Mācīties dzīves garumā – ko tas nozīmē un vai man to vajag?

“Zinātgriba” ir ilgtspējīgai izglītībai veltīta Swedbank konference, kurā caur aizraujošiem cilvēku un pieredzes stāstiem gūt iedvesmu mācīties.

Konferences programmā – pieredzes bagāti nozaru profesionāļi, kuru mācīšanās stāsti ir ne tikai par konkurētspēju un izaugsmi, bet arī par prieku un gandarījumu, un jēgpilnāku dzīvošanu. Iedvesmas stāstos un sarunās ar ekspertiem Gundara Rēdera vadībā ikviens varēs ielūkoties tik dažādo stāstu aizkulisēs, rast noderīgu vielu pārdomām par pašu nākotnes karjeras pavērsieniem un mācīšanās lomu dzīves līkločos. Vai gluži vienkārši – iedvesmoties lidot augstāk.

Konferences programma

Programmu var lejupielādēt šeit.

Konferenci tiešraidē 29. martā varēs vērot Swedbank Facebook lapā.

9.00 | Atklāšana un ievadvārdi

  • Lauris Mencis, Swedbank Latvija valdes priekšsēdētājs
  • Kārlis Strautiņš, Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārais sekretārs 

9.30 | Mācīties, lai ieraudzītu sevi pasaulē un pasauli sevī

Mācīties zināt, izprast sevi un ieraudzīt savu vietu pasaulē ir ilgtspējīgas izglītības pamats. Kā to īstenot savā dzīvē? Pasaule mainās. Kāpēc mēs mācāmies un kāpēc meklējam zināšanas? Mācīšanās mācīties, pārveidot un kļūt ir ceļa rādītāji nākotnes izglītībā, ko varam attiecināt arī uz savu, pieaugušo, ikdienu.

  • Baiba Moļņika, UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas ģenerālsekretāre

10.00 | Tiešsaistes kursi: šodienas romāns?

Ko, kā un kāpēc brīvajā laikā mācās kvantu fizikas profesors, un ko no tā varam iemācīties mēs? Mācīties ir cilvēka dabā – sevis pilnveidei, profesionālo kompetenču uzlabošanai vai vienkārši interesantākai dzīvei. Šodienas pasaulē ir pieejama virkne dažādu mācīšanās formu, un iespējas ir teju neierobežotas.Kur meklēt uzticamus mācību resursus, un kā atrast sev piemērotāko mācīšanās vidi? Kā novērtēt, vai mācīšanās ir jēgpilna un vai tā man der? Un, iespējams, visbūtiskākais jautājums – kāpēc vispār mācīties?

  • Mārcis Auziņš, Latvijas Universitātes profesors, Eksperimentālās fizikas katedras un Lāzeru centra vadītājs, strādā kvantu fizikas jomā

10.50 | Profesionālā izaugsme un inovācijas – mūsdienu mīti un iespējas

Vai vienīgā IT nozares nākotnes cerība ir jaunieši? Mācīties vai nemācīties pieaugušā vecumā? Pārkvalifikācija, tostarp IT un STEM jomās, attiecas uz ikvienu pieaugušo. Tāpat kā spēja ieraudzīt sevi kā vērtību darba tirgū un uzdrošināšanās par sevi runāt skaļi. Kā pārmaiņas darba tirgū un uzņēmumu transformācija mijas ar pārmaiņām individuālā līmenī, un ko mēs no tā varam mācīties?

  • Ingmārs Pūķis, LMT viceprezidents mārketinga un biznesa attīstības jautājumos, valdes loceklis

11.20 | Dzīve nav gluds lielceļš: kā atrast sevi lielajā kartē?

“Iekritieni”, spēja ieraudzīt sevi un drosme mainīties. Kur ir mana īstā vieta? Atbilde nav vienkārša. Spēja ieraudzīt savu aicinājumu ir viens, bet drosme pieņemt lēmumu kaut ko savā dzīvē mainīt – pavisam kas cits. Kā saprast, vai ir pienācis laiks meklēt jaunus izaicinājumus, vai… vienkārši atpūsties? Un kurā virzienā lūkoties?

  • Katrīne Judovica, MOT Latvija idejas autore, uzņēmējdarbības vadības eksperte, VSIA Bērnu Klīniskā Slimnīca padomes priekšsēdētāja, Swedbank Latvija neatkarīgā padomes locekle

11.55 | Diskusija “Lēciens nezināmajā un kā zināšanas var palīdzēt”

Mācīšanās un katra cilvēka personīgā izaugsme ir svarīga ne tikai individuālajai, bet arī valsts ekonomiskajai labklājībai. Tomēr laiki, kad formālā un akadēmiskā izglītība bija viss, kas dzīvē nepieciešams veiksmīgam startam darba tirgū, ir pagājuši. Arvien lielāka nozīme karjeras attīstībā ir dažādiem tālākizglītības un neformālās izglītības veidiem, taču svarīgi saprast, ko un kāpēc mācīties, lai maksimālu labumu gūtu gan pats, gan valsts. Par to, kāpēc nevar pa vecam, kādi talanti un prasmes tiks novērtēti nākotnē un kur mūsdienīgas zināšanas saskaras ar ilgtspēju, diskusijā “Lēciens nezināmajā un kā zināšanas var palīdzēt” sarunāsies:

  • Inga Ezera, “Pedersen & Partners” vadošā konsultante, personīgās zīmolvedības konsultante, grāmatas “The Success Planner Book” autore,
  • Andrejs Vasiļjevs, valodas tehnoloģiju uzņēmuma “Tilde” līdzdibinātājs un valdes loceklis, UNESCO LNK Zināšanu sabiedrības programmas padomes priekšsēdētājs,
  • Mārīte Seile, Latvijas Universitātes padomes locekle, izglītības eksperte.
  • Ieva Salmane-Kuļikovska, psihoterapijas speciāliste, RSU docente.

Programmu var lejupielādēt šeit.