Vai maksājumu karte tavā pastkastē ir drošībā?

Kāpēc vēl arvien tik daudzi bankas klienti pēc jaunās vai atjaunotās bankas kartes dodas uz banku, lai gan ērtāk to saņemt savā mājas vai dzīvokļa pastkastītē?

Iespēja saņemt savu jauno vai atjaunoto maksājumu karti pastkastē ir pieejama ikvienam Swedbank Latvija klientam, kas izmanto internetbanku, taču to izmanto mazāks klientu skaits, jo joprojām pastāv aizspriedumi un mīti par to, ka kartes sūtīšana pa pastu nav gana droša.

“Uztraukties par kartes drošību nav nekāda pamata, jo līdz brīdim, kad jūs maksājumu karti aktivizēsiet savā internetbankā, tas ir parasts plastikāts, uz kura uzdrukāts jūsu vārds. Pat, ja kāds atlauž jūsu pastkastīti un iegūst karti savā īpašumā, neko vairāk kā notīrīt aizsalušu stiklu ar to nevar izdarīt,” mītu par kartes drošību kliedē Inga Zauermane, Swedbank Attīstības projektu vadītāja, skaidrojot, ka karti iespējams aktivizēt tikai, atverot savu internetbanku un tieši tur saņemot arī kartes PIN kodu, ko pēc tam iespējams nomainīt jebkurā bankomātā.

Pat tad, ja maksājumu karte noklīst (šādi gadījumi ir ārkārtīgi reti), vienīgais zaudējums ir vēl viena nedēļa kartes izgatavošanai un atkārtotai nosūtīšanai. Papildu samaksa par to netiek iekasēta.

Kā saņemt maksājumu karti savā pastkastē?

Lai maksājumu karti saņemtu mājas pastkastē, ir nepieciešama tikai pieeja internetbankai, kur šis pakalpojums ir jāpiesaka sadaļā Kartes ➝ Manas kartes.

  • Šajā sadaļā arī ļoti ērti mainīt dažādus kartes iestatījumus, piemēram, mainīt kartes limitus, apturēt vai bloķēt karti, ja radušās aizdomas, ka tā nozaudēta.

Vēl viens būtisks iemesls – kartes saņemšana pa pastu ļauj ietaupīt ne vien laiku, bet arī naudu, jo kartes sūtīšana pa pastu izmaksā mazāk nekā pakalpojumi filiālē. 

Ja jaunā karte tiek saņemta ātrāk par tās termiņa beigām, tad esošā karte automātiski slēgsies jaunās kartes aktivizēšanas brīdī.

Svarīgi zināt, ka, pasūtot karti, ikviens var izvēlēties adresi, uz kuru tā tiks sūtīta. Ja ērtāk to saņemt darbavietā, ievadiet tās adresi. Tā tiks izmantota tikai kartes nosūtīšanai un nekāda cita informācija vai materiāli uz šo adresi netiks sūtīti.

Zināšanai!

  • Nereti klienti, pasūtot filiālē savu bankas karti, vēlāk pārdomā un tomēr vēlas to saņemt ar pasta sūtījumu. Diemžēl tajā brīdī ko mainīt jau ir par vēlu. Kartes saņemšana šajā gadījumā būs iespējama pieteiktajā filiālē.
  • Katrai maksājumu kartei atsevišķi jāizvēlas veids, kā saņemt atjaunoto karti. Ja jums ir vairākas bankas kartes, internetbankas sadaļā Manas kartes pārbaudiet, kādu saņemšanas veidu esat izvēlējušies katrai no tām.
  • Filiāles pakalpojumi ir dārgāki nekā pasta sūtījums.