Māja

Apdrošinot mājokli, saņēma kompensāciju par sabojātām brillēm

Brīvmākslinieks Juris Bērziņš, pirms trim gadiem, noslēdzot mājokļa un iedzīves apdrošināšanu, pat neiedomājās, ka saņems kompensāciju par sabojātām... brillēm!

Ja apdrošināt mājokli ar iedzīvi, nav iespējams uzskaitīt katru lietu, kas jums pieder, bet, izvēloties šo apdrošināšanas veidu, apdrošināts ir viss. „Protams, latvietis praktiskais ir viltīgs ļautiņš,” ironizē Juris Bērziņš. „Un varētu perināt galvā plānus, kā apšmaukt apdrošinātāju, bet meliem ir īsas kājas. Cita lieta, ka cilvēki neizmanto iespēju pieteikt apdrošināšanas gadījumus.”

Tēti, noslauki degunu!

Tā bija arī tad, kad Jura divgadīgais dēls neglābjami sabojāja tēta pirmās optiskās brilles.

„Vienudien izrādījās, ka arī man pienācis tas vecums, kad vajag brilles. Manī iedegās snobisms, un izlēmu, ka savas pirmās brilles gribu īpaši kvalitatīvas, tātad arī dārgas. Galu galā tās bija 460 eiro vērtas. Bet dēlēns ir pietiekami atjautīgs un mājā prot tikt pie jebkuras lietas pat aiz slēgtām durvīm. Kad viņš atnāca pie manis ar lēcu tīrāmo lupatiņu, kas bija futrālī kopā ar brillēm, un teica, ka jānoslauka deguns, sapratu, ka nu gan man ir jāuztraucas! Tā arī bija. Brilles bija izpostītas bez izredzēm uz reanimāciju – tur vairs nekas nebija glābjams. Maigi sakot – biju bēdīgs.”

Ātrāk, nekā nopirkt

Pagāja 3–5 dienas, kamēr Juris uzdrošinājās pieteikt apdrošināšanas gadījumu.

„Es šaubījos: nē taču – tās ir tikai brilles! Bet sieva urdīja, un labi, ka tā.
Viss notika elektroniski, ērti un ātri. Bija nepieciešama bojātās mantas bilde, informācija par konkrēto modeli un pirkuma čeks. Tas man vairs nebija saglabāts, bet, tā kā brilles biju pircis ar karti, iesniedzu internetbankas izdruku, kur varēja redzēt, ka konkrētā veikalā esmu pircis konkrēto lietu, un ar to arī pietika. Atskaitot pašrisku, pārējā summa – 320 eiro – man tika atskaitīta dienas vai divu laikā.”

Vairāk nekā kaķis maisā

Jura ģimene par mājokļa apdrošināšanu ik mēnesi maksā aptuveni 30 eiro lielu prēmiju un ir pārliecināta, ka tā nav naudas mešana caurā zeķē pat tajos gadījumos, ja ar mantu nekas nenotiek.

„Samaitājot šīs brilles, es taču neko neesmu nopelnījis. Tomēr, ja nebūtu apdrošināšanas, jaunas būtu jāpērk par pilnu summu.
Šis gadījums māca, ka ir jāizprot produkts, ko mēs pērkam. Arī apdrošināšanas gadījumā, jo bieži vien mēs pat neiedziļināmies, kas tad īsti ir iekļauts tajā, ko esam nopirkuši. Savu briļļu piedzīvojumā sapratu, ka apdrošināta ir manta, nevis veids, kādā tā tiek sabojāta. Priekšmets ir bojāts, un punkts! Īpašniekam būtisks ir tikai fakts – tas ir apdrošināts vai nav. Tāpat arī ar ceļojumu un pirkumu apdrošināšanu. Tagad ir ļoti bagātīgs dažādu apdrošināšanas veidu piedāvājums. Svarīgi ir izvēlēties sev piemērotāko un īstajā brīdī atcerēties, ka tev tāds ir!”

Vairāk par Swedbank apdrošināšanu lasiet un polisi pērciet internetbankā.