izpausmei par savām gaidām un vēlmēm, lai visi komandas locekļi saprastu savas lomas un atbildības.
"Ir jābūt atklātai par to, ko es sagaidu, kas man patīk un kas nepatīk. Tas nav pārmetums, bet veids, kā mēs kopā varam strādāt labāk," viņa saka. Linda arī uztur pastāvīgu atgriezenisko saikni. Viņa uzskata, ka pat šķietami vienkārši jautājumi, piemēram, "Kā tev iet?", "Vai vēlies kaut ko mainīt darba organizēšanā, lai tev būtu ērtāk?", veicina drošu un atbalstošu vidi, kur darbinieki var brīvi izteikt savas vajadzības un izaicinājumus.
Savukārt, lai koncentrētos uz radošiem un ilgtermiņa mērķiem, Linda deleģē un ļauj darbiniekiem pārņemt ikdienas uzdevumus, tādējādi veicinot komandas attīstību.
"Sākumā gribējās visu darīt pašai, bet drīz vien sapratu, ka bez palīgiem nevarēšu koncentrēties uz stratēģisko mērķu sasniegšanu," viņa atzīst, jo, kā norāda Linda, “viens nav karotājs” un spēks slēpjas komandā. Pat pirmais darbinieks vai tikai viens cilvēks komandā dod citu enerģiju un ātrumu uzņēmuma izaugsmei.