Kā lieki netērēt laiku rēķinu apmaksai

Ko tu darītu ar vienu vai vairākām stundām brīvā laika katru mēnesi? Lai kāda būtu tava atbilde, mums ir risinājums, kā šo laiku iegūt!

“Neesmu aprēķinājusi, cik daudz laika tas man palīdz ietaupīt, bet domāju, ka vismaz pāris stundu katru mēnesi,” stāsta triju bērnu mamma Sandija, kas e-rēķinus un definētos maksājumus izmanto gan sadzīves pakalpojumu apmaksai, gan bērnu pulciņu un launagu samaksai, gan arī kabatas naudas pārskaitījumiem. “Mūsu ģimenē atbildīgā par rēķinu apmaksu esmu es, un, ja visi rēķini būtu bankā ikreiz jāaizpilda no jauna, es droši vien algas dienā uzkārtos!” smaidot saka Sandija.

Lai ietaupītu tavu laiku, Swedbank piedāvā e-rēķinus, regulāros maksājumus, klienta definētos maksājumus un bankas definētos maksājumus. Kā tie atšķiras, un kurš būtu piemērotākais tev? Atbildes uz jautājumiem un plašāku informāciju sniedz Agnese Rozenberga, Swedbank projektu vadītāja maksājumu un depozītu daļā.

E-rēķins

Kā pirmo automātiskā maksājuma veidu Agnese Rozenberga min e-rēķinu, kuru nereti uztver tikai kā elektronisku rēķinu, ko var samaksāt internetbankā. Taču e-rēķina galvenā priekšrocība ir iespēja bez maksas saņemt internetbankā jau sagatavotu maksājumu ar visām detaļām, un tev atliek tikai nospiest pogu “Maksāt”. Šādu e-rēķinu var saņemt tikai no tiem pakalpojuma sniedzējiem, kas ir vienojušies ar banku par pakalpojuma nodrošināšanu. Patlaban saņemt e-rēķinu Swedbank internetbankā piedāvā 63 uzņēmumi, un to skaits turpina pieaugt.

Tāpēc e-rēķins ir piemērots gan tiem gadījumiem, kad rēķina summa katru mēnesi ir fiksēta, gan arī tad, ja summa par pakalpojumu sniegšanu katru mēnesi mainās. Piemēram, ja telefonā ik pa laikam pārtērē līgumā noteikto MB apjomu vai tiek zvanīts uz maksas tālruni, summa par saņemtajiem pakalpojumiem katru mēnesi būs cita.

Izvēloties šo apmaksas veidu, internetbankā ir jānoslēdz automātiskās apmaksas līgums. Banka piedāvā iespēju izvēlēties automātiskā rēķina apmaksas dienu – divas dienas pēc rēķina saņemšanas, rēķina apmaksas termiņa pēdējā dienā u. c. Apmaksu vari veikt arī pats, un tad tevi jau gaidīs bankas iepriekš sagatavots maksājuma uzdevums.

Regulārie maksājumi

regulāros maksājumus tu vari noformēt pārskaitījumus bērniem kabatas naudai, ikmēneša iemaksu krājkontā vai arī to pakalpojumu rēķinu apmaksu, kuru summa katru mēnesi ir nemainīga. Ja tas ir, piemēram, Latvijas Gāzes rēķins, tad gan atceries laiku pa laikam maksājuma summu pārskatīt un izlabot, jo pēc ikgadējā pārrēķina tā parasti mainās.

Definētie maksājumi

Agnese Rozenberga iesaka veltīt laiku savu definēto maksājumu sagatavošanai, jo ilgtermiņā tas ietaupa laiku. Tad nākamajās reizēs vairs nebūs jāievada maksājuma saņēmēja rekvizīti, būs jāieraksta tikai summa un maksājuma detaļas. Definētie maksājumi atvieglo neregulāru maksājumu veikšanu. Tos vari izmantot arī tad, ja dažādu iemeslu dēļ nevēlies lietot e-rēķinus vai regulāros maksājumus. Ņem gan vērā, ka šis variants aizņems mazliet vairāk laika nekā divi iepriekšminētie.

Īpaši ērti definētos maksājumus ir izmantot, piemēram, Swedbank izveidotajā mobilajā lietotnē, lai zibenīgi bez PIN koda ievadīšanas pārskaitītu summas līdz 30 eiro. Tas noder gadījumos, kad, piemēram, bērnam nepieciešams steidzams finansiāls atbalsts vai kolēģi ir vienojušies par kopīgas dāvanas iegādi šefam u. tml.

Bankas definētie maksājumi

Laiku vari ietaupīt arī, izmantojot bankas definētos maksājumus. No bankas izveidotā saraksta izvēlies to pakalpojumu sniedzēju, kurš tev vajadzīgs, un veic maksājumu, netērējot laiku uzņēmuma nosaukuma un konta numura ievadīšanai. Papildini maksājuma uzdevumu tikai ar tām detaļām, kas katru mēnesi mainās. Līdzīgi kā ar paša definētajiem maksājumiem, šie tomēr aizņems mazliet vairāk laika nekā e-rēķini vai regulārie maksājumi.

Lūk, kopsavilkums par maksājumu veidiem un to priekšrocībām vēl pārskatāmākā veidā:

Maksājuma veids Piemērots mainīgai vai fiksētai summai Automātisks Jāgatavo maksājuma uzdevums Jālabo maksājuma uzdevuma detaļas Vari pats noteikt apmaksas datumu
E-rēķins Abu veidu Pēc izvēles Jā, tas tiek fiksēts
Regulārais maksājums Fiksētai Vienreiz Jā, tas tiek fiksēts
Definētais maksājums Abu veidu Vienreiz Jā, maksāju, kad gribu
Bankas definētais maksājums Abu veidu Jā, maksāju, kad gribu

Kas notiek, ja maksājuma dienā kontā nav naudas?

Parasti banka ir noteikusi dienu skaitu, cik ilgi tiek gaidīta nauda kontā, lai veiktu nenotikušo darījumu. Swedbank gadījumā e-rēķinu automātiskajai apmaksai tās ir septiņas dienas, bet regulārajam maksājumam – desmit dienas. Ja vajadzīgā summa kontā nav ienākusi arī šajā laika posmā, tad nokavētā rēķina samaksa jāveic pašam.

Visos gadījumos, kad tiek veikti automātiskie maksājumi, iespējams pieslēgt SMS pakalpojumu, lai saņemtu informāciju par notikušo darījumu. Tas ļaus izvairīties no nepatīkamiem brīžiem veikalā, kad, maksājot ar karti par pirkumu, nākas konstatēt, ka līdzekļu kontā nepietiek, jo ir samaksāts kāds no automātiskās apmaksas rēķiniem.

Īsumā tavs rīcības plāns varētu izskatīties šādi:

  1. Izpēti, kādi ir tavi rēķini. Atrodi katram piemērotāko apmaksas veidu.
  2. Sev ērtā veidā atzīmē datumus, kad tiks veikti tevis ieplānotie automātiskie maksājumi.
  3. Pieslēdz SMS, lai tu saņemtu informāciju par veiktajiem automātiskajiem maksājumiem.
  4. Ieplāno laiku savu un bankas definēto maksājumu veikšanai un to e-rēķinu apmaksai, ko apstiprināsi pats. Ievadi summas un citas detaļas katram no maksājumiem. Ja vēlies maksājumus apstiprināt ar vienu darbību, tad sākumā tos saglabā pie neapstiprinātajiem maksājumiem.
  5. Labs darbiņš, kas padarīts! Pirmajā mēnesī tev būs jāvelta mazliet vairāk laika, lai sagatavotu definētos maksājumus vai noslēgtu automātiskās apmaksas līgumus, bet jau nākamajā mēnesī būsi ietaupījis savu laiku!