Nauda

Kā izvairīties no rindas bankā?

Pāreja no kodu kartēm uz Smart-ID un kodu kalkulatoriem daudziem bankas klientiem radījusi neērtības.

Filiālēs veidojas garas rindas, un, lai tās izstāvētu, nākas tērēt laiku. Tomēr jāuzsver, ka liela daļa klientu, kas šīs rindas veido, varētu tajās nemaz nestāvēt, jo internetbanka piedāvā virkni pakalpojumu, ko var saņemt attālināti, netērējot savu un citu klientu laiku.

Biežākās ikdienas vajadzības, ko klients var atrisināt pats

Maksājumu karte – pastkastītē

Ja ir nepieciešama jauna karte, to viegli var pieteikt internetbankas sadaļā “Manas kartes”. Saņemšanas veidu izvēlieties “Pa pastu” un gaidiet, kad pastnieks to iemetīs pastkastītē. Tas notiek dažu dienu laikā un ir izdevīgāk nekā filiāles apmeklējums. Turpat var nomainīt arī atjaunotās kartes saņemšanas vietu. Internetbankā varēsiet arī aktivizēt saņemto karti.

Kartes bloķēšana

Ja karte nozaudēta, to “apēdis” bankomāts vai ir aizdomas par zādzību, ieteicams to nobloķēt. Šo darbību var veikt gan internetbankā, gan mobilajā lietotnē. Turklāt, ja tā tuvāko 10 dienu laikā atrodas, turpat varat to aktivizēt no jauna.

Apdrošināšanas gadījuma pieteikšana

Ja ir noticis apdrošināšanas gadījums, vienkārši piesakiet atlīdzību internetbankas sadaļā “Apdrošināšana”.

Kodu kartes maiņa 

Kā alternatīvu kodu kartei visērtāk izmantot bezmaksas lietotni Smart-ID, ko savā viedtālrunī (vai planšetē) pāris minūšu laikā var lejupielādēt katrs patstāvīgi. Ja nepieciešams, ielūkojieties internetbankā esošajā instrukcijā.

Smart-ID instalēšana jaunā viedierīcē

Ja tiek nomainīts telefons un jaunajā ir nepieciešams instalēt Smart-ID, to var ērti izdarīt, izmantojot abas ierīces. Vecajā ierīcē nav nepieciešama SIM karte, vien interneta pieslēgums.

Instrukcija, kā to izdarīt, pieejama šajā video.

Pārskaitījumu limitu palielināšana internetbankā

Ja gadās kāds lielāks maksājums un esošais pārskaitījumu limits internetbankā nav pietiekams, izmantojot Smart-ID vai kodu kalkulatoru, to viegli var palielināt. Internetbankā līguma limitu var mainīt, palielinot līdz 10 000 EUR. Lai veiktu izmaiņas, dodieties uz sadaļu “Manas kartes” un izvēlieties “Mainīt limitus”.

Kartes limitu palielināšana

Ja gadās kāds lielāks pirkums ar karti, limitu maksājumiem ar karti tirdzniecības vietās var palielināt mobilās lietotnes sadaļā “Kartes” vai sadaļā ”Manas kartes”, noklikšķinot uz “Mainīt limitus”.

Mobilo paziņojumu pieslēgšana

Lai jūs vienmēr būtu informēti par darījumiem savā kontā, mobilajā lietotnē ir pieejama paziņojumu (Push notifications) iespēja. Tā ļauj saņemt dažādus paziņojumus par darījumiem ar karti. Pieslēgšanas instrukcija atrodama ŠEIT

Patēriņa finansēšanas produkti

Ja rodas nepieciešamība pēc papildu naudas līdzekļiem, aizpildiet pieteikumu internetbankā. Turpat saņemsiet arī atbildi un iespēju parakstīt līgumu. Sadaļā “Kredīti, līzings, kredītkartes” var arī veikt/pieteikt izmaiņas esošajos kredītlīgumos. 

Ievērojiet – šie gan ir tikai daži no jautājumiem, kurus varat atrisināt, nedodoties uz filiāli. Lai uzzinātu vairāk, ieskatieties internetbankā! Savukārt, ja nepieciešama padziļināta konsultācija vai jautājums nav steidzams, atgādinām par iespēju ieplānot tikšanos ar speciālistu ērtā laikā – arī to vari pieteikt savā internetbankā.