Kā klienti vērtē aizvadīto gadu un ko sagaida no šī?

Astra Šepa, Swedbank Private Banking vadītāja

Kas šobrīd ir svarīgs mūsu klientiem? Kā veicas ar labklājības veicināšanu? Kuriem ziņu avotiem klienti uzticas visvairāk un kā vērtē Swedbank Private Banking darbu? Atbildes uz šiem jautājumiem meklējām ikgadējā aptaujā, kuras rezultāti palīdz mums labāk izprast Jūsu vēlmes un uzlabot mūsu servisu.

Aizvadīts labs gads

Pagājušais gads bija dāsns ieguldītājiem, un aptauja liecina, ka vēl vairāk klientu spēja audzēt vai noturēt savu labklājības līmeni – šādu respondentu īpatsvars pieauga līdz 89% (2023. gadā – 81%).

Kā galvenos iemeslus labklājības pieaugumam 37% minēja atalgojumu, 32% – uzņēmējdarbību, bet trešais populārākais iemesls bija ieguldījumu fondi. Ieguldījumu fondu īpatsvars audzis visvairāk – no 20% līdz 29% šogad. Ceturtajā vietā ar 25% ir nekustamais īpašums. Daudz neatpaliek arī akcijas (24%) un obligācijas (19%). Depozītus atzīmēja 21%, bet pensiju trešo līmeni un uzkrājošo apdrošināšanu – 14%.

Noskaņojums un plāni šim gadam

Aptaujā redzams, ka ieguldījumus finanšu tirgos veic jau 83%, tāpēc šogad pievienojām arī jaunu jautājumu par 2025. gada finanšu tirgu sentimentu. Februārī, kad notika aptauja, 76% aptaujāto pauda viedokli, ka tirgi pieaugs vai paliks esošajā līmenī (53% sagaida pieaugumu).

Atbildēs uz jautājumu par plānoto ieguldījumu veidiem priekšplānā jau otro gadu izvirzās ieguldījumu fondi (42%) un akcijas (30%). Trešajā vietā ar strauju pieaugumu atrodas pensiju 3. līmenis ar 37% (no 27% 2023. gadā), kas, iespējams, saistīts ar šī gada izmaiņām pensiju 2. līmenī. Nekustamais īpašums kā investīcijas mērķis noslīdējis uz ceturto vietu – 33%. Tam seko depozīti (31%), obligācijas (30%) un uzņēmējdarbība (26%).

Iecienītākie informācijas avoti

Lai pieņemtu pārdomātus ieguldījumu lēmumus, ir nepieciešami kvalitatīvi ziņu avoti. Tagad, mainīgajā ģeopolitiskajā situācijā, tas ir īpaši svarīgi.

Starptautiskos biznesa medijus kā uzticamus avotus minēja nemainīgi lielākā daļa jeb 54% aptaujāto. Arī viedokļu līderu ietekme saglabājas augstā līmenī – 41%. Pieaug Private Banking sniegtās informācijas novērtējums – trešajā vietā ir Private Banking serviss (35%) un podkāsts (34%).

Prieks, ka Private Banking podkāstu vismaz reizi noklausījušies jau 63% aptaujāto. Tajā iekļaujam arī tēmas, kuras klienti aptaujā biežāk min kā aktuālas un svarīgas: pasaules finanšu tirgu rezultāti un jaunumi, finanšu instrumentu darbība, intervijas ar starptautiskiem ekspertiem un citas.

Nobeigumā vēlos pateikties klientiem par augsto Swedbank Private Banking komandas darba novērtējumu, kas gada laikā ir pieaudzis vēl vairāk. Priekšrocību novērtējuma līderpozīcijā joprojām ir mūsu privātbaņķieri ar iespaidīgu rādītāju, ko atzīmēja 87% respondentu. Klienti augsti vērtē arī Private Banking pasākumus, podkāstu un attālinātās konsultācijas.

Atzinība mums nozīmē daudz – tas vienlaikus ir gan gods, gan milzīgs stimuls turpināt pilnveidot mūsu pakalpojumus un saglabāt Jūsu uzticību!