23. nov, 2023

Teju 100 uzņēmumi piedalījušies Uzņēmēju pieredzes dienās

Sestajās Uzņēmēju pieredzes dienās, kuras Latvijā kopš 2017. gada norisinās ik gadu, dalībnieku skaits sasniedza teju 100 uzņēmumu.

Šogad no 13. līdz 17. novembrim norisinājās Uzņēmēju pieredzes dienas, kas tiek rīkotas Pasaules uzņēmējdarbības nedēļas (Global Entrepreneurship Week) ietvaros ar mērķi aicināt uzņēmējus dalīties pieredzē un zināšanās biznesa attīstībai. Sestajās Uzņēmēju pieredzes dienās, kuras Latvijā kopš 2017. gada norisinās ik gadu, dalībnieku skaits sasniedza teju 100 uzņēmumu. Šīs iniciatīvas ietvaros šogad notikušas teju 130 tikšanās. Uzņēmēju pieredzes dienas rīko Swedbank sadarbībā ar partneriem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA), Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru (LTRK) un Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK).

Šogad iniciatīvā piedalījās uzņēmumi no dažādām nozarēm – IT un komunikācijas, konsultācijas, transports un loģistika, finanses un apdrošināšana, izglītība un zinātne, e-komercija, mediju, komunikācijas un informācijas pakalpojumi. Uzņēmumu vidū bija uzņēmumi no dažādām Latvijas pilsētām un reģioniem – Rīgas, Mārupes, Ropažiem, Gulbenes un Balviem.

Pieredzes devējus, kas uzņēmējus laipni aicināja pie sevis, šogad pārstāvēja Draugiem Group, Lidosta “Rīga”, Lursoft IT, Patentu valde, Notre, Alpha Partners, Sakret un citi.

Starp pieredzes ņēmējiem šogad bija tādi uzņēmumi kā airBaltic, Schwenk, Gaso, Latvijas Dzelzceļš, Rīgas Tehniskā universitāte, Liepājas autobusu parks, Roibox, mūzikas nams Daile, Slimību profilakses un kontroles centrs, Rīgas namu pārvaldnieks, Nordic homes un citi.

“Uzņēmēju pieredzes dienās ar mūsu pieredzes stāstiem piedalāmies trešo reizi, augsti novērtējot iniciatīvas sniegto iespēju profesionāļu un interesentu lokā apmainīties idejām un labās prakses piemēriem. Pasākuma tēmu atlasē vienmēr uzsvaru liekam uz jautājumiem, kas ir svarīgi ne tikai uzņēmumu vadībai, bet arī darbiniekiem un viņu iesaistei. Tāpēc šogad izvēlējāmies rosināt diskusiju par to, kādā ir uzņēmēju loma darbinieku veselības veicināšanā,” stāsta Lidostas “Rīga” Personāla departamenta direktore Inga Rame.

Uzņēmums SCHWENK Latvija šogad iejutās pieredzes ņēmēja lomā. “Pieredzes dienās piedalīties kā pieredzes ņēmējam bija ļoti interesanta pieredze, jo pārsvarā esmu otrā pusē un mūsu uzņēmums bieži uzņem dažādus viesus. Šī bija lieliska iespēja iepazīties ar citu ražošanas uzņēmumu un vienlaicīgi arī mūsu klientu, tāpēc esmu pārliecināta, ka Uzņēmēju pieredzes dienas ir jāapmeklē arī tad, ja gribas paskatīties uz praktisku pieredze kāda cita uzņēmēja portfelī. Tas var palīdzēt iedvesmoties, iemācīties ko jauno vai vienkārši paplašināt redzesloku,” norāda uzņēmuma Nepārtraukto uzlabojumu procesu nodaļas vadītāja Anete Segliņa.

"Pateicoties Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvai, esam spējuši vienkopus savest kopā dažādu nozaru uzņēmējus, organizāciju pārstāvjus, kā arī savas jomas ekspertus, lai ne tikai gūtu jaunas idejas un risinājumus šī brīža izaicinājumiem, bet arī iepazītos, dalītos pieredzē un veidotu jaunas sadarbības nākotnei. Šī gada pieredzes devēju piedāvātais tēmu loks apliecina, ka uzņēmējam ikdienā jāpieņem virkne dažādu lēmumu -  no pārdošanas tālākai attīstībai, cilvēkresursu pieejamības, investīciju iespējām uzņēmumos, digitālās komunikācijas prasmēm līdz pat intelektuālā īpašuma aizsardzībai, finanšu pieejamības un ilgtspējas jautājumiem. Esam gandarīti, ka varam būt daļa no notikuma, kas kaut nedaudz var palīdzēt pieņemt uzņēmējam labāko lēmumu rītdienai," saka Jevgenijs Ivanovs, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītājs.

Arī Swedbank šīs iniciatīvas ietvaros rīkoja tiešsaistes konferenci uzņēmējiem, aicinot dažādu jomu pārstāvjus, tostarp arī Swedbank ekspertus, dalīties stāstos par šī brīža izaicinājumiem un aktualitātēm uzņēmējdarbībā. Konferences tēmu video ieraksti skatāmi Swedbank bloga sadaļā “Pieredze” un Swedbank Latvia YouTube kanālā.

Par Pasaules uzņēmējdarbības nedēļu (Global Entrepreneurship Week)

Pasaules uzņēmējdarbības nedēļa ir starptautiska kustība, kuras laikā dažāda veida pasākumi notiek vairāk nekā 180 valstīs – to veido desmitiem tūkstošu pasākumu, aktivitāšu un konkursu, kas iedvesmo miljoniem cilvēku izpētīt viņu kā uzņēmēju potenciālu, vienlaikus dibinot kontaktus un veicinot sadarbību. Tā tika uzsākta 2008. gadā ar nacionālajām kampaņām 77 valstīs un ir paplašinājusies līdz aptuveni 10 miljonu dalībnieku iesaistei. Latvijā Pasaules uzņēmējdarbības nedēļas organizators ir Swedbank, kas jau sesto gadu pēc kārtas aicina uzņēmējus dalīties pieredzē.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?