Četri pārvarami iemesli, kāpēc cilvēki vilcinās sākt izmantot banku telefonā

Kā jau pie visām jaunām lietām, arī pie bankas pakalpojumu izmantošanas telefonā ir jāpierod. Banku savā viedtālrunī izmanto jau 164 000 jeb gandrīz 43% no visiem Swedbank klientiem.

Tomēr joprojām ir jautājumi un neskaidrības, kas daļu cilvēku attur no bankas pakalpojumu izmantošanas telefonā. Uz tiem atbild Swedbank digitālo pakalpojumu projektu vadītājs Andis Silakaktiņš.

Izsaki savu viedokli vai jautā par bankas mobilo lietotni, rakstot uz . Mēs atbildēsim!

Bažas par drošību.

"Manuprāt, no bankas lietotnes izmantošanas mani attur kaut kāds priekšstats – droši vien visai aplams un nepamatots, tomēr priekšstats – par datu drošību telefonā,” atzīstas Evija (34), kura savas bankas mobilo lietotni telefonā ir lejuplādējusi, taču kavējas sākt tās lietošanu.

Swedbank digitālo pakalpojumu projektu vadītājs Andis Silakaktiņš:

  • Pirmais noteikums, lai aizsargātu visus savus datus telefonā, tai skaitā bankas datus, ir aizsargāt telefonu ar kodu (screenlock). Kods, pirkstu nospiedums vai zīmējums, ar ko atbloķējam savu viedtālruni, ir svarīgs pirmā līmeņa sargs un to nevajag novērtēt par zemu.
  • Cik droša internetbanka ir datorā, tik arī ir mobilā lietotne telefonā. Limits – 30 eiro vienā pārskaitījumā un 150 eiro mēnesī – ir noteikts ātrajiem maksājumiem, kas veicami bez papildu autorizācijas regulāriem, uzticamiem saņēmējiem. Lielākus maksājumus iespējams veikt, autorizējoties mobilās bankas lietotnē tāpat kā internetbankā (ar kodu karti vai kalkulatoru).
  • Ikviens var savus maksājumu limitus mobilās bankas lietotnē samazināt, arī bērnam pārskaitījumu limitu var noteikt mazāku!
  • Telefona nozaudēšanas gadījumā internetbankā acumirklī ir iespējams atslēgt mobilās lietotnes funkciju, lai tā telefonā vairs nedarbotos. Telefonu atrodot, lietotni var atkal aktivizēt.
  • Ar mobilās lietotnes drošību un funkcijām arī publiskajā interneta tīklā viss būs kārtībā – lietotne visu nosūtīto un saņemto informāciju šifrē, taču ir ieteicams izslēgt publisko Wi-Fi un izmantot drošus interneta savienojumus gadījumā, ja, izmantojot telefonu, iepērcies internetā un neesi pārliecināts par publiskā tīkla drošību.
  • Atšķirībā no datoriem telefonā nav vīrusu! Turklāt datorā, ko lietojam vairāk, nereti saņemam krāpnieciska satura saites.

Neorientējos mobilās lietotnes iespējās, baidos sākt aktivizāciju.

“Ērtāk ir datorā, kur arī veicu visu rēķinu apmaksu un pārskaitījumus,” saka Evija (34), piebilstot, ka vienīgā funkcija, kas viņai šobrīd datorā pietrūkst, taču ir ļoti noderīga lietotnē, ir iespēja ātri apskatīt konta atlikumu. Arī Nora (35) ir lejupielādējusi savas bankas mobilo lietotni telefonā, taču kavējas sākt tās lietošanu, jo, autorizējoties pirmajā reizē, Nora kļūdījās, ievadot paroli, tāpēc neturpināja bankas lietotnes aktivizēšanu."

Swedbank digitālo pakalpojumu projektu vadītājs Andis Silakaktiņš:

  • Ja kļūdaini sanācis ievadīt savu paroli 5 reizes (vai nu internetbankā, vai bankas mobilajā lietotnē), ir iespējams zvanīt uz bankas Konsultāciju centru jeb Telefonbanku un saņemt vēl 5 reizes mēģinājumam, tāpēc nav uzreiz jābaidās, ka pieeja tiks bloķēta.
  • Ar mobilās lietotnes funkcijām un pieejamajiem pakalpojumiem pārskatāmi vari iepazīties Swedbank internetbankā.

Jau tā reti veicu darījumus internetbankā.

"Mobilo lietotni pagaidām neizmantoju, jo internetbanku arī lietoju pietiekami reti un parasti no mājas datora, kad atrodu tam laiku,” stāsta Daiga (43)."

Swedbank digitālo pakalpojumu projektu vadītājs Andis Silakaktiņš:

  • Arī tie, kam jāveic vien pāris maksājumi mēnesī, mēdz kļūt par īstiem mobilās bankas lietotnes faniem. Maksājumus iespējams veikt no bankas mobilās lietotnes telefonā, piemēram, brīdī, kad auto gaidi bērnu no nodarbībām vai sēdi rindā pie ārsta. Tādā veidā ietaupās laiks mājās vai darbā, kad pie datora (un ne tikai pie datora!) vari izdarīt kaut ko lietderīgāku un nav vairs jālauza galva par laika atrašanu rēķinu kaudzītei.

Tuvākie cilvēki neizmanto banku telefonā.

“Man apkārt esošie cilvēki nav pārāk aktīvi mobilās bankas lietotāji, tādēļ arī man tas nav “iegājies”,” atzīst Evija (34).

Swedbank digitālo pakalpojumu projektu vadītājs Andis Silakaktiņš:

  • Kamēr vajadzība nespiež vai arī nav sajusts reāls laika ietaupījums, reti kurš steidz izmēģināt jaunas lietas un pakalpojumus, bez kuriem līdz šim ir tīri labi izticis. Taču tas parasti mainās brīdī, kad, piemēram, kāds draugs atsūta naudas pieprasījumu īsziņas vai e-pasta formātā par kopīgi paēsto pusdienu rēķina dalīšanu, vai, dodoties ciemos un samaksājot par taksometru, saproti, cik ērti būtu visiem draugiem vienlaikus ar vienu klikšķi nosūtīt pieprasījumu par maksājamo summu tā vietā, lai tērētu laiku, iekasējot un skaitot īstu naudu. Tad cilvēki parasti saprot, cik patiesībā tas ir ērti. Īpaši tiem, kas līdzi nenēsā skaidru naudu vai tā vienmēr ātri beidzas. Arī konta atlikuma apskatīšana pirms lielākiem pirkumiem vai algas dienas var būt tīri noderīga lieta!
Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?