Ziemassvētku laiks piedāvā izcilas iespējas palielināt pārdošanas apjomus, taču arī prasa rūpīgu plānošanu un stratēģisku pieeju. Lai palīdzētu uzņēmējiem sagatavoties gada nogales svētku sezonai, mēs konsultējāmies ar mārketinga ekspertu Kristapu Kalniņu, kurš dalās ar saviem padomiem, kā veiksmīgi īstenot Ziemassvētku pārdošanas kampaņu tiešsaistē.
Veiksmīgas kampaņas pamats: laicīga plānošana un produkta izvērtēšana
Kristaps uzsver, ka pirmssvētku laiks ir ne tikai karstākais pārdošanas periods, bet arī visdārgākais reklāmas laiks.
"Mediju izvietojumu cenas aug, digitālo mediju kanālu izsoles tipa reklāmas parasti ir visdārgākās tieši divas, trīs nedēļas pirms Ziemassvētkiem. Svarīgi savu pārdošanas kampaņu plānot atbilstoši, lai nepazustu skaļajā reklāmu troksnī un sasniegtu īsto pircēju."
Tāpēc ir būtiski sākt plānošanu jau laikus, ideāli – oktobrī vai novembra sākumā. Tas dod iespēju ne tikai sagatavot kvalitatīvus reklāmas materiālus, bet arī izvērtēt, vai jūsu produkts vai pakalpojums ir piemērots Ziemassvētku sezonai.
"Pirms Ziemassvētku kampaņas plānošanas vajadzētu kritiski paskatīties uz savu produktu vai pakalpojumu – vai tiešām ziema un Ziemassvētki ir īstais laiks, kad pircēji būs ieinteresēti iegādāties dāvanu sev vai tuvajiem tieši no mana zīmola?" skaidro Kristaps.
Ja jūsu produkts nav tieši saistīts ar svētkiem, apsveriet, kā varat atspoguļot tā potenciālu kā dāvanu vai radīt emocionālu saikni ar patērētāju. Piemēram, izceliet produkta unikālās īpašības vai radiet īpašus svētku piedāvājumus, kas padara to pievilcīgu kā dāvanu.
Radošas idejas un segmentēšana: kā piesaistīt īsto pircēju?
Lielākoties kampaņās figurē pārdošanas temats, kas palīdz pircējam sasaistīt konkrēto piedāvājumu ar potenciālu pirkumu. Tomēr, lai izceltos konkurentu vidū, Kristaps iesaka meklēt oriģinālus veidus, kā piesaistīt pircēju uzmanību.
"Pēdējos gados aktuāla ir arī pašapdāvināšanās tēma, ko nereti izmanto individuāliem pirkumiem un luksusprecēm. Atrodot oriģinālu veidu, kā komunicēt par apdāvināšanas priekiem un raizēm, iespējams labāk piesaistīt tādu pircēju uzmanību, kas zīmolu vai preci nebija iepriekš apsvēruši iegūt savā īpašumā."
Svarīgi ir arī segmentēt mērķauditoriju un pielāgot komunikāciju katrai grupai, lai sasniegtu maksimālu efektivitāti. Piemēram, jauniešus varētu uzrunāt dinamiskākas un interaktīvākas reklāmas, savukārt pieredzējušāku auditoriju – emocionāli piesātināti stāsti.
Pareizo mārketinga kanālu izvēle: balanss starp efektivitāti un izmaksu kontroli
Ņemot vērā, ka reklāmas izmaksas pirms Ziemassvētkiem būtiski pieaug, ir īpaši svarīgi izvēlēties pareizos mārketinga kanālus.
"Primāri jāizvēlas kanāli, kas sniedz iespēju uzrunāt esošos klientus vai tos, kas kādreiz veikuši pirkumu. Pat ja sociālo mediju sekotāju skaits vai e-pastu datubāze ir neliela, tie, iespējams, ir lojāli pircēji, kuru uzrunāšana un aizvešana līdz pirkumam būs efektīvāka un lētāka," iesaka Kristaps.
Papildus Google Search reklāmas var būt ļoti efektīvas, jo ļauj uzrunāt lietotājus, kas aktīvi meklē jūsu produktu kategoriju. Sociālo mediju platformas, piemēram, Facebook, Instagram un TikTok, arī piedāvā plašas iespējas, īpaši izmantojot ‘lookalike’ auditorijas, lai sasniegtu jaunus potenciālos klientus.
Septiņas reizes nomēri, pirms griez jeb biežāk pieļautās kļūdas
Viens no galvenajiem klupšanas akmeņiem ir pārāk vēla kampaņas uzsākšana. Kristaps brīdina: "Sākot Ziemassvētku kampaņu par vēlu, var zaudēt nozīmīgu pircēju plūsmu. Pircēji katru gadu sāk gādāt dāvanas arvien agrāk, lai izvairītos no piegādes kavējumiem."
Lai nodrošinātu nevainojamu iepirkšanās pieredzi, būtiski ir pārbaudīt arī tehnisko infrastruktūru—mājaslapas darbību, maksājumu sistēmas, piegādes mehānismus un klientu atbalstu, jo, kā uzsver eksperts, “slikta pieredze Ziemassvētku laikā var radīt atmiņā paliekošu negatīvu iespaidu tā iemesla dēļ, ka pircēji mēdz būt nepacietīgāki un stresaināki."
Vēl viena, bet ne mazāk svarīga kļūda ir atbilstoša budžeta plānošana. Kristaps iesaka rūpīgi plānot budžetu, lai izvairītos no pārtēriņiem un nodrošinātu maksimālu tā atdevi.
Pārdošana šodien, uzticība rīt - Ziemassvētku kampaņas ilgtermiņa ieguvumi
Veiksmīga Ziemassvētku kampaņa var kalpot ne tikai kā īstermiņa pārdošanas apjomu palielināšanas instruments, bet arī kā pamats ilgtermiņa mārketinga stratēģijai un klientu attiecību veidošanai. Kristaps Kalniņš uzsver:
"Ja pirkšanas process, iegādātās preces un piegādes noritēs gludi un jūs pārliecināsiet par kvalitāti, Ziemassvētku laiks var būt lielisks brīdis jaunu lojālu klientu iegūšanai. Nevajadzētu baidīties no lielās konkurences, bet atrast savu veidu, kā īstajai auditorijai pavēstīt par savu piedāvājumu."
Turklāt svētku periods sniedz iespēju iegūt vērtīgus datus un dziļāku izpratni par savu auditoriju, ko varēsiet pielietot nākotnes kampaņās.
“Ziemassvētku pārdošanas kampaņas rezultātu mērīšana būtiski neatšķiras no jebkura cita laika, taču jāatceras, ka līdz ar augošo apjomu (apmeklējums, pirkumi, reklāmas aktivitātes) datu analīze jāveic biežāk, lai novērtētu un veiktu izmaiņas operatīvi, nezaudējot naudu un potenciālos pirkumus.”
Izstrādājot un pilnveidojot savu pieeju, Ziemassvētku periods var kļūt par lielisku iespēju uzņēmumam veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem. Piedāvājot lojalitātes programmas vai īpašus piedāvājumus, jūs varat mudināt viņus atgriezties arī pēc svētku sezonas, tādējādi stiprinot zīmola uzticamību un veicinot turpmāko izaugsmi.